Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

dystanse do kół: co i jak?

2012-04-30, 11:10

Witam kolegów,

Ostatni załozyłem sobie 1.5" dystanse aluminiowe do kul; O ile na tylne koła bez problemowo sie dokręciły o tyle na przednie mialem klopot: bo jak sie zwali koło, to wówczas cala piasta z tarcza hamulcowa sie obraca.. i nie ma jak wygodnie podokręcać na siłe dystansów do piasty; Na tylnych kołach, to po półobrocie same się blokowały i mozna było dokręcić.

Czy jest jakis sposób żeby samemu dokręcić dystanse do przednich kół??? No chyba, że wystarczy dokręcenie z taką siłą jaką sie uda przytrzymując jedna ręką felge??

(Poki co jeżdzę juz 2 dzien i jest OK).. ale chciałem wiedzieć jak to wy zrobiliście u siebie.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2012-04-30, 11:22 przez geos1, łącznie zmieniany 2 razy.
geos1
A.P.

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: dystanse do kół: co i jak?

2012-04-30, 11:57

Zapnij przód i z głowy. skrzynia i tył będą trzymały dostatecznie mocno :mrgreen:
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: dystanse do kół: co i jak?

2012-04-30, 12:01

Zapnij przód i z głowy. skrzynia i tył będą trzymały dostatecznie mocno :mrgreen:
:-) aha.. no to dzięki. Musze sprawdzić dokręcenie na zapiętym przodzie... ;-)
geos1
A.P.

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: dystanse do kół: co i jak?

2012-05-07, 15:10

:-) dystansiki założone.. i przykręcone .. Nieźle się jeździ z szerszym rozstawem.. ;-) Polecam!
geos1
A.P.

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: dystanse do kół: co i jak?

2012-05-07, 19:42

Ja blokowałem wkładając metalową rurkę między szpilki tak aby blokowało się o podłoże.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: dystanse do kół: co i jak?

2012-05-07, 22:26

Ja blokowałem wkładając metalową rurkę między szpilki tak aby blokowało się o podłoże.
Ja zapiąłem przód i dokręciłem na siłę tak jak tu wyżej mi poradzono i wydaje się że jest OK; :-) Z rurką też myślełem wcześniej, ale to już trzeb aby było mieć pomocnika; samem trudno..
geos1
A.P.

Awatar użytkownika
explorer_u2
Posty: 524
Rejestracja: 2011-01-03, 22:47
Lokalizacja: Katowice

Re: dystanse do kół: co i jak?

2012-05-08, 10:23

geos1, a ja mam pytanie czy przypadkiem ASB Tobie nie szaleje po założeniu dystansów. Pytam bo u mnie pojawił sie taki problem i nie wiem co o tym mysleć.
Przy każdym ( prawie ) hamowaniu czuje na pedale jak przeskakuje ?
Co o tym myślicie ?

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: dystanse do kół: co i jak?

2012-05-08, 10:33

geos1, a ja mam pytanie czy przypadkiem ASB Tobie nie szaleje po założeniu dystansów. Pytam bo u mnie pojawił sie taki problem i nie wiem co o tym mysleć.
Przy każdym ( prawie ) hamowaniu czuje na pedale jak przeskakuje ?
Co o tym myślicie ?
a opisz dokładniej odczucie???.. ja jezdze zaledwie ze dwa tygodnie.. ale poki co nic nie zauwazylem niepokojącego..
Moze masz cos z zawieszeniem nie do konca w porzadku.. albo z geometria.. moze klocki nierowno zjechane albo tarcze?? Nie zciaga cie w jakas strone przy dohamowaniu?? albo podczas jazdy przy prosto ustwionej kierownicy?
Ostatnio zmieniony 2012-05-08, 10:36 przez geos1, łącznie zmieniany 1 raz.
geos1
A.P.

Awatar użytkownika
explorer_u2
Posty: 524
Rejestracja: 2011-01-03, 22:47
Lokalizacja: Katowice

Re: dystanse do kół: co i jak?

2012-05-08, 10:41

no własnie, że wygląda na wszystko ok. Jedyne co to prawe koło jest delikatnie dołem wystawione ( zmieniło kąt ? ) dziwne ! Przy delikatnym ale nie zawsze hamowaniu na kilka sek. słychać jak się odzywa nawet na prostej przy predkości tak ok 50/60 kmh. Po zdjeciu dystansów cisza !!! dystanse nie miały pierscienia i może tu jest problem

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: dystanse do kół: co i jak?

2012-05-08, 10:48

Pewnie problem tkwi wlasnei w tym kole. Dystans uwydatnia moze ten niewlasciwy kąt.. U mnie dystnse sa chyba z pierscieniem.. :roll: ..tzn.. nachodza na tarcze dosc cięzko.. i maja taki pierscien na ktory nachodzi felga tez cięzko.. (nie wiem czy o to ci chodzi mowiec "pierścień")..
Najważniejsze to jednak ustawic geometrie po zalozeniu dystansow i juz docelowych opon..
Ja u siebie zauwazylem ze po zalozeniu dystansow lekko sciaga mi na prawo.. i przy okolo 90 km/h troszke jakby wibruje przód..wyraznie od kola.. ale juz przy wyzszej i nizszej predkosci nie ma tego.. Wiec jak zaloze nowe opony z ajakis czas to napewno udam sie na ustawieni geometrii..
W Explo pamietam ze po prawej stronie byl wahacz gorny regulowany.. reguluje sie wyprzedzenei kola.. Wiec tu moze byc problem.. bo dystans uwydatnia kąty chyba.. Geometria powinna rozwiazac problem.. :roll:
Ostatnio zmieniony 2012-05-08, 10:51 przez geos1, łącznie zmieniany 2 razy.
geos1
A.P.

Wróć do „WARSZTAT”