Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Napęd licznika w EX _ II ohv 1996

2011-10-12, 21:25

Witam. Mam takie szybkie pytanie za "5 Zł"
Jaki jest napęd prędkościomierza w EX II ohv z 1996 rocznika - mechaniczny na lince, czy też elektroniczny na jakiejś tam przetwornicy impulsów.

I gdzie tego szukać ?

Dzięki z góry za info. :-)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Napęd licznika w EX _ II ohv 1996

2011-10-12, 22:15

U mnie napęd jest w skrzyni redukcyjnej, przy wyjściu na wał tylnego mostu, od strony zbiornika na paliwo i jest elektroniczny.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Napęd licznika w EX _ II ohv 1996

2011-10-12, 22:23

U mnie napęd jest w skrzyni redukcyjnej, przy wyjściu na wał tylnego mostu, od strony zbiornika na paliwo i jest elektroniczny.
Skrzynia redukcyjna ? Mu mamy tylko skrzynię asb, i reduktor, który załączamu tylko w skrajnych przypadkach, a licznik ma mieć stały napęd - więc nie kumam :x
Masz na myśli reduktor.

Chodzi mi o to jak mam podłączyć metromierz
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Napęd licznika w EX _ II ohv 1996

2011-10-12, 22:51

Reduktor a skrzynia redukcyjna to jedno i to samo, no chyba że chcesz udowodnić że masło jest bardziej maślane. Co zaś do stałego napędu, to musisz troszkę jednak dokładniej czytać, bo jest wyraźnie napisane - przy wyjściu na wał tylnego mostu. To że jestem na tym forum od niedawna i mam tylko kilka postów nie świadczy o tym że można od razu zrobić ze mnie debila.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Napęd licznika w EX _ II ohv 1996

2011-10-12, 23:05

winiwini
Jakiego "debila" ? :eek:

Jesteś tu dwa latka, a nie jakiś nowicjusz.

Ja się pytam - dziwi mnie że napęd licznika jest brany z reduktora który załączamy raz na jakiś czas , a generalnie pomykamy bez niego.
Chodziło mi tylko czy jest mechanik na lince, czy elektryk.

A z debilem to przesadziłeś, bo ja tak nie myślałem, - no cóż, może ktoś inny powie co i jak konkretnie - może to będzie potwierdzenie twoich informacji, ale bez debilów. :-P

Ps. pierwszy raz się z tym spotkałem na forum....... :-/
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Napęd licznika w EX _ II ohv 1996

2011-10-12, 23:22

OK, spoko, zacytowałeś moje słowa i dziwnie dodpisałeś do tego komentarz, ale nieważne. Reduktorem załącza się oczywiście w razie potrzeby przedni most, ale stały napęd idzie też przez ten sam reduktor na wał tylnej osi. Możliwe że nie wszystkie reduktory mają takie samo rozwiązanie, ja piszę na przykładzie swojego.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Napęd licznika w EX _ II ohv 1996

2011-10-12, 23:40

w II OHV jest tak jak pisze winiwini, w SOHC już tego czujnika niema...
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Napęd licznika w EX _ II ohv 1996

2011-10-13, 07:20

czujnik TSS (prędkościomierz) OHV ma na na reduktorze a SOHC ma go bezpośrednio na skrzyni

PS
panowie proszę powstrzymać się od wyzywania się od debili i innych takich
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: Napęd licznika w EX _ II ohv 1996

2011-10-13, 11:52

jacek4, napęd z silnika idzie zawsze przez skrzynię redukcyjną; w przypadku "wyłączonego reduktora" (ściślej mówiąc 'wyłączonego przełożenia redukcyjnego') napęd jest przekazywany (w przypadku EX) z przełożeniem 1:1, natomiast kiedy "załączasz reduktor" to wtedy zmieniasz przełożenie skrzyni redukcyjnej na 2.48:1
Pozdrawiam,
Adrian

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Napęd licznika w EX _ II ohv 1996

2011-10-13, 16:15

Dobra, dzięki panowie, po prostu jeszcze nie miałem jeszcze okazji i potrzeby grzebania przy reduktorze, i nie wiedziałem jak przebiega napęd.
Teraz przy okazji załapałem dzięki wam trochę wiedzy. :-)
Potrzebyję właśnie oblukać tę wtyczkę aby wiedzieć jak podłączyć metromierz.
Jeszcze raz dzięki, a temat można wyrzucić, bo chyba takie pierdółki nie pomogą. ;-)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Wróć do „WARSZTAT”