Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
koczu
Posty: 33
Rejestracja: 2008-01-09, 19:37
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Problem z załaczaniem napędów

2008-01-10, 18:09

Pewnego dnia ,przestał działać automatyczny przełącznik napędów.
W sumie przełącznik LOW nie działał od zawsze ,ale napęd 4X4 działał ok .
Teraz gdy jest ślisko na drodze załączenie napędu traktuję poważnie i dlatego piszę do was z prośbą o pomoc .
Wiem temat już był wałkowany,dzięki przeczytaniu kilku tematów na forum mam pewien obraz awarii .
Mam tylko kilka pytań ,bo tak naprawdę to nie rozumiem kilku spraw ,a widzę ,że forumowicze dużą wiedzę w temacie Explorer.
Pierwsza sprawa:
ktoś pisał o centralce w lewej części bagażnika(schowek na lewarek).Służy ona do napędu 4X4 ,jak to sprawdzić ,co to wogole jest ,jak zresetować.Bo jeśli sie okaże ,że shit motor jest dobry i sprawny ,??
Może awaria leży po stronie elektrycznej ,prośba może o jakiś schemat z roku 94.No sam nie wiem jak się zabrać ,Mieszkam w małym mieście ,gdzie praktycznie po za waszą wiedzą nikt mi nie pomoże .Elektryk powiedział mi jasno ,ja tu bez schematu instalacji nic nie poradzi .
Z racji tego ,że dłubię sobie przy motocyklach ,to sam sprawdzę ten Shift Motor , punkt po punkcie ,ale co dalej jak będzie ok .Prośba moja o jakiś schemat tej instalacji ,może wspólnie z elektrykiem coś da sie ustalić.
Pozdrawiam ALL

chevidan

Re: Problem z załaczaniem napędów

2008-01-10, 18:44

na 99,9% padł shift motor.możesz sprawdzić wtyczkę od niego,czy aby nie jest zalana wodą i zaśniedziały styki.
sterownik napędów jest jak pewnie wiesz w bagażniku po lewej stronie,pod tapicerką.można go wymacać :-D po owarciu schowka na lewarek ale żeby zresetować trzeba zdiąć boczną tapicerkę.na obudowie sterownika jest rozpoznawalne miejsce(niestety nie mam zdięcia)gdzie się resetuje sterownik,jednak mało prawdopodobne aby to pomogło w załączaniu napędów.zdemontuj shift motorek a jak czegoś nie będziesz wiedział to pytaj.

manius

Re: Problem z załaczaniem napędów

2008-01-10, 18:52

jest to moduł sterujący 4x4
moduł ten ma tzw. system samokontroli
aby go uaktywnić należy
-odłączyć wtyczkę z 5ioma i 8ioma kabelkami
-przekręcić kluczyk na RUN
-wcisnąć przycisk (1)

jeśli lampka (2) miga moduł jest OK
jeśli świeci nonstop oznacza to ze moduł jest walnięty :-/
Załączniki
217.jpg
217.jpg (59.95 KiB) Przejrzano 6420 razy
Ostatnio zmieniony 2008-01-10, 18:53 przez manius, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
koczu
Posty: 33
Rejestracja: 2008-01-09, 19:37
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Problem z załaczaniem napędów

2008-01-10, 21:02

Taki mechanik mi tam coś pogrzebał sprawdzając na slepo instalację ,przejścia,mówił ,że to pewnie przełącznik itd,itp. (moim zdanie bez pojęcia gość ) i po tych jego wyczynach nie działa mi obrotomierz .Jest jakiś do tego bezpiecznik ,czy go zepsuł drań.
Muszę zadać dość banalne pytanie ,ale muszę , :-P proszę sie nie śmiać :roll: :mrgreen: .Ten przełącznik "LOW RANGE" to służy do wolnej jazdy czy jak ??
Hm pytanie dość dziwne ,ale od mojego zakupu tego auta już będzie 3 lata ,ten przełącznik nie działa i nie wiem do czego służy .A jesli nie działa to dlaczego ,jaki jest powód .Czyżby ten shift motor tez jest od tego .Pojęcia nie mam .Proszę kolegów o pomoc . :mrgreen: :mrgreen:
Idąc naprzód, do celu.
Drogi tej nie wytyczyły
Ni głos werbla, ni cytra,
Idę póki sił starczy,
Idę po następne pół litra...
************************************
Explorer I 4.0L V6 94' automat LPG,
HD Road King 09',XS 1100 80'.ZAP 1300

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: Problem z załaczaniem napędów

