Jeśli mogę Ci coś podpowiedzieć (mam Explorera OHV 96r od kwietnia 2011) to ja wymieniałem uszczelki pod kolektorem ssącym. Dlaczego ? Auto jak postało to po odpaleniu przez jakaś minutę skakały obroty, dusił się, itd. Po minucie mu przechodziło i było niby ok. Po wymianie uszczelek oczywiście jest w porządku, ale nie zauważyłem, żeby auto miało więcej mocy
Tłumaczę sobie że to nie wyścigówka i tak ma być

.
A za 300 to może wyrobisz się w uszczelkach kolektora ssącego jak będziesz chciał wszystkie wymienić, bez robocizny oczywiście i do tego jeszcze: uszczelki pokrywy zaworów *2 i oringi na wtryski *12. Jeśli dobrze pamiętam to wyniosło mnie to ok. 400
Można na początek wymienić górne uszczelki, 2 szt takie same. Koszt 2* 37 PLN i godzinka roboty.