Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Stały naped 4x4 w OHV

2012-01-12, 13:34

Jeżeli podczas uślizgu nie zapiął Ci na 4x4 auto,to wyczyść porządnie kostkę przy shift moto..
Wszystkie problemy z reduktorem (oprócz łańcucha) miałem właśnie z syfem w elektryce.
Ewentualnie tarczki są już zużyte,ale bardziej obstawiam kable.
smartpar.pl

Awatar użytkownika
kamura
Posty: 48
Rejestracja: 2009-03-27, 22:30
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Stały naped 4x4 w OHV

2012-01-12, 21:29

Niestety,przodu nie zapina tez na 4x4 low.Musze chyba zanurkowac pod autko i organoleptycznie wszystko sprawdzać.Przy włączaniu 4x4 low słychać stuk ,ale nie tak silny i metaliczny jak wcześniej.I stało się to nagle....Niestety... :cry:

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Stały naped 4x4 w OHV

2012-01-12, 21:35

Pierdółka będzie. Kable,shiftmoto,reduktor,wolnobieżka...Bardziej stawiam na dwie pierwsze opcje... ;-)
smartpar.pl

Awatar użytkownika
kamura
Posty: 48
Rejestracja: 2009-03-27, 22:30
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Stały naped 4x4 w OHV

2012-01-12, 23:35

Oj trzymam za słowo :mrgreen: ......ew rachunek przeslę..... :lol:

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Stały naped 4x4 w OHV

2012-01-13, 08:22

No masz...człek chce pomóc,to go jeszcze obciążą.. :-D
Jak załączasz reduktor,to kontrolki mrugają ?
smartpar.pl

Awatar użytkownika
kamura
Posty: 48
Rejestracja: 2009-03-27, 22:30
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Stały naped 4x4 w OHV

2012-01-13, 12:50

w momencie odpalania auta ,kontrolki 4x4 i 4x4lo zaświecaja się na krótko,jakby testowały układ.Przy próbie włączenia 4x4 lo słychać stuk reduktora,więc niby wszystko ok ,a jednak nie.A inne pytanie.Czy przekaźniki z fotki poniższej mają jakiś wpływ na napędy?Są pod ustrojstwem sterującym podciśnieniowo wolnobieżkę,koło filtra powietrza,z przodu autka.Pytam,bo jeden ma przytopione gniazdo.
Załączniki
2012-01-13_12.32.22.jpg
2012-01-13_12.32.22.jpg (246.11 KiB) Przejrzano 2247 razy
Ostatnio zmieniony 2012-01-13, 13:01 przez kamura, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Stały naped 4x4 w OHV

2012-01-13, 14:36

Nie wiem od czego te przekaźniki. :roll: Co do kontrolek...Taki objaw,to ewidentnie źle działający shiftmotorek....
Pytanie,czy to co słyszysz to załączenie reduktora (mechanicznie) czy pstryk shifta? :-/
smartpar.pl

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Stały naped 4x4 w OHV

2012-01-13, 15:52

Nie no jak na początku tylko migną to normalne (prawie wszystkie się włączają na początku przed odpaleniem) zaraz po odpaleniu powinny gasnąć i rozumiem że tak jest... Błąd jest wtedy gdy podczas jazdy np migają z jakąś tam sekwencją niezależnie czy masz zapięty napęd czy nie...

Awatar użytkownika
kamura
Posty: 48
Rejestracja: 2009-03-27, 22:30
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Stały naped 4x4 w OHV

2012-01-13, 18:31

Nie,tak nie ma.Zaświecają się na początku,potem gasną .A co do stuku ,przy włączaniu to to taki głośny metaliczny stuk ,jakby coś się zazębiało.Więc wydaje mi sie że to reduktor .Oczywiście to co piszę tyczy włączania 4x4 lo.
Mam kolejne pytanie,a nie byłoby łatwiej by nie motac sie z reduktorem i resztą w celu osiagnięcia napędu 4x4 hi włączyć sie do sterowania wolnobieżki?Np.podać napięcie na cewki sterujące?
Załączniki
wolnobiezka sterowanie.jpeg
wolnobiezka sterowanie.jpeg (46.22 KiB) Przejrzano 2180 razy
Ostatnio zmieniony 2012-01-15, 13:51 przez kamura, łącznie zmieniany 2 razy.

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Stały naped 4x4 w OHV

2012-04-08, 01:49

odgrzeję trochę temat,elektryka nie jest moją najmocniejszą stroną,angielski też a google translator jakoś nie do końca dla mnie zrozumiale tłumaczy,czy ktoś może w prostych słowach opisać co trzeba podłączyć w OHV żeby uzyskać 4x4hi,bo rozumiem że żeby mieć 2low nie trzeba nic podłączać tylko wpiąć się z przełącznikiem w brązowy kabelek,chodzi mi o info jakie napięcie trzeba dać (raz czytam o tym że trzeba podać "+" a czasami ktoś pisze że "-") i w którym miejscu,żeby mieć 4x4hi :?:
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Stały naped 4x4 w OHV

2012-04-08, 06:50

żeby mieć 4x4hi musisz podać +12v na brązowy przewód idący do cewki (elektromagnes) reduktora...
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Stały naped 4x4 w OHV

2012-04-08, 08:17

karolb863, kolega (jak się nie mylę) SZczoor opisywał to u siebie i to dość dokładnie :)

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Stały naped 4x4 w OHV

2012-04-08, 09:18

Jakby co to dzwoń ja u siebie to też robiłem, telefon masz jak nie to jest na liście klubowej.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Stały naped 4x4 w OHV

2012-04-08, 10:05

Robert i o takie wyjaśnienie mi chodziło,dzięki.
Adrian po świętach się wezmę za robotę i w razie wojny będę dzwonił.
Czy przełącznik użyty do tej modyfikacji musi być jakiś specjalny,czyli odporny na duży prąd i rozumiem że ma być 3pozycyjny :?:
Dzięki wszystkim i wesołych świąt :albino:
Poczytałem posty dot Szczoorowego Exa i jest tam rzeczywiście wszystko ładnie i prosto wyjaśnione.
Ostatnio zmieniony 2012-04-08, 10:39 przez karolb863, łącznie zmieniany 1 raz.
tel. 606414212

Wróć do „WARSZTAT”