Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
m_w24
Posty: 56
Rejestracja: 2010-11-21, 22:59
Lokalizacja: Łódź

problem z imobilizer i centralnym

2010-12-06, 22:30

Drodzy Exploroywicze... mam problem z imobilizerem i centralnym. otóż zatrzymałem się na stacji wyłączłem samochód ze stacyjki, wysiadłem i chciałem zamknąć samochód z pilota, i tu powstał problem pilot działa a centralny( dodam że centralny działa z przycisku na drzwiach) nie chciał się zamknąć, wsiadłem do samochodu przekręciłem stacyjkę i samochód nie chciał odpalić... nawet nie mrygała kontrolka od imobilizera... próbowałem przez zdjęcie klem z akumulatora też nie pomogło... :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(
Czu ktoś się już spotkał z takim problemem, co może być przyczyną... jaki może być koszt naprawy tego, czy ktoś z Łodzi ma może jakiegoś dobrego i oczywiście nie drogiego elektryka, którego mógłby polecić, tzn, czy mógłby taki elektryk podjechać i zerknąć... POMÓŻCIE, autko pomaga mi w dojeździe do pracy poza łódź

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: problem z imobilizer i centralnym

2010-12-07, 20:27

Jedż do Wajca, kontakt masz na banerze "4x4" On robi exy. U mnie jak tak było jak u ciebie to skończyło się na wycięciu immo i sterownika centralnego z pilota. Winne było zwarcie na wiązce, które spaliło sterownik pilota i zablokowało immo. Objawy były identyczne. Brak reakcji na pilota i odciecie zapłonu.
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
m_w24
Posty: 56
Rejestracja: 2010-11-21, 22:59
Lokalizacja: Łódź

Re: problem z imobilizer i centralnym

2010-12-07, 21:22

dzięki za info... powiedz mi jaki poniosłeś koszt takiej operacji?? muszę wiedzieć ile muszę przygotować kasy...

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: problem z imobilizer i centralnym

2010-12-07, 21:24

To zalezy u kogo, co poszło i jak szybko znajdą przyczynę, ale tragedii nie powinno być. Ja miałem niskie koszty bo wywaliłem w ogóle immo i autoalarm. Gadaj z Wajcem
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Matrixx79

immobilizer

2010-12-07, 21:41

Witam koledzy słuchajcie ja miałem taki sam problem poprostu ani drzwi ani odpalić a pilot sprawny.Okazało sie że z tyłu w bagażniku po lewej w schowku jest immo cała puszka po rozkreceniu okazało sie ze dioda była spalona wymieniłem i odrazu nie chciał odpalić ale po wyłączeniu czyli zresetowaniu 5 min. poprzez główny wyłącznik który znajduje sie po prawej stronie pod nogami pasażeraz przodu.
[shadow=red][/shadow]J
Ja z chęcią bym też go chciał odłączyć całkowicie.

Awatar użytkownika
m_w24
Posty: 56
Rejestracja: 2010-11-21, 22:59
Lokalizacja: Łódź

Re: problem z imobilizer i centralnym

2010-12-20, 20:22

pomóżcie z tym immo czy ktoś wie jak obejść to...?? co zrobić aby odłączyć to badziewie, niestety Panowie z poleconego warsztatu nie potrafią sobie z tym poradzić...!!! :cry: może są gdzieś schematy tych immo...?? proszę o pomoc bo na święta zostanę bez środka transportu :cry: :-( :-( :-( :-( :-( :-(

oryel

Problem z odpaleniem

2011-09-17, 17:59

jak zaprogramować lub całkowicie usunąć immo w ford ex 4 l V 6 96 r
pomocy

Awatar użytkownika
explorer_u2
Posty: 524
Rejestracja: 2011-01-03, 22:47
Lokalizacja: Katowice

Re: problem z imobilizer i centralnym

2011-09-17, 20:29

miałem ten sam problem , sterownik wyjety z bagażnika odpięty na wiązce ( ta mniejsza wtyczka ) on steruje też przekaźnikiem jednym z tych pod kierownicą . Konieczne jest zrobienie obejścia ( zwora - solidny kawał kabla ) co będzie podawała + na reszte instalacji - widać na zdjęciu .
U mnie wszystko działa jak należy po tej operacji .
Zamontowałem zwykły sterownik centralnego i wlutowałem w kable w bagażniku pod sterownik .
Załączniki
DSCF8683.JPG
DSCF8683.JPG (59.83 KiB) Przejrzano 9712 razy

aleniz
Posty: 241
Rejestracja: 2008-11-03, 22:24
Lokalizacja: Tczew,pomorskie

Re: problem z imobilizer i centralnym

2011-11-03, 16:35

Witam. No i mnie spotkało coś podobnego godzinę temu.
Auto stoi na ulicy,nie mogę go odpalić,akumulator jest nowy,to na pewno nie to bo wszystko inne działa(radio,światła,alarm),z resztą dźwięk jest inny,bo przy kręceniu kluczykiem oprócz tego tik tik tik mruga kontrolka THEFT. 10 minut przedtem mój synek siedział na przednim siedzeniu,jest możliwość,żeby coś nagrzebał? Bieg jest na P,ja jestem już przerażona,że kabelki się upaliły,mam najgorsze wizje. Co ja mam robić. Zaznaczę,że chwilami nie mogłam kluczyka wyjąć ze stacyjki.

