Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: reduktor-fyn zibi

2008-01-15, 08:57

a jakby (bo ten łańcuch i tak już do niczego) usunąć z niego jeden segment (dwa elementy)?

na pierwszy rzut oka wydaje się, że właśnie o tyle jest za dużo...
tylko czy to jest w prosty sposób wykonalne?
nigdy się temu nie przyjrzałem więc i pomysł może jest do bani...

chevidan co o tym myślisz?

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: reduktor-fyn zibi

2008-01-15, 09:44

mikado też o tym myślałem :-P . tylko jak to potem spiąć coby nie puściło. w końcu to reduktor i całkiem niezłe siły tu działaja
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

chevidan

Re: reduktor-fyn zibi

2008-01-15, 10:04

mikado pierwsze co mi wpadło do głowy to właśnie wyjąć dwa ogniwa :-D
da się to zrobić,ale jest problem.w związku z tym że łąńcuch jest rozciągnięty,nie pasuje on na koła zębate.
jeżeli założę łańcuch na koło zębate,docisnę go w miejscu gdzie łąńcuch "wchodzi" na zębatkę to już cztery zęby dalej łańcuch nie chce pasować,a kilka zębów dalej jeden ząb jest już ominięty.(ciężko to wytłumaczyć)
wychodzi na to że na długości połowy obwodu koła zębatego(około 10cm) łańcuch jest rozciągnięty około 5mm.biorąc pod uwagę długość całego łańcucha(około 70cm) łańcuch jest rozciągnięty 35mm.

zastanawiam się jeszcze czy wymienić trzeba łańcuch razem z kołami zębatymi.łańcuch jest zrobiony z jakiejś blachy a koła są z porządnej stali i nie widać na nich śladów zużycia.
wiem że takie rzeczy wymienia się w kompletach,ale nie wiem czy to nie jest wyjątek.

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: reduktor-fyn zibi

2008-01-15, 10:14

jeśli jest to tak poprzesuwane jak piszesz to znaczy, że łańcuch jest kompletnie od innego zestawu
znormalizowane parametry materiału używanego do produkcji łańcuchów wykluczają tego typu wydłużenie - nie ma mowy, żeby to był łańcuch od tego kompletu

a dalej to już tylko stwierdzenie, że nowy i dobrze dobrany łańcuch będzie rozwiązaniem

popatrz tylko na zębatki pod kątem zużycia - jeśli nie są wyrobione "do szpica" to będą jeszcze dłuuugo służyły

Awatar użytkownika
fynn
Posty: 583
Rejestracja: 2007-07-22, 12:19
Lokalizacja: pomorze

Re: reduktor-fyn zibi

2008-01-15, 11:39

No to tak...

Sprawa jednym słowem wygląda pigmej - jak dla mnie (albo ja po prostu mam dzisiaj niedobry dzień).

W Polsce nie ma co zamawiać łańcucha bo koszt przez pośrednika to jest grubo ponad 2000 zł ZA SAM ŁAŃCUCH- podobno taniej można dostać uzywany reduktor :-/ . Ale czy w ogóle warto kupować UŻYWANY reduktor? :-/

Podobno własnie najlepiej zamówić w Stanach i dopłacić za paczkę lotniczą - ja kompletnie się nie orientuje jakie są koszty przesyłki bo jak pisał archie koszt łańcucha z łozyskami to 300USD - tą cene jeszcze zniosę.

Daniel Ty zamawiałes części z USA? Jeżeli masz tam jakis sklep to nie ma problemu żeby przelać Ci pieniądze na konto i zamów jako stały klient - ja jeszcze popytam w tych sklepach internetowych.

A patrzyłes na te walące przeguby? To od tego?

[ Dodano: 2008-01-15, 12:01 ]
To tak:

amerykany.pl - nie mają i nawet nie będa sie fatygowali w załatwianie.

american auto expert - facet ma chyba duzo kasy bo 2 telefony podane są w ogóle NIEODBIERANE- biznes się po prostu kręci najwyraźniej

chicago.poznan - łańcucha niet - proponują uzywany reduktor w cenie 2000 - 2500 zł

american parts - ktos już dzwonił do nich z zapytaniem :-) od nas - Daniel Ty? i tez nie mają.

ford-sklep.pl - czekam na odpowiedź...

:cry:

[ Dodano: 2008-01-15, 12:17 ]
Jestem znowu...

To tak:
w ford-sklep.pl bardzo miły Pan poinformował mnie, że musze sie dowiedzieć z jakiego miesiąca mam samochód. Wg VIN na pewno jest to 98 rok.

I teraz do wrzesnia 1998 roku produkowali inne łańcuchy - jeżeli mam samochód z tego okresu to koszt jest ok 1000 zł i czas oczekiwania 2 dni.

Po 15 września 1998 roku do września 2000 roku - był jeszcze inny łańcuch i koszt tego wynosi ok 1600 zł i czas oczekiwania jest ok 5 - 7 dni ale muszą sprawdzić czy te łańcuchy są na stanie w magazynach w Niemczech.

Jak mam sprawdzić miesiąc? :roll: Może ten numer na reduktorze czy przy reduktorze pomoże o którym pisał archie?

