Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-01-10, 08:13

Tak w polu A4 jest komputer silnika i zarazem skrzyni, w naszych autach są one zespolone.
Ostatnio zmieniony 2012-01-10, 08:14 przez MirEx68, łącznie zmieniany 1 raz.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-01-11, 04:50

Dziękuję wszystkim za rady i podpowiedzi, zabieram się powoli za Henryka i zobaczymy kto wygrał konkurs na "powiedz co mi dolega" ;-)

Swoją drogą podziwiam Waszą wiedzę, zdolności i zapał, niestety mechanika pojazdowa jest mi tak odległą dziedziną że czuje się czasami jak przedszkolak na polibudzie :oops: Aż mi głupio że zadaję takie banalne pytania a Wam pewnie ręce opadają jak musicie tłumaczyć nawet te podstawowe rzeczy :569: :583:

To na koniec zadam jeszcze jedno banalne pytanie:
Czy aby wyjąć komputer silnika muszę odłączyć aku? Czy może tylko wtyczkę od kompa? Czy nie odłączać? A czy po odłączeniu nic się nie zresetuje czy cuś innego złego?

Ale d......ę zawracam co nie? :-P
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-01-11, 06:28

lepiej odepnij aku... zrobi się reset kompa... ale to nic złego...
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-01-11, 07:17

lepiej odepnij aku... zrobi się reset kompa... ale to nic złego...
No właśnie.

A jak czegoś nie będziesz wiedział albo nie będziesz pewien, pytaj. Wygodniej spytać i postępować wg porady. Nie pytając możesz zrobić coś zupełnie nie tak, jak to się robi i zepsujesz, więc jak nie wiesz pytaj jak najwięcej, w myśl zasady kto pyta mniej błądzi.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-01-11, 08:47

A czy po odłączeniu nic się nie zresetuje czy cuś innego złego?
zresetuje się, potem jak poskładasz odpal go i daj mu z 10-15 min postać po odpaleniu bez gazowania itd - niech sobie poustawia mapę wtrysków.

Zastanawiam się tylko czy nie pojawi się problem który wystąpił u Adama (adam533). On też zmieniał kompa głównego i posrało mu się z immo - ale to było w SOHC. Z drugiej strony inni zmieniali nie raz i działały bez problemu więc może przypadek :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-01-17, 17:07

Witam. Wczoraj podmieniłem cewkę (dzięki Jaceki maria), wyjąłem kompa i przeczyściłem, popsikałem kontaktem i złożyłem do kupy. Tak jakby była poprawa choć dziś dwa razy szarpnęło leciutko ale to może przypadek. Przerwy na świecach nie ruszałem na razie bo się waham. Radzicie zmniejszyć?
Jeśli to co zrobiłem nie pomoże to zostają tylko czujniki - wałka rozrządu i wału korbowego ale z tym sam sobie już nie poradzę.
Nic to, na razie jeżdżę i obserwuję czy objawy się aby nie objawiają :-P

A tak wyglądał komputer, jak widać mały nalot miał ale czy aż taki żeby masę gubić?
Załączniki
2komp.jpg
2komp.jpg (155.76 KiB) Przejrzano 4688 razy
1komp.jpg
1komp.jpg (138.99 KiB) Przejrzano 4688 razy
Ostatnio zmieniony 2012-01-17, 17:08 przez decania, łącznie zmieniany 1 raz.
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-01-17, 17:32

Ja przerw na swiecach nigdy nie zmienialem i zawsze bylo bardzo dobrze.. na benzynie i na gazie. Tak wiec nie radze zmieniac.. bo i po co kombinowac. Ja mialem pozakladane zawsze Autolite; ostatnio irydowe XP103 (o ile dobrze pamietam oznaczenie). Mam jeden komplet takich swiec nowych do pozbycia się.. Dzisiaj lub jutro wstawie do sklepiku.
Ostatnio zmieniony 2012-01-17, 17:33 przez geos1, łącznie zmieniany 1 raz.
geos1
A.P.

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-01-28, 13:41

Pogrzebałem ciut w tym wozie. Awaria była dosyć złożona. Teraz na benzynie jeździ OK. Do wymiany są raczej listwy gazu i instalka do regulacji.

1. Przy wilgotnym powietrzu nierówna praca silnika to raczej przewody zapłonowe. Podmieniłem na nowe NGK od mondeo v6, czekamy na wilgotne dni żeby zamienić na poprzednie i potwierdzić.
2. Strzały w kolektor i szarpanie na gazie (waldemary + Agis) - listwy wtryskowe oraz... przepływomierz powietrza!
3. Brak mocy na benzynie - j.w. przepływomierz. Po jego wymianie auto odżyło ale jeszcze nie jechało jak trzeba.
4. Przepustnica podstawiona na śrubie i na jałowych 1.5V z TPSa!
5. Linka gazu kiedyś wymieniana na niezbyt pasującą bądź coś od niej odpadło przy pedale i otwierała przepusnicę do płowy...
6. Elektrozawór biegu jałowego - coś z nim nie tak, bo czasem zgaśnie, i dlatego mędrcy jacyś podkręcili obroty przepustnicą (sic!)

