Damian, w pełni zgadzam się z tym co piszesz.
Prawda jest taka, że seryjne samochody którymi można było powalczyć w terenie to praktycznie tylko Hummer H1 i Jeep Wrangler w wersji Rubicon. Ewentualnie jeszcze klasyczny Defender, Toyota Land Cruiser w wersji 105 była również nieco okrojona z luksusu, z możliwością seryjnego przygotowania w teren.
W lekkim terenie to i Foresterem można pośmigać. W troszkę bardziej wymagającym praktycznie seryjnymi rasowymi terenówkami (kwestia zmiany ogumienia, bo na szosowym to i Patrolem w małym błotku utkwimy). Do ciężkiego terenu to już każde auto trzeba przygotowywać. Lift i opony to podstawa. Explorer jest na ramie, podobnie jak Patrol. Widziałem że Amerykańce lubują w swoich dużych SUVach upalaniu, tak jak my w Patrolach. Czyli - da się, kwestia modyfikacji.
Mały filmik posklejany z Fordami i to nawet klasy F250, "trochę" większymi od Explorerów
http://www.youtube.com/watch?v=bFxtnXWL ... re=related
Na szosówkach to się na ogół kończy tak jak ten Expedition
http://www.youtube.com/watch?v=f0t0G_WO ... re=related
A tutaj się bawią właśnie Explorerami
http://www.youtube.com/watch?v=CKAQt9sU ... re=related