Daniel jakbyś umiał dogadac sie z tym facetem w kwestii technicznej to podaję numer do sklepu: (0-95) 722 74 90.
Ostatnio zmieniony 2008-01-15, 12:01 przez fynn, łącznie zmieniany 4 razy.

manius

Re: reduktor-fyn zibi

2008-01-15, 13:38

...Jak mam sprawdzić miesiąc? :roll: Może ten numer na reduktorze czy przy reduktorze pomoże o którym pisał archie?....
@Daniel/Fynn podajcie mi te numery VIN i z reduktora
moze sie czegos dowiem :roll:


zgadza sie ze te lancuchy sie roznia
do 08/1998 byl 3048365
a od 09/1998 4177254

ewentualnie zamow obydwa :eek: (tez tak czasami robie :x ale w roznych ASO :-P )
i ten ktory nia pasuje oddaje im z powrotem + ...eeeee.... ze ta czesc nie pasuje :evil:
Ostatnio zmieniony 2008-01-15, 13:39 przez manius, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
fynn
Posty: 583
Rejestracja: 2007-07-22, 12:19
Lokalizacja: pomorze

Re: reduktor-fyn zibi

2008-01-15, 15:24

ten ktory nia pasuje oddaje im z powrotem + ...eeeee.... ze ta czesc nie pasuje
Tylko za obydwa trzeba będzie zapłacić :evil: ..

Numer VIN mogę podać Ja ale ten z reduktora musi podac Daniel bo auto jest u niego.

Manius....a u Ciebie tam w tych rejonach ten łańcuch nie byłby tańszy gdzieś? Może masz jakieś sklepy gdzie jesteś stałym klientem? Może będzie taniej skoro tamci tez z Niemiec sprowadzają :?

No i te miesiące to też róznie podaje tamten facet a inaczej manius :roll:

Nr VIN ja już wysłałam do maniusia przez PW.
Ostatnio zmieniony 2008-01-15, 15:33 przez fynn, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: reduktor-fyn zibi

2008-01-15, 15:41

hm drogie są
do 08/1998 byl 3048365 mogę załatwić za 950,-
a od 09/1998 4177254 mogę załatwić za 1650,-

są to aktualne ceny :-(
cas oczekiwania 2-7 dni
Ostatnio zmieniony 2008-01-15, 15:42 przez fotomysz, łącznie zmieniany 1 raz.
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

manius

Re: reduktor-fyn zibi

2008-01-15, 16:36

jesli chodzo o ceny to u nas podobne :-/
a w stanach :eek:
http://www.riversidegear.com/categories ... ain-1.html

Daniel dawaj ten numer!!!!
ew. zobacz jaki jest nr. na shift motorku



a tu jaki reduktor w jakim roczniku:
(niestety nie wyjaśnia to jeszcze sprawy reduktora Fynn)

1. 2002 EXPLORER (electric shift) front cup yoke, rear circular flange, w/o speedo hole Borg Warner BW4411
2. 2002 EXPLORER viscous drive, front cup yoke, rear circular flange, w/o speedo hole Borg Warner BW4410
3. 2002 EXPLORER (electric shift) front cup yoke, rear circular flange, w/o speedo hole Borg Warner BW4411
4. 2002 EXPLORER viscous drive, front cup yoke, rear circular flange, w/o speedo hole Borg Warner BW4410
5. 2002 EXPLORER (electric shift) front cup yoke, rear circular flange, w/o speedo hole Borg Warner BW4411
6. 2002 EXPLORER viscous drive, front cup yoke, rear circular flange, w/o speedo hole Borg Warner BW4410
7. 2002 EXPLORER AWD Borg Warner BW4403 2001-99
8. 1998-01 EXPLORER (electric shift) (front & rear speed sensor) torque on demand, front cup yoke, rear circular flange w/o speedo hole Borg Warner BW4405
9. 1999-00 EXPLORER AWD Borg Warner BW4403
10. 1998-00 EXPLORER (electric shift) rear circular flange front cup yoke w/o speedo hole, w/o sensor hole Borg Warner BW1354
11. 1996-98 EXPLORER (electric shift) front cup yoke, rear circular flange torque on demand, front and rear speed sensor, speedo hole Borg Warner BW4405
12. 1996-98 EXPLORER (electric shift) rear circular flange front fixed yoke with speedo hole, w/o sensor hole Borg Warner BW1354
13. 1996-98 EXPLORER all (manual shift) Borg Warner BW1354
14. 1995-98 EXPLORER (electric shift) rear circular flange front fixed yoke with speedo hole, w/o sensor hole Borg Warner BW1354
15. 1995-98 EXPLORER all (manual shift) Borg Warner BW1354
16. 1998 EXPLORER viscous drive, front cup yoke, rear flat circular flange w/o speedo hole Borg Warner BW4404
17. 1996-97 EXPLORER viscous drive front and rear flat circular flange with speedo hole Borg Warner BW4404
18. 1995-97 EXPLORER (electric shift) circular rear flange, fixed front yoke torque on demand, front & rear sensor, speedo hole Borg Warner BW4405
19. 1997 EXPLORER viscous drive, front cup yoke, rear flat circular flange w/speedo hole Borg Warner BW4404
20. 1991-95 EXPLORER (electric shift) with speedo hole, with sensor hole fixed front output yoke Borg Warner BW1354
Ostatnio zmieniony 2008-01-15, 18:28 przez manius, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
fynn
Posty: 583
Rejestracja: 2007-07-22, 12:19
Lokalizacja: pomorze

Re: reduktor-fyn zibi

2008-01-15, 17:16

fotomysz, o Dzięki Ci wielki :) - ceny tak jak w tym sklepie ford-sklep.pl

Manius z tych reduktorów co wymieniłeś to akurat ja NIC nie kumam ale myślę, że Daniel będzie wiedział.

