Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

[FOTOMANUAL] Wymiana uszczelniacza półosi most 8.8

2011-10-15, 22:27

Po ostatnim rajdzie do tylnego mostu dostała sie woda. Poniekąd winny był uszczelniacz pólosi lewej. Przy okazji pomyślałem że opisze co i jak.

Do wymiany potrzebujemy oczywiście olej (ja lałem CASTROL SAF-XJ SYNTRAX LS), nasadka 13, nasadka 8, nasadka redukcja kwadrat 3/4" na 1/2", skrobak, cienki śrubokręt, szczypce, klucz oczkowy 12, pojemnik na zuzyty olej, silikon uszczelniający np loctite.

1. Luzujemy śruby kół
2. Lewarujemy auto (Dobrze jest mieć duże kobyłki, żeby podstawić pod rame na wysokości mniej więcej połowy tylnych dzwi. Dzieki temu tył auta podniesie sie wysoko, a most będzie maksymalnie opuszczony co ułatwi nam dostęp do śruby zalewowej mostu.)
3. Ściągamy koła
4. Dla pewności podstawiamy małe kobyłki pod most.
5. Podstawiamy pojemnik pod dyfer i odkręcamy nasadką 13 śruby na deklu (zostawiamy górną śrubę lekko przykręconą, żeby nam dekiel nie wpadł do pojemnika :mrgreen: )
6. Śrubokrętem podważamy delikatnie dekiel aż puści uszczelnienie.
7. Czekamy aż zleje sie cały olej (jak nie mieliśmy wczesniej wycieków powinno być w granicach 2,7 litr)
8. Czyścimy wnętrze dyfra, ale bez przesady, ja użyłem do tego celu benzyny ekstrakcyjnej
9. Ustawiamy dyfer w pozycji, gdy będzie widoczna śruba mocująca trzpień zabezpieczający satelity o odkręcamy nasadką 8 śrubę
10. Delikatnie wyciągamy trzpień.(Teraz możemy przesunąć oś w stronę środka dyfra)
11. Przesuwamy oś i wyciągamy szczypcami zabezpieczenia pólosi (wyjdzie łątwo, bo nie jest to pierścień sprężynujący a coś na kształt podkładki przeciętej na podobieństwo litery C. Pamiętamy, żeby być delikatnym, co by nie wypadła nam spręzyna zabezpieczająca i nie wysypały sie satelity).
12. Wyciągamy delikatnie półoś, analogicznie postępujemy z druga półosią.
13. Wyciągamy uszczelniacz półosi. (może ciężko wychodzić, ja pomogłem sobie cienkim śrubokrętem i szczypcami)
14. Nabijamy nowe uszczelniacze i wsuwamy półosi na miejsce (trzeba to robić z wyczuciem, żeby wieloklin ładnie trafił w swoje miejsce)
15. Montujemy zabezpieczenia, trzpień i śrubę.
16. Czyścimy skrobakiem powierzchnię dekla i dyfra.
17. Odtłuszczamy powierzchnie, nanosimy warstwę sylikonu i całość skręcamy.
18. Przed zalaniem nowego oleju czekamy aż silikon stwardnieje. Ja czekam 24h.
20. Zalewamy most nowym olejem i zakręcamy korek.
21. Zakładamy koła i możemy znów topić autko ;-)

Bardzo ważne
Przy okazji siedzenia pod autem warto sprawdzić stan zaworka odpowietrzającego. U mnie był całkiem zapchany co pewnie też miało niemały wpływ na zassanie wody do mostu.
Zaworek wykręcamy (klucz oczkowy 12). Ja do sprawdzenia użyłem pomki olejowej. Na jeden koniec zaworka założyłem wężyk i próbowałem pompować. Brak przelotu powietrza świadczy i zapieczonym zaworku.
W moim przypadku pomogło pół godziny w benzynie ekstrakcyjnej :mrgreen:
Po tym zabiegu powietrze swobodnie przez niego przechodziło.

Kilka fotek
Załączniki
most 8.8 dekiel.jpg
Dekiel wyczyszczony i odtłuszczony, przygotowany do położenia silikonu
most 8.8 dekiel.jpg (67.04 KiB) Przejrzano 8282 razy
uszczelniacz półoś tył Ford 8.8.jpg
Nabity nowy uszczelniacz
uszczelniacz półoś tył Ford 8.8.jpg (93.21 KiB) Przejrzano 8282 razy
most 8.8_3.JPG
Zabezpieczenie półosi częściowo zasłonięte przez spręzyne
most 8.8_3.JPG (75.36 KiB) Przejrzano 8282 razy
most 8.8.jpg
1 - śruba trzymająca trzpień zabezpieczający
2 - trzpień zapezpieczajcy
most 8.8.jpg (98.99 KiB) Przejrzano 8282 razy
uszczelniacz półosi tył.jpg
Uszczelniacz półosi mostu tylnego ford 8.8
uszczelniacz półosi tył.jpg (71.61 KiB) Przejrzano 8282 razy
Ostatnio zmieniony 2011-12-29, 09:40 przez RAFBOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
QDLATY
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-16, 09:22
Lokalizacja: Wołomin

Re: [FOTOMANUAL] Wymiana uszczelniacza półosi most 8.8

2011-10-15, 22:30

właśnie na coś takiego czekałem... ;-)