Awatar użytkownika
Albański Góral
Posty: 242
Rejestracja: 2008-04-15, 13:53
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: problem z imobilizer i centralnym

2011-11-03, 19:44

Na szybko: po pierwsze poruszaj kluczykiem ostro, mi raz sie zablokowało ,ewentualnie uzyj drugiego- niby banał a sam kląłem godzinę.(tez go nie mogłem wyjąc czasami)
pod kierownica jest przycisk zerknij czy potomek nie przełaczył nic.
i ostatnie co mi przychodzi do głowy odłacz akumulator na 15 minut.
Nie jeździj rowerem po balkonie.

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: problem z imobilizer i centralnym

2011-11-05, 21:07

na szybko co znalazłem w necie:

niektóre explorery mają w kolumnie kierowniczej transponder immobilizera
Jeśli jest to fabryczny alarm Forda można włożyć kluczyk w drzwi, przekręcić w lewo i następnie w prawo aby go rozbroić i zresetować.

Jeśli trnasponder uległ awarii możesz

fabryczny alarm -
zlokalizować zielono-fioletowy kabel

dalej jest opis, którego nie jestem w stanie poprawnie przetłumaczyć
a wygląda na dość istotny fragment, dotyczący całkowitego wyłączenia alarmu (być może całkowitej jego destrukcji ;) )

Once Located, splice into this wire with
a simular guage wire, and put it to
a solid chassis ground. This terminates
the alarm functions entirely.

==============================

z braku czasu wrzucam oryginalny tekst, może ktoś to ładnie przetłumaczy

Some of this year's Explorers have
a transponer imobilizer in the ignition
column. If you lost programing on that,
go back to ford to have them reset and
reprogram the key to match the reader
in the ignition.

But if it's the Ford factory alarm
normally, you would insert the key in
the drivers door, turn left, then right
to disarm and reset it. If yours is malfunctioning,
you can disable it for good by doing the following:

The FACTORY ALARM DISARM WIRE IS
dk. green/purple |-|driver's kick panel.

Once Located, splice into this wire with
a simular guage wire, and put it to
a solid chassis ground. This terminates
the alarm functions entirely.

However, at this point, this car would be exceedingly
easy to steel, so I suggest you get an aftermarket
alarm system to protect it from here on in.

Now on the off chance this is an after market
car alarm,

try this.
Put the key in the ignition, and turn forward
all the way just before cranking. Then within
5 seconds, locate, press and hold in the
valet/overide button, found under the
dash area, (push button, spring loaded)
until the installed LED (the blinking light)
in your dash area goes on solid,
and the siren chirps once.

(Your valet switch might be the toggle
(on/off) type. in this case, key on,
flip switch in opposite direction,
then turn the key off.)

This should reset the alarm, and reset
the grounded relay on the starter wire,
allowing you to start the engine.

============================================

gdzieś wyczytałem też, że powodem może być, że transponder nie rozpoznaje oryginalnego kluczyka i może wystarczyć skorzystanie z zapasowego.
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Regan
Posty: 22
Rejestracja: 2011-09-04, 13:34
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt: Strona WWW

Re: problem z imobilizer i centralnym

2011-11-06, 14:16

Witam, ja co prawda nie mam tego problemu ale mam inny-posiadam tylko jeden klucz i pilot co powoduje konieczność nabycia drugiego pilota (w ASO nieosiągalne) bądź wycięcie/usunięcie/eliminacja centralnego i immo. A więc w ASO Forda w Chorzowie kosztuje ten zabieg 150 zł, już się umówiłem na poniedziałek na tę operację bo ostatnio umarła mi bateria w pilocie i miałem pieszą wycieczkę do domu:))

Pozdrawiam
<<<CHORZÓW>>>

aleniz
Posty: 241
Rejestracja: 2008-11-03, 22:24
Lokalizacja: Tczew,pomorskie

Re: problem z imobilizer i centralnym

2011-11-06, 16:16

Jeśli jest to fabryczny alarm Forda można włożyć kluczyk w drzwi, przekręcić w lewo i następnie w prawo aby go rozbroić i zresetować.



Zrobiłam to ale nieświadomie a z konieczności,żeby dostać się do auta,ponieważ pilotem nie mogłam otworzyć auta. Dla spokoju wyjęłam też aku i podpięłam go pod prostownik na noc.
Nie wiem co pomogło ale Explo jeździ.

Takie dziwne pytanie mam,czy jeśli to było aku to czy możliwe jest to,ze nie odpali on na kablach od innego auta?
Ostatnio zmieniony 2011-11-06, 16:21 przez aleniz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: problem z imobilizer i centralnym

2011-11-06, 16:27

odpali :)
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: problem z imobilizer i centralnym

2011-11-06, 17:31

Jeżeli imo- nie odpali, jak aku- odpali.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Wróć do „WARSZTAT”