Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Kłopot z kierownicą po wymianie maglownicy

2011-10-22, 23:34

Ja w moim EX żeby usłyszeć pompę wspomagania muszę otworzyć okno i dobrze się wsłuchać .
__________
A u mnie słychać ją wyraźnie, nasila się to wycie przy skręcaniu kierownicy, tak jakby pompa się wysilała żeby skręcic.
Jak pompke slychac to jest zarznieta. Na kierownicy nie powinno byc luzu moze masz kolumne do wymiany. Nie mam pojecia o tam moze terkotac.
Może da się ten luz zlikwidować jakąś regulacją o której nie wiedział mechanik? (swoją drogą raczej niewiele wie o Explorerach)
Ten właśnie mechanik jak odbierałem auto twierdził że maglownicę trochę słychac, to znaczy albo jest coś nie teges z jej stanem albo za długo nieruszana i dojdzie z czasem do cichej pracy. Ja, może za sprawą sugestii mechaniora też zacząłem słyszeć tą maglownicę. Tak jakby do wycia wspomagania doszło ciche terkotanie, wydaje mi się że nawet lekkie drżenie na kierownicy czuć gdy na postoju skręcam kierownicą. Chyba że to moja autosugestia? Szkoda że w Płocku nie ma Explorera żebym mógł porównać.
Co do głośnej pompy wspomagania, to sprawdź pozim oleju, jeśli jest ok, to jego kolor. Powinien być czerwony jak w skrzyni biegów, jeśli też będzie ok, to będzie znaczyło, że pewnie ktoś jej nie odpowietrzył po zalaniu nowego oleju i odpalił silnik i przytarł pompę.
Poziom jest ok bo maglownica (przed wymianą) miała wyciek więc regularnie poziom oleju był sprawdzany. Kolor co prawda nie. Teraz kolor jest na pewno ok bo po wymianie maglownicy wszystko zostało zalane na nowo.
Czy taka przytarta pompa nadaje się już tylko do wymiany zy można coś z nią zrobić? A może się przyzwyczaić i dawać radio głośniej? ;-)
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Kłopot z kierownicą po wymianie maglownicy

2011-10-23, 00:30

nie skręcaj puki co do końca to pompa nie będzie mocno dostawać w dupę i po prostu jeździj ja już tak jeżdżę trzy lata i nie widzę żadnych zmian :)
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Kłopot z kierownicą po wymianie maglownicy

2011-10-23, 09:35

W OHVkach te pompy tak mają u mnie też jęczy, ciężko jednak trafić używaną która będzie sprawna i cicha.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Kłopot z kierownicą po wymianie maglownicy

2011-10-23, 22:54

Czyli trzeba się przyzwyczaić do wyjącego wspomagania?
A może jeszcze ktoś się wypowie dla jasności sytuacji/. Taka mała ankieta ;-)

Powiedzcie proszę co z tą maglownicą, nie szkodzi że trochę ją słychać? Czy to ja mam przesłyszenia?

No i kierownica, Czy jest sposób by pozbyć się tych dwóch cm luzu?
Sorki za wiele pytań ale przyzwyczajcie się, będzie ich jeszcze sporo :-P
Patryk
723-371-234

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Kłopot z kierownicą po wymianie maglownicy

2011-10-24, 16:39

ja kupiłem siuwaks do wspomagania firmy STP i zalałem go po około 2mies. jest o niebo lepiej wręcz powiem cisza :-D

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Kłopot z kierownicą po wymianie maglownicy

2011-10-24, 21:41

ja kupiłem siuwaks do wspomagania firmy STP i zalałem go po około 2mies. jest o niebo lepiej wręcz powiem cisza :-D
Ja chcę założyć pompę taką jak była w SOHC - mam taką i jestem jej pewien, ale podobno te specjały do wspomagania coś dają - założenie MTków też pomogło - są głośniejsze niż pompa :-P
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Kłopot z kierownicą po wymianie maglownicy

2011-10-24, 21:48

W Windstarze jest identyczna pompa w spomagania, jężdżę już 4 lata z tym dźwiękiem i wszystko jest OK. Luz może masz na przegubie do maglownicy? Tak było u mnie.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Kłopot z kierownicą po wymianie maglownicy

2011-10-25, 21:04

Jeździć można ale wkurza ten dźwięk, jakbym kupował taką pompę to tylko po odsłuchu.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Kłopot z kierownicą po wymianie maglownicy

2011-12-03, 11:56

ja kupiłem siuwaks do wspomagania firmy STP i zalałem go po około 2mies. jest o niebo lepiej wręcz powiem cisza
Właśnie nabyłem owy specyfik, możesz mi powiedziec ile go wlac? tak troszkę żeby nie przekroczyc stanu czy wyssac tego który jest i wlac całą butelkę (200ml)?
Instrukcja mówi żeby dolac ale ile dolac skoro stan oleju we wspomaganiu jest w połowie skali?
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
QDLATY
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-16, 09:22
Lokalizacja: Wołomin

Re: Kłopot z kierownicą po wymianie maglownicy

2011-12-03, 14:07

Właśnie nabyłem owy specyfik, możesz mi powiedziec ile go wlac? tak troszkę żeby nie przekroczyc stanu czy wyssac tego który jest i wlac całą butelkę (200ml)?
Instrukcja mówi żeby dolac ale ile dolac skoro stan oleju we wspomaganiu jest w połowie skali?[/quote]

ja u siebie miałem spory ubytek i wlałem na dwa razy ( weszła połowa butli i za jakiś czas dolałem resztę) wyło, wyło i trochę ucichło :-) ciągle ubywa oleum gdyż mam walnięty uszcz :-/ ale polecam to coś bo jest lepiej z tym niż bez i jak się okazało to od roku jeżdżę na tym płynie bez żadnego innego atf`u :thumright:

Wróć do „WARSZTAT”