Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: Body Lift 2-3"

2012-04-23, 10:43

Ja to nie żałowałem odrdzewiacza i pryskałem od spodu i od góry a i tak sruby wykrecały się ciężko i były suche jakbym nic nie stosował. Niżej na zdjęciu widać.
U siebie to pozostawiłem tyłko dwie tylne poduszki przykręcone i podnosiłem od przodu na dwa lewarki. Owszem buda buja na boki i trzeba wyśrodkować względem ramy, ale to nie problem. Robiłem parami po 2 poduszki, można jeden bok apóżniej drugi. Tylko w moim przypadku mogę mieć pewność że buda jest prosto.
Ostatnio zmieniony 2012-04-23, 11:53 przez Susel_125, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: Body Lift 2-3"

2012-04-23, 11:06

A tutaj dwa zdjęcia jak ja sobie poradziłem
Załączniki
klucz rurkowy 10.jpg
Taki oto kluczyk 10 pomógł mi przy jednej poduszcze która się obracała, z innymi nie było żadnych problemów. Kluczyk wkładamy od spodu w otwór poduszki który jak się przyjrzymy jest sześciokątny, sruba akurat przy koncy nie ma gwintu i jest trochę węższa.
klucz rurkowy 10.jpg (20.23 KiB) Przejrzano 3235 razy
poduszka przednia.jpg
Szczypcami chwyciłem za metalową częśc poduszki, przy odkręcaniu dodatkowo się zapierają o karoserie. Pomogło przy obu stronach.
poduszka przednia.jpg (36.69 KiB) Przejrzano 3235 razy

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: Body Lift 2-3"

2012-04-23, 11:29

Śruby nadwozia, orginalne:
-od silnika czyli na zdjęciu te z prawej dodatkowo z nakrętkami długośc 10,5cm
-środkowe czyli 6 sztuk długość 9,5cm
-dwie najdłuższe ostatnie w bagażniku 14cm.

Ważne fi 12 i skok gwintu 1,75 (gwint metryczny, czyli jak kto zwał zwykły popularny) Twardość orginalnych śrub 8,8.
Łeb, oraz te dwie nakretki na klucz 18, a te dwie przednie 15.

Nie warto stosować twardszych (np 10,9 12,9). Takie śruby są dobre przy sztywnych połączeniach, a tutaj mamy połączenie elastyczne i warto aby sruba była plastyczna. Twarda śruba szybciej nam pęknie przy takim połączeniu.

W zależności od liftu dodajemy np 5cm.
Załączniki
sruby nadwozia.jpg
sruby nadwozia.jpg (50.26 KiB) Przejrzano 3225 razy

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: Body Lift 2-3"

2012-04-23, 11:51

Co do kolumny kierowniczej nie ma co sie martwić sama sie wysunie. Można popryskać jakimś odrdzewiaczem na wszelki wypadek. Przy podoszeniu o 2cale wysunęła sie 2,5cm. Pewnie jej zapas jest większy, ale nie sprawdzałem
Załączniki
kolumna kierownicza.jpg
kolumna kierownicza.jpg (33.75 KiB) Przejrzano 3218 razy

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Body Lift 2-3"

2012-04-23, 23:00

No to teraz jest już max informacji w tym temacie.

Susel - podoba mi się ten patent z rurkową dyszką- w sumie można by było nawet dorobić sobie taki specjalny solidny klucz. Dobrze że napisałeś też że jest tam klucz "18", bo nie jestem pewny czy mam, a głupio byłoby w trakcie roboty szukać. :evil:

Generalnie mamy wszystkie dane w temacie (szkoda tylko że tyle stron),
Jak by co to jeszcze w trakcie roboty porobię fotek, może też wpadnie do głowy jakiś patent ?
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Body Lift 2-3"

2012-04-24, 21:41

No to chyba ostatnie już pytanko :-P :
Większość z was co to robiła to jaką twardość poleca ?
Zgadzam się że 8.8 jest bardziej plastyczna , ale chodzi mi o to czy nie za bardzo "giętka" będzie z tego powodu że będzie 5 cm. dłuższa ?
A czy z kolei np. 10.9 nie będzie za krucha i groziła pęknięciem ?