Czujnik położenia wałka rozrządu raczej OK, gdyż silnik pracuje w sekwencji (słychać po wtryskiwaczach), zaś objawy szarpania były regularne (obciążenie, obroty) a nie sporadyczne jak w przypadku wariującego czujnika.
I to takie buty mniej więcej. Właściciel obserwuje wozidło.
Ostatnio zmieniony 2012-01-28, 13:46 przez Mysza, łącznie zmieniany 3 razy.
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-01-28, 14:23

Pogrzebałem ciut w tym wozie. Awaria była dosyć złożona. Teraz na benzynie jeździ OK. Do wymiany są raczej listwy gazu i instalka do regulacji.

1. Przy wilgotnym powietrzu nierówna praca silnika to raczej przewody zapłonowe. Podmieniłem na nowe NGK od mondeo v6, czekamy na wilgotne dni żeby zamienić na poprzednie i potwierdzić.
2. Strzały w kolektor i szarpanie na gazie (waldemary + Agis) - listwy wtryskowe oraz... przepływomierz powietrza!
3. Brak mocy na benzynie - j.w. przepływomierz. Po jego wymianie auto odżyło ale jeszcze nie jechało jak trzeba.
4. Przepustnica podstawiona na śrubie i na jałowych 1.5V z TPSa!
5. Linka gazu kiedyś wymieniana na niezbyt pasującą bądź coś od niej odpadło przy pedale i otwierała przepusnicę do płowy...
6. Elektrozawór biegu jałowego - coś z nim nie tak, bo czasem zgaśnie, i dlatego mędrcy jacyś podkręcili obroty przepustnicą (sic!)

Czujnik położenia wałka rozrządu raczej OK, gdyż silnik pracuje w sekwencji (słychać po wtryskiwaczach), zaś objawy szarpania były regularne (obciążenie, obroty) a nie sporadyczne jak w przypadku wariującego czujnika.
I to takie buty mniej więcej. Właściciel obserwuje wozidło.
:-D fiu fiu...no to niezły fachman z ciebie Mysza..
geos1
A.P.

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-01-28, 14:43

fiu fiu...no to niezły fachman z ciebie Mysza..
Mogę potwierdzic :-)
Dzięki Mysza!!! :-D

Jednak jeszcze lepszym fachowcem okazał się poprzedni właściciel który te wszystkie patenty powymyślał. :shock:

Póki co jeżdżę i testuję i wreszcie wiem ile to jest 160 koni w tym aucie :-D
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-01-31, 20:44

To znowu ja :-D
Jak dotąd jestem zadowolony. Nawet bardzo. Autko nie szarpie, jeździ szybko i lekko.
Jest tylko jeszcze mały problem - Elektrozawór biegu jałowego. Zdarza się że zgaśnie zaraz po odpaleniu no i ze dwa razy po wpięciu wstecznego. Czuć że obroty na jałowym nie trzymają.

W związku z tym szukam krokowca. Najlepiej nowego ale w rozsądnej cenie (da się tak?) bo okolica 400zł to sporo jak na taki mały mechanizm.
Może też być używany ale w 100% sprawny. Albo może komuś wala się w garażu i pożyczy do testów żeby mieć pewność że to właśnie to?

Jeśli kolega Mysza, ma rację to wymiana krokowca powinna załatwic sprawę poprawnego jeżdżenia na benzynie. A wtedy zostanie tylko gaz doprowadzic do ładu i będę happy :mrgreen:

Pomożecie??????

Wiem że były różne więc zapodam fotki mojego.
Załączniki
krokowiec1.jpg
krokowiec1.jpg (100.23 KiB) Przejrzano 4563 razy
krokowiec2.jpg
krokowiec2.jpg (123.38 KiB) Przejrzano 4563 razy
Ostatnio zmieniony 2012-01-31, 20:45 przez decania, łącznie zmieniany 1 raz.
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-01-31, 21:57

Z nowych to toto raczej http://allegro.pl/silnik-krokowy-ford-w ... 05126.html . Można i inne, tańsze, ale trzeba zmienić wtyczkę lub dorobić alu podkładkę. Sobie bym tak pewnie zrobił, bo z hamerykańską wtyczką droższe.
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-01-31, 23:24

Tak tak oczywiście :-P
I myślisz że dorobię sobie wtyczkę albo podkładkę?
Jak taki cwany jesteś to byś mi to zrobił tak po taniości :-D

Ja się na tatuowaniu znam a nie na przerabianiu wtyczek nie dość że z EU na USA to jeszcze z innych modeli aut :shock:
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-02-01, 09:51

decania, napisz pw do jankesa może on coś zaradzi w sprawie nowego krokowca

albo spróbuj go na noc wrzucić do słoika z nitro a potem bardzo delikatnie wyczyść w środku wacikiem na jakiś czas pomoże na pewno
Ostatnio zmieniony 2012-02-01, 09:52 przez starwind, łącznie zmieniany 1 raz.
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-02-01, 10:09

albo spróbuj go na noc wrzucić do słoika z nitro a potem bardzo delikatnie wyczyść w środku wacikiem na jakiś czas pomoże na pewno
U mnie już nie pomogło :cry:
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Wróć do „WARSZTAT”