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: [FOTOMANUAL] Wymiana uszczelniacza półosi most 8.8

2011-10-16, 08:01

Normalnie jesteś moim bohaterem :-P
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: [FOTOMANUAL] Wymiana uszczelniacza półosi most 8.8

2011-10-16, 08:08

Tak a propos czemu to zawsze jest lewa strona, mam dwa exy i jeden most od exa w garażu we wszystkich trzech to samo i właśnie z lewej strony?!
Co do rozmiarów kluczy polecam zaopatrzyć się w calowe, niby się da dopasować normalne, ale całkiem inaczej odkręca się calowymi - używki gdzieś na giełdzie można kupić za marną kasę.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: [FOTOMANUAL] Wymiana uszczelniacza półosi most 8.8

2011-10-17, 19:45

Przypadkiem trafiłem jeszcze filmik, który traktuje o tym temacie :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5RE51QLQ ... detailpage[/youtube]
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez RAFBOR, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: [FOTOMANUAL] Wymiana uszczelniacza półosi most 8.8

2011-10-17, 20:54

Te Misio... ;-) .Jak miałeś zapchane odpowietrzenie mostu,to nie powinien zassać wody,bo było tam pod/nad ciśnienie...no wiesz...chodzi o to,ze ciśnienie które powinno uciekać przez odpowietrznik nie dopuszczało wody do dyfra.W każdym razie jak czyściłem zawór u siebie,to był strzał jakbym browara otwierał,a w moście tylko olej...
Nie wiem...jakoś tak nie mogę dzisiaj słów do kupy zebrać... :-D
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: [FOTOMANUAL] Wymiana uszczelniacza półosi most 8.8

2011-10-17, 21:45

Te misio :-D .... jak tak myślę to może masz i rację, tylko czemu jak nie ma odpowietrzeń wyprowadzonych to ciągnie wodę do środka a nie wydmuchuje oleju?.... Dobra nie ważne. fakt jest taki, że w moście było wody jak w wannie :-P
A odpowietrzenie i tak muszę zmodyfikowac. Wymysliłem sobie że przewierce je wiertłem ósemką, co by się tak łatwo nie zapychało :-D
Ostatnio zmieniony 2011-10-17, 21:46 przez RAFBOR, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
atosal
Posty: 326
Rejestracja: 2010-03-17, 22:56
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [FOTOMANUAL] Wymiana uszczelniacza półosi most 8.8

2011-10-17, 22:32

Co do rozmiarów kluczy polecam zaopatrzyć się w calowe, niby się da dopasować normalne, ale całkiem inaczej odkręca się calowymi - używki gdzieś na giełdzie można kupić za marną kasę.
koledzy czy ktoś wie gdzie można kupic klucze calowe (nie za majątek)

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: [FOTOMANUAL] Wymiana uszczelniacza półosi most 8.8

2011-10-17, 23:25

Na aledrogo :)
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
zenet
Posty: 327
Rejestracja: 2011-09-21, 14:43
Lokalizacja: Lipiany

Re: [FOTOMANUAL] Wymiana uszczelniacza półosi most 8.8

2011-10-19, 20:38

jakie były objawy tego defektu .może deIikatne popiskiwanie prze ruszaniu w koIe.(pomijaja wode w oIeju aIe w środku to nie wiem).CZY to inna przypadłość




a tak na marginesie potrzebuje dekieI pkrywe wostu tył do jedynki.
ZENet

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: [FOTOMANUAL] Wymiana uszczelniacza półosi most 8.8

2011-10-19, 22:28

jakie były objawy tego defektu .może deIikatne popiskiwanie prze ruszaniu w koIe
Nic nie piszczało, po prostu zassał wodę przez uszczelniacze, a później sie jej pozbył ciemną nocą zostawiając olbrzymia plamę rano
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: [FOTOMANUAL] Wymiana uszczelniacza półosi most 8.8

2011-10-20, 11:24

Co do rozmiarów kluczy polecam zaopatrzyć się w calowe, niby się da dopasować normalne, ale całkiem inaczej odkręca się calowymi - używki gdzieś na giełdzie można kupić za marną kasę.
koledzy czy ktoś wie gdzie można kupic klucze calowe (nie za majątek)
Nie kupuj tylko badziewia typu firma Beast - można nimi odkręcać śruby z plastiku. Udało mi się kupić komplet - same nasadki (mniejsze rozmiary) za 30zł na giełdzie i dają radę, drugi komplet w razie co już nieco gorszy kupiłem na tej samej giełdzie w ten sam dzień za 5zł. Dodam, że miałem potrzebę bo odpowietrznika hamulca metrycznym kluczem nie dałem rady odkręcić. Widziałem też raz w Castoramie ale nie pamiętam ceny.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: [FOTOMANUAL] Wymiana uszczelniacza półosi most 8.8

2011-10-20, 13:49

Ja mam jeden klucz calowy do angielskiego kiosku 9/16" do wałów napędowych :-D
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: [FOTOMANUAL] Wymiana uszczelniacza półosi most 8.8

2011-10-20, 15:09

taaaaa oryginał handmade :D
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: [FOTOMANUAL] Wymiana uszczelniacza półosi most 8.8

2011-10-20, 15:51

Nie,nie..oryginał chrome-vanadium english pudding shit... :mrgreen:
smartpar.pl

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”