Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
resko
Posty: 755
Rejestracja: 2012-02-03, 19:29
Lokalizacja: ZGL

Re: stuki pod podłogą

2012-02-27, 17:06

Panowie mam taki o to kłopocik :-? Jak włączę przedni napęd i koła dostają poślizgu to napiernicza mi pod podłogą :-/ Poczytałem tematy na forum i myślę,że jest wyciągnięty łańcuch w reduktorze.Napęd włącza się bez problemy i również wyłącza,jak jadę np.na asfalcie i koła nie mają poślizgu to wszystko jest ok nic nie strzela nic nie puka ale jak wjadę w błotko to słychać jakby coś przeskakiwało,przy jeździe do przodu i do tyłu tak samo.Poradźcie coś mi na to :-) Jeżeli jest na forum jakaś fotoleracja z wymiany łańcucha w reduktorze to proszę o wskazówkę.Tak naprawdę to nawet nie wiem jak wygląda reduktor :x nigdy nie robiłem przy takim aucie ale potrafię co nieco zrobić mam garaż z kanałem odpowiednie narzędzia i co najważniejsze chęci ;-) Jak się dobrać do tego reduktora?Można kupić nowy łańcuch,jaki to łańcuch jest?Może od czegoś innego podejdzie?Pomóżcie

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: stuki pod podłogą

2012-02-27, 17:16

skoro napiernicza Ci pod podłogą, a nie strzela to znaczy że masz wywalone krzyżaki przedniego wału :)
łańcuch reduktora to strzela jak przeskakuje z powodu luzu na zębatce :)

a przy okazji :) pytania techniczne to do warsztatu zapraszam - zawsze ktoś może kiedyś skorzysta z Twojego przypadku i mu to pomoże :) a do naszych aut nie wszyscy zaglądają.

Przesuwam zatem :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
resko
Posty: 755
Rejestracja: 2012-02-03, 19:29
Lokalizacja: ZGL

Re: stuki pod podłogą

2012-02-27, 17:30

Dzięki na drugi raz będę się pilnował gdzie zadawać pytania ;-) A jak mogę szybko sprawdzić czy to krzyżaki czy łańcuch?

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: stuki pod podłogą

2012-02-27, 17:36

Wejdź pod samochód i poruszaj wałem.....w samochodzie ;-) :-D

Jak będzie miał minimalnie luz,to już może powodować silne wibracje....
smartpar.pl

Awatar użytkownika
resko
Posty: 755
Rejestracja: 2012-02-03, 19:29
Lokalizacja: ZGL

Re: stuki pod podłogą

2012-02-27, 18:28

A gdzie dokładnie znajdują się te krzyżaki?Ciężko je wymienić?Są może na forum jakieś fotoleracje z wymiany krzyżaków?

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: stuki pod podłogą

2012-02-27, 18:33

Na końcach wału... :roll: :-)
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: stuki pod podłogą

2012-02-27, 18:39

a ja stawiam na wytarte tarczki w reduktorze... jest luz i przeskakuje na sprzęgle...
jeżeli po dodaniu mocno gazu przy zapiętym przodzie jest słyszalny stały trykot...
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
resko
Posty: 755
Rejestracja: 2012-02-03, 19:29
Lokalizacja: ZGL

Re: stuki pod podłogą

2012-02-27, 18:40

Aż taki ciemny nie jestem :-) liczyłem na dokładniejszą podpowiedź :-(

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: stuki pod podłogą

2012-02-27, 18:49

krzyzaki znajduja sie na łączeniach wału.. wymiana bardzo prosta bo wystarczy odkręcić wał..
a jak bedziesz juz pod autem to sprawdz sobie tez czy przypadkiem poduszka Ci sie nie oberwała, z tego co pamietam to ona jest na łączniku miedzy reduktorem a skrzynią (jesli sie myle to niech mnie ktos poprawi bo juz bylo to jakis czas temu jak tam zagladałem) bynajmniej jak jest urwana to to tez moze wydawac jakies "stuki pod podłogą" :)

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: stuki pod podłogą

2012-02-27, 19:03

Wejdź pod auto i poruszaj wałem..... od samochodu :mrgreen: , jak będzie luz na krzyżakach wyczujesz na bank.
Demontaż i montaż banalnie prosty. Odkręcasz dokładnie po cztery śruby klucz 10 na stronę. Jak będziesz zdejmował wał, to uwazaj tylko żeby ci sie nie podzielił na wieloklinie bo wyważany jest w całości i jak złożysz inaczej będzie bił przy obrotach. Oby to były krzyżaki, bo z łańcuchem to już zabawa. Nie wiem jaki masz reduktor, ale jest jeden do sprzedania na forum za niezłe piniądze jakby co. :-D
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
resko
Posty: 755
Rejestracja: 2012-02-03, 19:29
Lokalizacja: ZGL

Re: stuki pod podłogą

2012-02-27, 19:05

Dzięki wielkie za podpowiedzi,znalazłem na forum foto z wymiany krzyżaków,wygląda na prostą sprawę.Jakie są wymiary krzyżaków do mojego exa?

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: stuki pod podłogą

2012-02-27, 19:11

Najlepiej pomierzyć na żywym organiźmie rozstaw miseczek, to będzie najpewniejsze, ale ja stawiam na te http://sklepjeep.redcart.pl/p/2726/2415 ... -ford.html
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
resko
Posty: 755
Rejestracja: 2012-02-03, 19:29
Lokalizacja: ZGL

Re: stuki pod podłogą

2012-02-28, 17:53

Dzięki za pomoc.Jak ruszę z tym wszystkim to jeszcze pewnie będę miał kilka pytań :-P

Wróć do „WARSZTAT”