2008-01-10, 21:35

Tenprzełącznik "LOW RANGE" to służy do wolnej jazdy czy jak ??
Ten przelacznik wlacza reduktor, ktory to faktycznie zwalnia samochod, ale za to na kola trafia duzo wiekszy moment obrotowy i moc. Przydatne w terenie. W ciezkim pomoze wyjsc z opresji, a w srednim odciazy skrzynie (nie bedzie dostawala tak po d***).
Pamietaj tylko, zebys nie wlaczal go do jazdy po suchej nawierzchni, gdzie kolo nie ma mozliwosci uslizgu.
Jak wrzucisz w wyszukiwarke "low" albo "reduktor" to powinno wywalic Ci calkiem sporo postow :)
Pozdrawiam,
Adrian

kszesz
Posty: 727
Rejestracja: 2007-07-17, 22:59
Lokalizacja: W-wa Włochy

Re: Problem z załaczaniem napędów

2008-01-10, 21:38

Zaraz ktoś na Ciebie naskoczy " użyj opcji szukaj", najlepiej w Kąciku Off-roadowym
http://www.explorerclubpolska.com/forum ... m.php?f=18

Tak przy okazji to sam nie bardzo umiem używać opcji szukaj ( zawsze wywala mi wszystkie tematy od początku forum ) więc polegam na opcji 'pamiętam, że gdzieś to już było' :-D

manius

Re: Problem z załaczaniem napędów

2008-01-10, 21:39

Taki mechanik mi tam coś pogrzebał sprawdzając na slepo instalację ,przejścia,mówił ,że to pewnie przełącznik itd,itp. (moim zdanie bez pojęcia gość )
to mu powiedz niech se pogrzebie w.......... :x
i po tych jego wyczynach nie działa mi obrotomierz .Jest jakiś do tego bezpiecznik ,czy go zepsuł drań.
może nie zepsuł, ale na pewno coś rozłączył :eek:
Hm pytanie dość dziwne ,ale od mojego zakupu tego auta już będzie 3 lata ,ten przełącznik nie działa i nie wiem do czego służy .A jesli nie działa to dlaczego ,jaki jest powód .Czyżby ten shift motor tez jest od tego .Pojęcia nie mam .
sprawdź ten moduł 4x4, a potem jak już daniel(chevidan) napisał shiftmotorek
nie będę się powielał, wszystko znajdziesz na forum
Ostatnio zmieniony 2008-01-10, 21:42 przez manius, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
koczu
Posty: 33
Rejestracja: 2008-01-09, 19:37
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Problem z załaczaniem napędów

2008-01-11, 09:47

Tenprzełącznik "LOW RANGE" to służy do wolnej jazdy czy jak ??
Ten przelacznik wlacza reduktor, ktory to faktycznie zwalnia samochod, ale za to na kola trafia duzo wiekszy moment obrotowy i moc. Przydatne w terenie. W ciezkim pomoze wyjsc z opresji, a w srednim odciazy skrzynie (nie bedzie dostawala tak po d***).
Pamietaj tylko, zebys nie wlaczal go do jazdy po suchej nawierzchni, gdzie kolo nie ma mozliwosci uslizgu.
Jak wrzucisz w wyszukiwarke "low" albo "reduktor" to powinno wywalic Ci calkiem sporo postow :)
No Ok ,ale jaki powód jest ,że nie działa ,też Shift motor ,czy coś innego, gdzie szukać :?: :?:
Idąc naprzód, do celu.
Drogi tej nie wytyczyły
Ni głos werbla, ni cytra,
Idę póki sił starczy,
Idę po następne pół litra...
************************************
Explorer I 4.0L V6 94' automat LPG,
HD Road King 09',XS 1100 80'.ZAP 1300

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: Problem z załaczaniem napędów

2008-01-11, 11:31

Najpierw poczytaj o tym, co to jest i jak się to włącza i wyłącza.

manius

Re: Problem z załaczaniem napędów

2008-01-11, 12:10

gdzie szukać :?:
mamy tu funkcje przeszukujaca cale forum,
wystarczy kliknąć na SZUKAJ (zob.fot)
i wpisac np.shift motor
No Ok ,ale jaki powód jest ,że nie działa ,też Shift motor ,czy coś innego, :?:
hmm
powodów może być wiele, zepsucie zużycie części w końcu to nie nowe auto
Załączniki
Unbenannt Kopie.jpg
Unbenannt Kopie.jpg (91.81 KiB) Przejrzano 6331 razy

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: Problem z załaczaniem napędów

2008-01-11, 12:54

koczu, jesli walniety jest shiftmotor to on jest problemem, gdyz to wlasnie shift-motor steruje napedami.
Aby wlaczyl sie LOW musi byc najpierw zapiety naped 4x4.
Pozdrawiam,
Adrian

Awatar użytkownika
koczu
Posty: 33
Rejestracja: 2008-01-09, 19:37
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Problem z załaczaniem napędów

