Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

" BODY LIFT "

2011-09-22, 18:32

Na razie sondowanie tematu, więc dlatego w kasztanach, ale jak mod. uzna to poproszę przenieść. ;-)

Poszukuję kogoś z wawki lub jak najbliżej wawki, kto zrobi mi " body lift" w mojej II-ce.

Nie mam oryginalnego zestawu, ani dorabianego.

Chodzi mi o to czy ktoś ma materiał, i mi to zrobi ?

Nie ukrywam że chodzi o to aby to zrobić w ciągu jednego dnia, lub ewentualnie po umówieniu w dwa, wtedy muszę i tak tam być jak to gdzieś dalej od wawki i przekimać w autku, a z rana dalej do roboty.
Ja też zawinę wtedy rękawy i uczciwie popracuję.
Po prostu to jedyne autko dla całej rodziny codziennie potrzebne.

poza tym wiem że Radek miał problemy z poduszkami (rozdzielaniem), a ja nie wiem czy u mnie są wszystkie i w jakim stanie.

Poproszę o info jak ktoś jest w stanie to zrobić, za ile, itp.

Planuję robić porządne zderzaki (nareszcie), a bo "bodylifcie" napewno nie będą pasowały.

Dzięki wszystkim za pomoc w temacie i pozdrawiam.

Jacek :-)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: " BODY LIFT "

2011-09-22, 18:50

poza tym wiem że Radek miał problemy z poduszkami (rozdzielaniem), a ja nie wiem czy u mnie są wszystkie i w jakim stanie.

Poproszę o info jak ktoś jest w stanie to zrobić, za ile, itp.
Jacek :)
Rozdzielanie poduszek było przy okazji zdejmowania ich z ramy - w przypadku bodyliftu nie ma takiej potrzeby - kołki wkłada się między poduszki a budę. Jedynym problemem mogą być śruby ale jeśli odpowiednio wcześniej potraktujesz je wd40 to jakoś pójdzie. Przy okazji warto od razu zaopatrzyć się w komplet nowych śrub - po pierwsze stare są już pewnie nadgryzione rudą, po drugie będą potrzebne ciut dłuższe w zależności od wielkości liftu.

Przy 2" nie ma żadnych problemów - pozostaje tylko wsadzić kołki, pokombinować ze zderzakami, obniżyć osłonę od wiatraka wiskozy i "zluzować" rurki od przewodów hamulcowych żeby nie ciągnęła ich buda w górę. W zasadzie tyle.

Myślę, że bez problemów możesz ogarnąć temat pod blokiem w weekend - w sobotę jedna strona, w niedzielę druga :)
Kołki można dorobić z ertalenu czyli polibuszy jak chłopaki z forum - jest zakład gdzieś w wawie czy pod który ma wszelkie możliwe :) średnice wałków które potną Ci na wskazany wymiar.

W załączeniu masz fotkę z kołkami pod budą i poduszkami dopiero pod kołkami :)

I to tyle :)
Załączniki
19_rama.jpg
19_rama.jpg (138.81 KiB) Przejrzano 4226 razy
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: " BODY LIFT "

2011-09-22, 19:04

Radek, - czyli tylko chodzi o dłuższe śruby i podkładki z tworzywa pod nie ?

Tylko z tego co wiem to w II-ce robimy na budzie tylko 2 cale.

Wobec tego co mówisz to jest obiecujące, tylko nie wiem ile jest tych poduszek (10 ? )

No i bym potrzebował wymiary podkładek ( średnica, wysokość, średnica otworu )

Oraz konkretny wymiar śrub do liftu +2 ( Chyba że można więcej, ale jeszcze dając na drążkach pewne rzeczy jak przewody hamulcowe, kolumna kierownicy itp. mogą być krótkie, więc tylko +2. )

No i jak to się robi, pewnie trzeba bok autka do góry, tylko za budę a nie za ramę, a potem po kolei podkładamy ?


Szkoda że nie mamy fotomanuala zrobionego chociażby na przykładzie jednej poduszki.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: " BODY LIFT "

2011-09-22, 19:08

tu masz rozkład poduszek :)

http://www.lmctruck.com/icatalog/fex/full.aspx?Page=25

10 sztuk kołków potrzebujesz. 2" max bo przy 3" musisz już przedłużać kolumnę kierowniczą itd. Średnicę mogę Ci zmierzyć jutro za dnia :) otwór na śrubę też.
Podkładki wysokość 2" :P czyli 5 cm.

Dokładnie jak piszesz, odkręcasz śruby, podnosisz budę i najpierw jedna strona potem druga i po bólu.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: " BODY LIFT "

2011-09-22, 19:09

Szkoda że nie mamy fotomanuala zrobionego chociażby na przykładzie jednej poduszki.
wszystko przed Tobą :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: " BODY LIFT "

2011-09-22, 19:21

No to świetnie.
Czekam na wymiary średnicy zewnętrznej, oraz wewnętrznej na śruby, ale najważniejsze to długość, średnica typ oraz klasa wytrzymałości śrub. ( oczywiście do +2 )

Serdeczne dzięki Radek.

