Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Wujek
Posty: 433
Rejestracja: 2010-04-17, 17:07
Lokalizacja: Bytom
Kontakt: Strona WWW

Zapytanie o silnik

2012-02-21, 21:24

Aktualnie samochód stoi, ze względu na awarię układu chłodzenia silnika. Samochód gubi płyn chłodniczy. Część płynu dostaje się również do jednego z cylindrów. Co to może być !?
Nie sztuką zabić muchę na przedniej szybie, sztuką jest zrobić to na bocznej ;))
Obrazek

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Zapytanie o silnik

2012-02-21, 21:40

Uszczelka pod głowica-opcja optymistyczna
Głowica-opcja pesymistyczna
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Zapytanie o silnik

2012-02-21, 21:41

Wujek - to znak że dzieje się z nim coś złego.

Naprawdę nie wiesz takich rzeczy ? Co to za auto ? Kupiłeś to ?

1 - pęknięta / wypalona uszczelka pod głowicą
2- pęknięta głowica
3 - pęknięty blok silnika
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Zapytanie o silnik

2012-02-21, 23:02

Tak czy siak nadaje się na rzeźbę w ogrodzie.... Masz ogród?? :mrgreen:
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Wujek
Posty: 433
Rejestracja: 2010-04-17, 17:07
Lokalizacja: Bytom
Kontakt: Strona WWW

Re: Zapytanie o silnik

2012-02-21, 23:26

Nie ale jak by co stolik zrobię ;-))
Nie sztuką zabić muchę na przedniej szybie, sztuką jest zrobić to na bocznej ;))
Obrazek

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Zapytanie o silnik

2012-02-22, 07:19

nie przesadzajmy jeżeli to nie blok a jest to mało prawdopodobne to koszt naprawy silnika nie przekroczy 1,5k
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

kilcio
Posty: 42
Rejestracja: 2011-10-28, 18:54
Lokalizacja: Szczecin

Re: Zapytanie o silnik

2012-02-22, 08:17

Tak jak napisał Dawid... jak uszczelka to nie ma duzego problemu jak blok lub głowica pęknięta, to bedzie boleć. Jesli woda nie dostaje sie do oleju tylko do cylindra to obstawiam uszczelke. Zobacz czy Ci oleju nie przybyło.

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: Zapytanie o silnik

2012-02-22, 08:21

koszt naprawy silnika nie przekroczy 1,5k
tak tak wmawiaj sobie :-)
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..

kilcio
Posty: 42
Rejestracja: 2011-10-28, 18:54
Lokalizacja: Szczecin

Re: Zapytanie o silnik

2012-02-22, 08:35

w uszczelke mozesz sie sam pobawic i przy okazji zplanowac glowice...
Ostatnio zmieniony 2012-02-22, 08:36 przez kilcio, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Zapytanie o silnik

2012-02-22, 10:16

koszt naprawy silnika nie przekroczy 1,5k
tak tak wmawiaj sobie :-)
no co uszczelki 400 regeneracja głowicy 800 robota 400 i tyle :)
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: Zapytanie o silnik

2012-02-22, 10:19

Część płynu dostaje się również do jednego z cylindrów. Co to może być !?
Ja nie chce przesadzać ani uprawiać jakiegoś czarnowidzenia ale jak woda dostała się na tłok to z wysokim prawdopodobieństwem tego tłoka też szlag trafił... a czy to usczelka czy głowica to będzie wiadomo jak sie zrzuci czapkę i ją przeświteli bo tak samo wode może zaciągać przez uszczelkę jak i pekniętą głowice. Uszkodzenia bloku są o wiele rzadsze ponieważ kanały w bloku są troch wytrzymalsze i dopóki korba nie wyjdzie bokiem to nie ma za bardzo co przebić tych kanałów a w głowicy to wiadomo... nawet może coś wpaść przez korek wlewu oleju...
a mimo wszystko ja bym obstawial pękniętą głowice choćby nawet dlatego zeby byc przygotowanym na spory koszt ( a pózniej najwyżej się miło zaskoczyć jak sie nie potwierdzi)

podsumowując ja bym osobiście taki silnik obchodził szerokim łukiem trzymając się od niego jak najdalej :)
Ostatnio zmieniony 2012-02-22, 10:24 przez madakelus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wujek
Posty: 433
Rejestracja: 2010-04-17, 17:07
Lokalizacja: Bytom
Kontakt: Strona WWW

Re: Zapytanie o silnik

2012-02-22, 10:48

Gadałem, z ziomem. Okazało się, że płyn który miał być do -20 stopni, zamarzł. Do oleju ne dostaje się woda. Jedynie samochód się przegrzewa. Ogólnie ziom stwierdził, że nie dolewa już nawet wody do niego. Stoi w garażu i czeka.

Update, woda wylatuje na dole nad reduktorem. Tam jest chyba jakiś korek zabezpieczający przez zamarzaniem.
Ostatnio zmieniony 2012-02-22, 11:34 przez Wujek, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie sztuką zabić muchę na przedniej szybie, sztuką jest zrobić to na bocznej ;))
Obrazek

kilcio
Posty: 42
Rejestracja: 2011-10-28, 18:54
Lokalizacja: Szczecin

Re: Zapytanie o silnik

2012-02-22, 10:56

Ja bym stawiał na uszczelke, jak szybko zrobi to tłokowi nic sie nie stanie. Byle z tym nie jezdził bo rzeczywiscie tłok szlag trafi... Ale ma to taz dobre strony... przy okazji mozna zrobic planowanie głowicy, może wymiana uszczelniaczy zaworów, wyszlifowanie gniazd zaworowych. Koszt części (oczywiscie poza uszczelka) groszowy. Klucze w dłoń i niech działa.

p.s.

jak przymroziło płyn niech sprawdzi pompe wodną czy łopatek nie ukręcił przy próbie odpalenia. Na poczętku napisałeś, że gubi płyn. Gdzie go gubi, skad leci?
Ostatnio zmieniony 2012-02-22, 11:03 przez kilcio, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Wujek
Posty: 433
Rejestracja: 2010-04-17, 17:07
Lokalizacja: Bytom
Kontakt: Strona WWW

Re: Zapytanie o silnik

2012-02-22, 11:07

Nie wiem przepisałem to co on napisał. ;-))
Koszt wszystkich uszczelek 450 bez zniżek ;-)
Tylko że kolo nie wie ile za niego chce... :( Trzeba czekać do końca aukcji...
Może go przyciśnie ;-)

Update. Woda wylatuje nad reduktorem tak jak by. Jest tam zabepieczenie jakieś przed zamarzaniowe... nie wiem ile w tym prawdy nie znam się na tych silnikach.
Ostatnio zmieniony 2012-02-22, 11:53 przez Wujek, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie sztuką zabić muchę na przedniej szybie, sztuką jest zrobić to na bocznej ;))
Obrazek

Wróć do „WARSZTAT”