Nadchodzi godzina "W" :eek:
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Body Lift 2-3"

2012-04-24, 21:43

8.8 wystarczy nie ma co przeginać :)
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Body Lift 2-3"

2012-04-24, 21:58

Dzięki Adam.
Ale wyżej na fotce widzę że całe mają gwint - czyli mogą takie być i podczas pracy w podusiach nie będą tam nic piłowały ?

Wcześniej chłopaki pisali że gwintowana część jest mniejsza,a ja jak rozbierałem wycięte przednie poduszki to tam też był tylko gwint na końcu, a na fotkach co wstawiłem były dość wytarte/przetarte, więc jednak to pracuje? :eek:
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: Body Lift 2-3"

2012-04-24, 22:08

Przednie śruby muszą mieć pełny gwint bo wkręcane są od spodu. Co do tych 6sztuk to wystarczą 15cm i ja gwintowałem do połowy.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Body Lift 2-3"

2012-04-24, 22:16

Czyli kupuję takie jak oryginały + 5 cm.
Nie będą całkiem nagwintowane, więc sam dogwintuję i gra muzyka.
Czy łby i nakrętki muszą być na taki sam klucz?
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Body Lift 2-3"

2012-04-25, 06:58

Jacek z gwintowaniem śrub 8.8 możesz mieć mały problem :?
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Body Lift 2-3"

2012-04-25, 19:22

Jacek z gwintowaniem śrub 8.8 możesz mieć mały problem :?
Adam - zdaje się że ktoś wyżej pisał że daje radę - zakupiłem sobie solidną narzynkę, konkretne pokrętło i nie mam wyjścia.

Trochę już za późno abym to oddał do ślusarza bo na drugi dzień mi nie zrobi :-/

Kiedyś gwintowałem amorki i jakoś po kawałku i cofając dało radę ze smarowaniem.

A jak ze łbami śrub - bo mi się udało kupić tylko takie na klucz 19, i nakrętki też....a były tam z przodu np. na 15-tkę ?
teoretycznie wydaje mi się że z tymi łbami nie powinno być różnicy, ale.... :?

Nakrętki kupiłem takie z kołnierzem zamiast oddzielnych podkładek.

A i jeszcze- śruby nad gwintem są trochę grubsze niż część gwintowana - czy spokojnie wejdą w poduszki , a jak tak to ile sobie zostawić części nienagwintowanej ?

Te na fotce wyżej oryginały widać że nad gwintem nie są grubsze i nie dało by się ich dalej przegwintować (teraz zobaczyłem) więc chyba pozostaje mi je przegwintować do końca. :-x
Ostatnio zmieniony 2012-04-25, 19:26 przez jacek4, łącznie zmieniany 2 razy.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

Re: Body Lift 2-3"

2012-04-25, 19:30

u mnie nie było potrzeby gwintować, jak u siebie robiłem lift. Obok mam sklep ze wszystkimi śrubami "świata" :shock: , więc mi dopasowali niemal idelne :mrgreen:
500 114 608 jak moge to Pomoge;)

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Body Lift 2-3"

2012-04-25, 19:39

u mnie nie było potrzeby gwintować, jak u siebie robiłem lift. Obok mam sklep ze wszystkimi śrubami "świata" :shock: , więc mi dopasowali niemal idelne :mrgreen:
A ja nie mam tam takiego :-P
Więc tylko mogę liczyć na to co zabiorę z wawki i być dobrze przygotowany w wiedzę i graty - stąd jeszcze te pytania. :-D

A może ktoś wie jaka jest średnica otworu kompletnej poduchy z dodatkami ?
Jak by co to najłatwiej było by mi klocki rozwiercać.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

Re: Body Lift 2-3"

2012-04-25, 19:45

A może ktoś wie jaka jest średnica otworu kompletnej poduchy z dodatkami ?
Jak by co to najłatwiej było by mi klocki rozwiercać.
a co dokładnie masz na myśli?
500 114 608 jak moge to Pomoge;)

Wróć do „WARSZTAT”