Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

szarpnięcie przy zmianie na 3

2012-02-20, 20:21

Witam,
mam zamiar jutro pobawic sie tasmami hamującymi, bo zmienia mi na bieg 3 z szrpnieciem. i teraz pytania.
1. Która taśma odpowiada za ten bieg (myślę że druga od dzwonu, ale poprawcie jak coś)
2. Czy jest jeszcze coś co może dawać takie objawy przy dobrze wyregulowanej tasmie?
3. Czy jak szarpie to znaczy że tasma jest za luźna czy za mocno ściśnięta?
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
QDLATY
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-16, 09:22
Lokalizacja: Wołomin

Re: szarpnięcie przy zmianie na 3

2012-02-20, 20:33

z tego co wiem to jest na odwrót
jak szarpie to trzeba odkręcić
jak ślizga to trzeba dokręcić
;-)

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: szarpnięcie przy zmianie na 3

2012-02-20, 22:55

No zobaczymy. Jutro się tym pobawię :-P
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: szarpnięcie przy zmianie na 3

2012-02-20, 23:21

zrób jakieś zdjęcia,mogą się kiedyś przydać,no i opisz czy się dokręca czy odkręca :grin:
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: szarpnięcie przy zmianie na 3

2012-02-20, 23:29

Regulacja jest prosta i polega na dokręceniu śrub z określoną siłą i popuszczeniu o określoną ilość obrotów. Jeżeli taki zabieg nie pomaga, to wniosek jest jeden. Trzeba się podpiąć pod kompa i sczytać parametry pracy ASB. Wyniki powinny dać obraz i pozwolić podjąć odpowiednie kroki. Sprawdzenie podciśnień (w I-kach) lub wymiana elektrozaworu, lub rozbieranie skrzyni i wymiana podzespołów.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
fabiansky
Posty: 312
Rejestracja: 2012-02-04, 21:35
Lokalizacja: Lublin/Zamość

Re: szarpnięcie przy zmianie na 3

2012-02-21, 11:29

Podepnę się pod temat, ponieważ mam wrażenie, że mam podobny kłopot:D

Mianowicie, jak auto jest zimne, zaraz po odpaleniu i przez chwile do rozgrzani,a po włączeniu D biegi - jedynka - jakby sie nie załączała od razu. Zazwyczaj próbuje włączyć D jeszcze raz, albo wystarczy docisnąć gaz:D i wejść na odpowiednie obroty i wtedy skrzynia sie załącza:D. Czy to moze mieć związek z taśmami, czy może skrzynia dokonuje swojego żywota :(

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: szarpnięcie przy zmianie na 3

2012-02-21, 11:40

Zapinanie jedynki nie ma nic wspólnego z tasmami. Sprawdź olej, jego stan i ilość na początek.
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: szarpnięcie przy zmianie na 3

2012-02-21, 11:41

Sprawdzenie podciśnień (w I-kach) lub wymiana elektrozaworu
No to by wypadało może sprawdzić....
lub rozbieranie skrzyni i wymiana podzespołów.
To już przerabiałem, podzespoły nówki :mrgreen:
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: szarpnięcie przy zmianie na 3

2012-02-21, 17:56

rafbor1973 a gdzie te taśmy się znajdują? Może wrzuć zdjęcie. U w czasie wyprzedzania to się długo zastanawia, a później zrzuca nawet o 2biegi niżej i ciągnie do końca obrotomierza.

Awatar użytkownika
Superbike_2005
Posty: 76
Rejestracja: 2012-01-12, 13:58
Lokalizacja: Legnica

Re: szarpnięcie przy zmianie na 3

2012-02-21, 20:59

witam szanownych kolegów, jestem od jakiegoś czasu posiadaczem EX 1 i dzięki temu forum poznaję mojego TYTANICA od podstaw :-) a wracając do tematu, u mnie dwójka załącza się z niewielkim szarpnięciem, przy okazji zwróciłem uwagę na śruby regulacyjne taśm skrzyni i w moim przypadku śruba bliżej silnika jest znacznie bardziej wykręcona, niż ta umiejscowiona dalej od silnika. ty takie ustawienie można uznać za prawidłowe? czy może należy jednak ustawić je według wskazówek o których tu była mowa czyli wkręcić do oporu i wykręcić po 1.5 obrotu? biegi są wszystkie OD włącza się pomiędzy 70/80 km/h

