Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
bandytka
Posty: 15
Rejestracja: 2011-08-07, 16:12
Lokalizacja: Wrocław

Drgania podczas skrętu przy włączonym 4x4

2012-03-04, 11:21

Witam po długiej nieobecności :)

Jak trwoga to ... na forum
;-)
Problem wygląda następująco:
Podczas jazdy 4x4, przy skręcie w prawo lub w lewo na śliskiej nawierzchni czy asfalcie mój potworek dostaje takich wibracji, że mój wibrator tego nie ogarnia :oops:
A tak serio to trzęsie tragicznie całą budą. Mężowi do głowy przychodzą łożyska w piastach przednich. Ale czy ma racje?
Sytuacja ma miejsce tylko przy włączonym 4x4, którego używam rzadko ale problem mnie drażni, jak dla każdej kobiety wszystko musi działać jak w szwajcarskim zegarku-prawie :)
inaczej jestem nie do życia.
Moje pytanko - co może być przyczyną?

Proszę o pomoc :cry:

Pozdrawiam
Bandytka

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Drgania podczas skrętu przy włączonym 4x4

2012-03-04, 12:51

Jeżeli trzęsie na śliskim to tylko przeguby przychodzą mi do głowy. Jak jeździłaś po czarnym nie sliskim z zapiętym 4x4 to pewnie dostały po dupie. Piasty łatwo mozna sprawdzić. Wystarczy sprawdzić czy koło nie ma luzu, ale to by raczej jakis dzwięk wydawały i było by tak samo na zapiętym, i nie zapietym 4x4. tak mi się przynajmniej wydaje
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
bandytka
Posty: 15
Rejestracja: 2011-08-07, 16:12
Lokalizacja: Wrocław

Re: Drgania podczas skrętu przy włączonym 4x4

2012-03-04, 15:00

Czyli rozumiem, że jak pada deszcz lub jest czarny ale śliski asfalt (zimą) to nie powinnam jeździć na załączonym AUTO tylko na 2WD.

Dzięki Rafał za reakcje na mój post, mężowi zapaliła się w głowie żarówka ale podejrzewam, że będziemy musieli trochę rozebrać potworka u fachowca, żeby dotrzeć do sedna. Za dużo jest opcji przyczyn tych wibracji.

Pozdro

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Drgania podczas skrętu przy włączonym 4x4

2012-03-04, 15:44

rafbor1973, jeżeli chodzi o wibrator to stawiałbym na krzyżaki wału (front) :chillout: bandytka, rzuć płeć męską pod bestie i niech pomacha wałem we wszystkie strony jak jest minimalny luz to wymiana krzyża :mrgreen: ps. zasłoń go jak będzie machał wałem bo was jeszcze zamkną ;-)

Awatar użytkownika
bandytka
Posty: 15
Rejestracja: 2011-08-07, 16:12
Lokalizacja: Wrocław

Re: Drgania podczas skrętu przy włączonym 4x4

2012-03-04, 16:26

:-D
spoko tak zrobię, może nie w tym momencie bo strasznie leje i mi zmoknie "płeć męska" i nic nie sprawdzimy :)

dzięki za poradnik obsługi faceta :-P

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Drgania podczas skrętu przy włączonym 4x4

2012-03-04, 18:12

Czyli rozumiem, że jak pada deszcz lub jest czarny ale śliski asfalt (zimą) to nie powinnam jeździć na załączonym AUTO tylko na 2WD.
Na auto możesz jeździć, nawet na suchym czarnym asfalcie. Wszak zapina dopiero przy uślizgu tylnej osi... Chociaz jak masz 2WD na przełączniku (były różne) to na nieśliskim lepiej na 2 wd.
Fakt o wale nie pomyślałem. Też może być. Dzięki kojote2, za czujność :mrgreen:

bandytka, tak jak mówi kolega, wrzuć chłopa pod auto i niech macha wałem :mrgreen:
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Drgania podczas skrętu przy włączonym 4x4

2012-03-04, 20:02

Lepiej jeździć na 4x4 auto niż 2wd, dlatego, że w spalaniu nie zauważyłem różnicy, a zawsze bezpieczniej. 2wd służy do - ruszania z piskiem opon lub do kręcenia bączków - do niczego innego nie używam :-P.
Co wibracji czy to są same wibracje czy słychać stukanie? Wiedz, że nawet na śliskim przy ostrym skręcie łańcuch może sobie przeskoczyć - trzeba z czuciem skręcać. Oczywiście mogą być tak jak koledzy pisali półosie. Przedni krzyżak jeżeli jeździsz na auto też się obraca więc wtedy też powinnaś odczuć jeżeli jest uszkodzony, choć pracuje na mniejszym obciążeniu, u mnie jak padł krzyżak to było to odczuwalne przede wszystkim przy wyższych prędkościach. Zawsze do testów możesz podnieść auto i posłuchać. Piasty nie powodują takich objawów.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Wróć do „WARSZTAT”