Podczas roboty udokumentuję wszystko dla potomnych, ale jaszcze wcześniej trochę innego motania.
Ostatnio zmieniony 2011-09-22, 19:23 przez jacek4, łącznie zmieniany 1 raz.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: " BODY LIFT "

2011-09-22, 20:47

A funkcja szukaj, ja wszystko znalazłem na forum, łącznie z wymiarami :-P Ogólnie prosta sprawa ten lift trochę się męczyłem ze śrubami z przodu, a reszta poszła bez problemu, zderzak z przodu przestawiłem tyle że teraz jest na 2 śrubach, z tyłu może kiedyś jak będzie czas;)
Zdjęcie poglądowe rzęchów:
Obrazek
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

kasper3211 syn

Re: " BODY LIFT "

2011-09-22, 21:00

widze felgi mają niezłe -et :-D

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: " BODY LIFT "

2011-09-22, 21:01

widze felgi mają niezłe -et :-D
-38
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

kasper3211 syn

Re: " BODY LIFT "

2011-09-22, 21:03

wyglądają bardzo fajnie :) Adrian napisz coś o twojej ovh i wstaw jakieś ciekawe zdjęcia :) chrzest bojowy w terenie już był? ;-)

Awatar użytkownika
1260Cube
Posty: 185
Rejestracja: 2010-09-04, 11:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: " BODY LIFT "

2011-09-22, 21:06

http://www.explorer4x4.com/bodylift.html

Jacek tu masz przykład na Jedynce.
Na forum Exa w USA kiedyś znalazłem fotomanual dlo Trójki więc i do Twojego na pewno jest.

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: " BODY LIFT "

2011-09-22, 21:10

wyglądają bardzo fajnie :) Adrian napisz coś o twojej ovh i wstaw jakieś ciekawe zdjęcia :) chrzest bojowy w terenie już był? ;-)
Jak kiedyś skończę to wstawię fotki teraz nie ma o czym pisać, w terenie nie był bo się upieprzy od dołu a jeszcze mam parę rzeczy do zakonserwowania przynitowania itp.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: " BODY LIFT "

2011-09-22, 21:19

Wiem Adrian że szukaj, ale ja jestem AlfaBeta w komp. Jak wpiszę co szukam to mi wyskakuje milion rzeczy nie związanych z tematem.
Jak ktoś może to niech poda wymiar lub odnośnik do wymiaru śrub, klasy wytrzymałości,jaki gwint, oraz średnicę zewnętrzną i wewnętrzną podkładek.

Jak bym potrafił to bym znalazł n a forum zakałużowym lub gdzie indziej, ale to jest moje pierwsze i jedyne (przynajmniej jestem wierny) :-P :evil:
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: " BODY LIFT "

2011-09-22, 21:21

Mimo wrodzonego lenistwa użyłem funkcji szukaj, Lisu napisał tam co trzeba są długości oryginalnych wystarczy dodać tyle ile ma podkładka i jest ok: http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... y&start=15
Śruby o standardowym metrycznym gwincie ja miałem wszędzie 12ki, założyłem utwardzone 10,9 ale oryginalnie są niższej klasy, nakrętki ci nie będą potrzebne wkręca się to w poduszki - pomijając przód tam jest wkręcone w poduszkę i przykręcone nakrętką - ciąłem rozwiercałem - jakoś się udało. Jak masz gaz zwróć uwagę przy podnoszeniu czy coś tam się nie przestawia za bardzo, kolumnę kierowniczą można olać sama się wysunie podczas ponoszenia. Jak odkręcasz podkładaj pod poduszkę lewarek, żeby poducha się nie obracała, popuść wszystkie śruby, później odkręć jedną stronę ponieś - na dwóch lewarkach, wsadź podkładki, lekko zamocuj odkręć drugą stronę, zrób to co z pierwszą.
Ja miałem największy problem z brakiem prądu w garażu, reszta to pikuś, kupiłem w końcu agregat za 300zł i nie było problemu ;). Dla kogoś kto to robił to jest jeden dzień roboty w pojedynkę, o ile wszystko co potrzebne jest pod ręką. W razie dodatkowych pytań dzwoń: 691232870 ...
Ostatnio zmieniony 2011-09-22, 21:25 przez Adrian, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: " BODY LIFT "

2011-09-22, 21:25

Koszt podkładek 70zł pół takiego wałka: http://allegro.pl/gdansk-walek-pret-pol ... 85285.html (wzięliśmy na pół z Kra)
-ok. 30zł śruby
flacha za pocięcie wałka (mogłem sam to pociąć bo na maszynie zrobił to gorzej niż ja bym to zrobił ręcznie)
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Wróć do „WARSZTAT”