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: szarpnięcie przy zmianie na 3

2012-02-21, 22:08

No więc jestem po zabawie.... Zabrałem się za regulację taśm. Niestety nie robiłem fotek, ale stwierdziłem, że śruby jakie są każdy wie :mrgreen:
na początek popusciłem kontry i kluczem dynamometrycznym dociągnąłem siłą 14Nm. Trzeba tu dodać, że zakończenie śruby to kwadrat 8, więc jest problem z nasadką... ja dobrałem sześciokątną 10, na udanego pasuje. Po dociągnięciu śrub odpuściłem zgodnie z książką obie po 2 obroty. Zakontrowałem. Jazda próbna. Jakiez było moje zdziwienie, gdy się okazało że skrzynka szybciej niż normalnie dostała temperatury, która to doszła do 85 stopni. nigdy wcześniej tak nie było. Temperatura normalna pracy to ok 70 stopni i tak do tej pory było. Diagnoza.... za mało odpuszczona któraś tasma. Pamiętałem, że manual A4ld podaje że śrubę OD odpuszczamy 3,5 obrotu dla siników 4,0. Co prawda ktos juz pisał że dotyczy to tylko wczesnych skrzynek, no ale zawsze.
Poprawiłem naciąg OD i problem temeratury zniknąl. Wniosek?? Albo moja skrzynka jest starsza niż auto, albo wszystkie powinno się odpuszczać o 3,5 obrotu. Wyregulowana tasma biegów srednich poprawiła trochę efekt szrpnięcia. Teraz jests lekko wyczuwalne. Za bardzo popuszczona (np 3 obroty) powodowała, że skrzynka nie miała jakby siły, strasznie mułowato się zbierała a szarpnięcia i tak były tylko z dodatkowym poslizgiem. Za mało popuszczona (1,5 obrotu) wzrost temeratury i odczuwalne opory w ruchu (skrzynka jakby przyhamowywała auto).
Efekt delikatnego szrpnięcia niestety pozostał..... Ale to może na kiedy indziej zagwozdka. podciśnienia sprawdzona (w sensie że wpięte), modulator chyba sprawny (wężyk od środka bez śladów oleju). Może by jeszcze sprawdzić elektrozawory, ale to dopiero jak sie nauczę to robić ;)

Wnioski dla potomnych...
1. Taśma OD - 14 Nm dokręcamy i odpuszczamy 2 lub 3,5 obrotu (tu brak jasności)
Nie wyobrażam sobie jak można odkręcić tylko 1,5 obrotu. 14Nm to nie tak mało i takie niewielkie odpuszczenie musi skutkować spaleniem taśmy.
2. Taśma biegów średnich - 14 Nm dokręcamy i odpuszczamy 2 obroty.

Oczywiście powyższy post jest tylko moim zdaniem na te tematy. Możliwie że jednak się mylę w tych kwestiach. To są tylko moje obserwacje na żywym organiźmie :mrgreen: :mrgreen:
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: szarpnięcie przy zmianie na 3

2012-02-21, 22:11

rafbor1973 a gdzie te taśmy się znajdują? Może wrzuć zdjęcie. U w czasie wyprzedzania to się długo zastanawia, a później zrzuca nawet o 2biegi niżej i ciągnie do końca obrotomierza.
Tak powinno być :-D
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: szarpnięcie przy zmianie na 3

2012-02-21, 22:12

czy może należy jednak ustawić je według wskazówek o których tu była mowa czyli wkręcić do oporu i wykręcić po 1.5 obrotu? biegi są wszystkie OD włącza się pomiędzy 70/80 km/h
Jak dział to nie kręć. Jak przestanie to se będziesz kręcił ojciec do usranej śmierci :mrgreen:
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

miki666

Re: szarpnięcie przy zmianie na 3

2012-02-21, 22:14

rafbor1973 :-) to żeś rozkminił temat :-) może kiedys bedziesz w krk :-)

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: szarpnięcie przy zmianie na 3

2012-02-21, 22:24

miki666, może i będę :-D
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”