2008-01-12, 17:42

koledzy poproszę o wyrozumiałość :!: :!: :!: :!: :!:
Wnikamy ,Shift motor ,zapewne,skurczybyk się zablokował ,nie reagował na nic,(PODKłąDKA ) :))))) :-D
Ale w sumie wszelkie wskazówki są bezcenne ,Dzięki Koledzy .Następnym razem już wypróbuję opcji szukaj :)
Pozdrawiam was jesteście #$!#*@!@ i anielsko cierpliwi ,hehe
sprawdzę w niedzielę !!!!!!
Ale słuchajcie gdy wpisywałem: schemat instalacji, nic nie wyskoczyło ,czy ten pojazd nie posiada takiego schematu ???
hm....dziwne
Idąc naprzód, do celu.
Drogi tej nie wytyczyły
Ni głos werbla, ni cytra,
Idę póki sił starczy,
Idę po następne pół litra...
************************************
Explorer I 4.0L V6 94' automat LPG,
HD Road King 09',XS 1100 80'.ZAP 1300

manius

Re: Problem z załaczaniem napędów

2008-01-12, 17:52

:-)
przecież jesteśmy wyrozumiali :lol:

ale zrozum też nas :oops:
jeśli temat był już cis razy wałkowany :eek:

i staraj się krok po kroku sprawdzić tak jak ci koledzy radzą :-P
a jak nie pomoże to będziemy dumać dalej 8)

jeśli chodzi o schematy to niestety ale w związku z tym ze są one własnością forda
i podlegają pod copyright, nie wolno udostępniać publicznie takowych :x
bo zamkną nam forum albo dowala taka kare ze....:o
ale jeśli zamieścimy np. kawałek/wycinek schematu to nie ma problemu. 8)
Ostatnio zmieniony 2008-01-12, 17:58 przez manius, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
koczu
Posty: 33
Rejestracja: 2008-01-09, 19:37
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Problem z załaczaniem napędów

2008-01-12, 19:13

No w sumie to masz rację ,że te schematy są własnością forda ,ale jakie miłe zasakoczenia miałę gdzy naprawiałem moją Yamahę XS 1100 ,jak na angielskim forum poprosiłem o schemat .Z Kanady i z Australii kolesie schematy powysyłali ,i jakoś Yamaha nie po blokowała forum .ALe masz rację trzeba działać zgodnie z prawem .Powiem wam ,że to forum to i tak kopalnia wiedzy dla kumatych i tych mniej .Tak trzymać .Jak by ktoś miał jakiś kawałek instalacji ze strony L lub P,lub tył cały ,browca stawiam ,koczu@vp.pl

[ Dodano: 2008-01-12, 19:28 ]
Maniuś to o tobie :
Jesteś wielki !!!!! Chwała Panu że są jeszcze ludzie, którzy chcą bezinteresownie pomóc bliżniemu w biedzie...Wiesz co ten mój Smok (znaczy się Eksplozja ) to kopalnia tajemnic i tylko dobry Guru może wskazać właściwą drogę...Moi znajomi mechanicy i ja jesteśmy daleko w polach więc żyj wiecznie i ratuj Nas w potrzebie przyjacielu !!!
Kiedy tylko znajdę chwilę czasu to powalczę z problemem
Wielkie dzięki Piotrek
Hehehe ,w 100 % się zgadzam ,hehe,ale masz kurde fanów , :mrgreen:
Ja tez dziękuję :) :evil:

[ Dodano: 2008-01-13, 18:01 ]
WIęc tak shift motor tak ,właśnie dziś testowałem i działa 4X4 ,ale za boga nie przełącza na "LOW RANGE"
Poszukam w opcji szukaj ,może coś znajdę :):)
Na razie dzięki za wszelkie zainteresowanie moim problemem.
4X4 DZIAŁA :!:
:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Idąc naprzód, do celu.
Drogi tej nie wytyczyły
Ni głos werbla, ni cytra,
Idę póki sił starczy,
Idę po następne pół litra...
************************************
Explorer I 4.0L V6 94' automat LPG,
HD Road King 09',XS 1100 80'.ZAP 1300

kasper3211
Posty: 473
Rejestracja: 2008-01-09, 11:04
Lokalizacja: Rawicz

Re: Problem z załaczaniem napędów

2008-01-22, 11:42

Witajcie u mnie problem polega na tym że skubany nie chce rozłączuć 4*4 miałem go wyjętego iprzeżuca tylko na4x4 low zpozycji auto na stały ani myśli .Miałem go wczoraj wyjęyego ale ta niebieska obudowa jest tak zrobiona że jak nie wyłamiesz boczków to jej nie rozbiore.Achakontrolki działają prawidłowo .Pomocy bo jeżdże tylko na 4x4H i mam STRACHA :eek:

Wróć do „WARSZTAT”