Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
kamura
Posty: 48
Rejestracja: 2009-03-27, 22:30
Lokalizacja: Oświęcim

Stały naped 4x4 w OHV

2012-01-11, 20:07

Witam wszystkich Kolegów i Koleżanki.Wiem ze temat napędu do II OHV był wałkowany.Ale moje pytanie jest takie.Czy ktoś przerabiał napęd 4x4 do OHV z wolnobieżką?Czy przysłowiowy brązowy kabelek w tym przypadku zadziała ,czy tez pomocny będzie inny patent?Pozdrawiam wszystkich i najlepszego w Nowym Roku. :lol:

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Stały naped 4x4 w OHV

2012-01-11, 20:19

...ale,że co? OHV ma wolnobieżkę...Chcesz jeździć ze stałym napędem 4x4 ? Nie da rady,bo nie masz centralnego mechanizmu różnicowego.
smartpar.pl

Awatar użytkownika
kamura
Posty: 48
Rejestracja: 2009-03-27, 22:30
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Stały naped 4x4 w OHV

2012-01-11, 20:44

...ale,że co? OHV ma wolnobieżkę...Chcesz jeździć ze stałym napędem 4x4 ? Nie da rady,bo nie masz centralnego mechanizmu różnicowego.
Wiem,ale chce mieć pewnośc że jak będzie potrzeba to to zadziała,a dzis była kupa i traktor potem..... :cry:

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Stały naped 4x4 w OHV

2012-01-11, 20:47

Ale brązowy kabelek chyba zadziała też przy wolnobieżkach..... no chyba zeby nie... :roll:
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Stały naped 4x4 w OHV

2012-01-11, 20:49

Rozumiem, że chodzi ci o przerobienie 4x4 Auto (OHV z napisem na klapie Control Track) na 4x4 High? W drugą stronę się nie da. Ja zamierzam zrobić taką przeróbkę u siebie, ale czasu brak.
Jeżeli ci chodzi o napęd AWD to oczywiście bez wymiany reduktora się nie da - tak jak kolega wyżej napisał.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Stały naped 4x4 w OHV

2012-01-11, 20:50

Oczywiście zadziała brązowy kabelek ...
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
kamura
Posty: 48
Rejestracja: 2009-03-27, 22:30
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Stały naped 4x4 w OHV

2012-01-11, 20:51

Własnie ,chyba żeby nie..... :lol: Czy ktos to juz testował?
Po prostu przód czasem mi zapina ,czasenm nie.A dzis w bardzo potrzebnej chwili zawiódł...... :cry:

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Stały naped 4x4 w OHV

2012-01-11, 20:53

Jeżeli te chwile są w błocie to zapinaj 4x4 low, na śliskiej drodze fakt w ohv brakuje 4x4 high auto to nie to samo.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
kamura
Posty: 48
Rejestracja: 2009-03-27, 22:30
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Stały naped 4x4 w OHV

2012-01-11, 20:55

Na przełączniku pisze mi 2wd 4 auto i 4 lo.I chodzi mi własnie o 4HI.W tej chwili w której potrzebuje,a nie jak jakis czujnik pomysli.[quote][/quote] :-)

Awatar użytkownika
kamura
Posty: 48
Rejestracja: 2009-03-27, 22:30
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Stały naped 4x4 w OHV

2012-01-11, 20:57

[quote][/quote]Własnie ,snieg ,skarpa ,i było niemiło....I dlatego chce sie jakos zabezpieczyc na przyszłość

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Stały naped 4x4 w OHV

2012-01-11, 20:57

Obiecuje, że jak to zrobię to sfotografuje i opisze, ale teraz mam inne roboty (aktualnie progi na tapecie, później amortyzatory), elektrykę chcę robić na raz - mam parę innych rzeczy do poprawek.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
kamura
Posty: 48
Rejestracja: 2009-03-27, 22:30
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Stały naped 4x4 w OHV

2012-01-11, 21:00

Trzymam za słowo.A w kwestii elektryki ,jest jakis patent by wyłączyć imo?Bo kluczyk mam jeden i niestety wyłacznik imo też.A wolałbym mieć zapas?

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Stały naped 4x4 w OHV

2012-01-11, 22:00

http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... sc&start=0
przeczytaj cały wątek... odpowiedzi masz na Twoje wszystkie pytania ... :-)
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Stały naped 4x4 w OHV

2012-01-11, 22:06

Trzymam za słowo.A w kwestii elektryki ,jest jakis patent by wyłączyć imo?Bo kluczyk mam jeden i niestety wyłacznik imo też.A wolałbym mieć zapas?
Można w aso forda to za darmo załatwić - awaryjne odblokowanie immobilizera kombinacją obrotów kluczyka, lub ominąć immobilizer - trzeba ściągać bak paliwa żeby pompę paliwa podłączyć bezpośrednio - wszystko jest na forum opisane.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Stały naped 4x4 w OHV

2012-01-12, 07:26

no najłatwiej z ASO załatwić PIN i doprogramować drugiego pilota lub przy użyciu pinu wyłączyć Immo
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Wróć do „WARSZTAT”