Te w Stanach to widzę, że nie są rozdzielone na miesiące uzytkowania tylko na T.O.D I NON T.O.D :eek: - dobrze rozumuję?? :eek: - no i ceny... 130 USD to jakieś 312 zł???? :eek: licząc po średnim kursie dolara wziętym z NBP 2,40. - to możliwe??? Chyba, że do tego trzeba doliczyc koszt tego widelca i kompletu łozysk jak archie pisał.
Ostatnio zmieniony 2008-01-15, 17:23 przez fynn, łącznie zmieniany 3 razy.

manius

Re: reduktor-fyn zibi

2008-01-15, 17:26

spoko 8)
na reduktorze powinien być numer np.:
7GA
44-05-000-08
Borg Warner Automotive
F77A-7A195-GA


oznacza ze to jest BW4405

jak ze była tam ładna zupa/bryja to łożyska tez bym wymienił
będziesz miała spoko na następne lata 8)
Ostatnio zmieniony 2008-01-15, 17:30 przez manius, łącznie zmieniany 1 raz.

chevidan

Re: reduktor-fyn zibi

2008-01-15, 18:14

no jestem,ale blaszka z numerem jest w warsztacie :-(
nr vin niekoniecznie będzie załatwiał sprawę,no bo jeżeli ktoś kiedyś już założył używkę reduktor.w ford sklep zamawiałem już części(ostatnio uszczelki głowic)i wszystko ok jeżeli chodzi o cenę i same części(oryginalne forda)mały problem jest tylko z terminem realizacji.

reduktora używanego za 2000zł nie warto kupować-przynajmniej bez rozebrania i oglądnięcia zawartości.

może lepiej poszukać na allegro.może ktoś nieświadomy co sprzedaje zaproponuje cenę 400zł

numer z reduktora rano gosia wpisze w tym temacie.

Awatar użytkownika
fynn
Posty: 583
Rejestracja: 2007-07-22, 12:19
Lokalizacja: pomorze

Re: reduktor-fyn zibi

2008-01-15, 18:22

mały problem jest tylko z terminem realizacji.
No niby mówia, że 2 dni ten z wcześniejszego miesiąca a 5 dni ten z późniejszego....

łozysk sama nie zamówię bo w ogóle (jeszcze 8-) ) nie wiem o co chodzi. żeby mi kitu nie wcisnęli - a co z tym WIDELCEM? - cokolwiek to znaczy... :-?

Zaraz zajrzę na allegro za reduktorem.

do Forda explorera JA znalazłam tylko: TO
Chyba, że są jakieś "kody" na ten reduktor to wtedy może byc więcej ale ja sie nie znam na oznaczeniach reduktora.

Co do frod-sklep.pl to widze, że Oni są w Gorzowie Wlkp - ewentualnie mogłabym odebrać OSOBIŚCIE.

Jak tak patrzę to do Jeep'a jest od cholery tych reduktorów :-/
Ostatnio zmieniony 2008-01-15, 18:31 przez fynn, łącznie zmieniany 4 razy.

chevidan

Re: reduktor-fyn zibi

2008-01-15, 18:37

nie szukaj na allegro reduktora tylko explorerów na części,po wypadku itp.musisz podzwonić i popytać.najlepiej pytaj o skrzynie z reduktorem a potem o sam reduktor(no wiesz psychologicznie trzeba zagrać :-D )

twój reduktor potrzebuje tylko łańcucha,reszta jest ok.sprawdzę jeszcze łożyska,ale je można kupić w każdym sklepie więc nie zamawiaj.

Awatar użytkownika
fynn
Posty: 583
Rejestracja: 2007-07-22, 12:19
Lokalizacja: pomorze

Re: reduktor-fyn zibi

2008-01-15, 18:42

chevidan, to może po prostu zamówić ten łańcuch w ford-sklep.pl i już - łożyska najwyżej dokupię - chociaż może je od razu wymienić.

A co z tym odpowietrzaczem co to jest urwany? :roll:

No i można rzeczywiście dzwonić z zapytaniem o reduktor z "odzysku" ale czy to ma sens? Nigdy nie wiem w jakim stanie TO będzie. :roll: a zamówić nówke łańcuch i łożyska to już co innego pomimo DOPŁATY.
Ostatnio zmieniony 2008-01-15, 18:44 przez fynn, łącznie zmieniany 2 razy.

Wróć do „WARSZTAT”