Jeżeli podczas uślizgu nie zapiął Ci na 4x4 auto,to wyczyść porządnie kostkę przy shift moto..
Wszystkie problemy z reduktorem (oprócz łańcucha) miałem właśnie z syfem w elektryce.
Ewentualnie tarczki są już zużyte,ale bardziej obstawiam kable.
Niestety,przodu nie zapina tez na 4x4 low.Musze chyba zanurkowac pod autko i organoleptycznie wszystko sprawdzać.Przy włączaniu 4x4 low słychać stuk ,ale nie tak silny i metaliczny jak wcześniej.I stało się to nagle....Niestety...
w momencie odpalania auta ,kontrolki 4x4 i 4x4lo zaświecaja się na krótko,jakby testowały układ.Przy próbie włączenia 4x4 lo słychać stuk reduktora,więc niby wszystko ok ,a jednak nie.A inne pytanie.Czy przekaźniki z fotki poniższej mają jakiś wpływ na napędy?Są pod ustrojstwem sterującym podciśnieniowo wolnobieżkę,koło filtra powietrza,z przodu autka.Pytam,bo jeden ma przytopione gniazdo.
Załączniki
2012-01-13_12.32.22.jpg (246.11 KiB) Przejrzano 2253 razy
Ostatnio zmieniony 2012-01-13, 13:01 przez kamura, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie wiem od czego te przekaźniki. Co do kontrolek...Taki objaw,to ewidentnie źle działający shiftmotorek....
Pytanie,czy to co słyszysz to załączenie reduktora (mechanicznie) czy pstryk shifta?
Nie no jak na początku tylko migną to normalne (prawie wszystkie się włączają na początku przed odpaleniem) zaraz po odpaleniu powinny gasnąć i rozumiem że tak jest... Błąd jest wtedy gdy podczas jazdy np migają z jakąś tam sekwencją niezależnie czy masz zapięty napęd czy nie...
Nie,tak nie ma.Zaświecają się na początku,potem gasną .A co do stuku ,przy włączaniu to to taki głośny metaliczny stuk ,jakby coś się zazębiało.Więc wydaje mi sie że to reduktor .Oczywiście to co piszę tyczy włączania 4x4 lo.
Mam kolejne pytanie,a nie byłoby łatwiej by nie motac sie z reduktorem i resztą w celu osiagnięcia napędu 4x4 hi włączyć sie do sterowania wolnobieżki?Np.podać napięcie na cewki sterujące?
Załączniki
wolnobiezka sterowanie.jpeg (46.22 KiB) Przejrzano 2186 razy
Ostatnio zmieniony 2012-01-15, 13:51 przez kamura, łącznie zmieniany 2 razy.
odgrzeję trochę temat,elektryka nie jest moją najmocniejszą stroną,angielski też a google translator jakoś nie do końca dla mnie zrozumiale tłumaczy,czy ktoś może w prostych słowach opisać co trzeba podłączyć w OHV żeby uzyskać 4x4hi,bo rozumiem że żeby mieć 2low nie trzeba nic podłączać tylko wpiąć się z przełącznikiem w brązowy kabelek,chodzi mi o info jakie napięcie trzeba dać (raz czytam o tym że trzeba podać "+" a czasami ktoś pisze że "-") i w którym miejscu,żeby mieć 4x4hi
Robert i o takie wyjaśnienie mi chodziło,dzięki.
Adrian po świętach się wezmę za robotę i w razie wojny będę dzwonił.
Czy przełącznik użyty do tej modyfikacji musi być jakiś specjalny,czyli odporny na duży prąd i rozumiem że ma być 3pozycyjny
Dzięki wszystkim i wesołych świąt
Poczytałem posty dot Szczoorowego Exa i jest tam rzeczywiście wszystko ładnie i prosto wyjaśnione.
Ostatnio zmieniony 2012-04-08, 10:39 przez karolb863, łącznie zmieniany 1 raz.