Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
lukas_ko

Wyposażenie Explorera

2008-01-18, 22:55

Witam!
Zauważyłem w różnych postach że dość duża część osób ma różne wyposażenie bogatsze lub biedniejsze.
Poniżej przedstawiam moje wyposażenie Explozji :mrgreen: jesli macie coś więcej lub mniej to piszczcie bo ciekaw jestem jakie były wersje wyposażenia wnętrza oraz napędów i silników.
Mój model jest z maja 96 r. silnika OHV 156 PS -tylko :-( skrzynia ma 5 biegów. Z zewnątrz mam zamontowane relingi dachowe z belkami poprzecznymi, szyberdach, oraz światła obrysowe są to małe (7 cm długości) pomarańczowe lampki pod progami dwie z lewej dwie z prawej strony i świecą tylko jak się zapali krótkie światła gasną przy długich. Nie wiem czy te światełka były od początku ale jak patrzę jak są ładnie zamontowane i poprowadzone przewody to wygląda to na montaż fabryczny. Jest NIVO czyli poziomowane zawieszenie z tyłu auta (jako ciekawostka w instrukcji ale od modelu 97 wyczytałem że po wyłączeniu stacyjki nivo nie działa a u mnie działa, kluczyk mam w kieszeni i jak coś wsadzę ciężkiego do bagażnika to się podniesie.
A wewnątrz mam napędy 2WD, 4WD Auto, 4WD Low reduktor mi się załącza na Low
Wyposażenie to skóra, pompowane elektrycznie boczki foteli, pompowany odcinek lędźwiowy kręgosłupa no i pełna elektryka góra dół przód fotela i góra dół tył fotela plus przycisk centralny "kołyska". Wysuwane ręcznie podparcie pod kolana. Do tego jest na środku dachu wyświetlacz z temperaturą w stopniach C lub F i elektroniczny kompas plus w tym samym panelu są dwa światełka skrajne (lewe i prawe) oraz świtełko centralne. Klimatyzacja jest manualna. Wąskie radio, fabryczny alarm z pilotem od centralnego zamka, tempomat. Wszystkie szyby, szyberdach, lusterka są elektryczne.
Koła standardowe były 255/70/16 teraz mam 265/70/16 zapas ma 235/70/16

Jesli macie coś więcej lub mniej piszcie :mrgreen: będziemy mogli porównać nasze cacka :lol:
Ostatnio zmieniony 2008-01-18, 23:01 przez lukas_ko, łącznie zmieniany 2 razy.

manius

Re: Wyposażenie Explorera

2008-01-18, 23:37

hehe dobre :evil:

no to ja mam 204KM :-P
6cio biegowa skrzynie 8)
i nie mam skóry ;-)

Awatar użytkownika
Wojciechow
Posty: 572
Rejestracja: 2007-10-21, 20:08
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Wyposażenie Explorera

2008-01-18, 23:48

A ja nie mam relingów dachowych, ponieważ mi ... ukradli na parkingu :cry:

lukas_ko

Re: Wyposażenie Explorera

2008-01-19, 00:30

A co w tym smiesznego :evil:
hehe dobre
To Explozje miały 6 biegów :scratch:
6cio biegowa skrzynie
A tak ogólnie to wyczytałem w twojej korenspondencji ze Explozje z silnikiem OHV 156 PS 95-97 r miały cztery biegi???
http://www.explorerclubpolska.com/forum ... 6+bieg%F3w
* skrzynia Typ A4LD (4-Gang), 4.0-Liter-V6 OHV-Motor 165 PS, 1993 do 1994
* skrzynia Typ A4LDE potem przemianowana na 4R55E (4-Gang), 4.0-Liter-V6 OHV-Motor 156 PS 1995 do 1997
* skrzynia Typ 5R55E (5-Gang), 4.0-Liter V6 SOHC-Motor 204,205,207 PS, od 1997.
Chyba mnie ładujesz :619:

A mój ma na 100% 5 biegów :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2008-01-19, 00:34 przez lukas_ko, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Wyposażenie Explorera

2008-01-19, 00:51

A mój ma na 100% 5 biegów
a po czym tak wnioskujesz ??
bo ja bym powątpiewał, chyba, że ktoś zmote zrobił :)
odczytaj nr ze skrzyni to sie przekonasz :-P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: Wyposażenie Explorera

2008-01-19, 04:16

To Explozje miały 6 biegów
5R55E ma 5 biegow do przodu + 1 wsteczny, wiec 6 biegow lacznie ;-)

zastanawiaja mnie tylko te lampki pod progami... mozesz im zrobic fotki (jedna za dnia jak sa zamocowane, druga noca zeby widac bylo efekt)?

Ja mam standardowego Limited'a:
- skora, podgrzewana z przodu, z 3 pamieciami kierowcy
- skorzana kierownica
- imitacja drewna na desce
- bylo radio + zmienicz 6CD + nawigacja, ale zdemontowalem (zastapilem zwyklym kaseciakiem), zanim ktos inny by sie za to zabral, przy okazji niszczac szybe ;-)
- szyberdach i wszystkie szyby elektryczne
- podswietlane lusterka zewnetrzne
- termometr i kompas, tak jak u Ciebie
- 4 poduszki
- ABS
- NIVO
- 4x4 AUTO - 4x4 HIGH - 4x4 LOW
- klima manualna
- alarm, immo
Pozdrawiam,
Adrian

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Wyposażenie Explorera

2008-01-19, 08:04

a ja no niech popatrzę...

Limited ale 1994 z silnikiem 4.0 OHV
automat
4X4
skóra
automatyczne światła
immobiliser/alarm plus otwieranie na pilota
auto-ściema lusterko
podgrzewane lusterka
podgrzewane siedzenia
elektryczne szyby
tempomat
radio z subem (system JBL)
szyberdach
termometr i kompas
ale... to wszystko to nic
dodatkowo mam tak:
brak zderzaków Limited (czyli plastiki poszły won)
podniesiony 6 cali na zawieszeniu
przełożenia w mostach 4.10:1
blokady przód i tył
zderzak przedni z wyciągarką Mile marker
po zderzaku tylnym został tylko szkielet (narazie)
sprzęgiełka manualne
wycięte progi - bo zerdzewiały
wstawione lampy tylne z rocznika 1997
układ wydechowy Flowmaster
stożkowy filtr powietrza KKM
akumulator OPTIMA red top
świece Bosch platinum +4 (kable też Boscha)
a w środku zamiast popielnicy wstawiony zespół przełączników i lampek no i zajerzyste CB
radio już wymienione - siedzi teraz jakiś Pioneer plus wstawione są dodatkowo tweetery


a co będzie dalej? zobaczymy - czas pokaże... bo do motania mam wiele nowych pomysłów
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: Wyposażenie Explorera

2008-01-19, 12:40

Jankes, ale Ty masz wersje "Jankes Limited" :evil:
ktora na dodatek jest w ciaglym rozwoju :D
Moze zaproponuj Fordowi taka jeszcze dodatkowa wersje? :hmm:
Ostatnio zmieniony 2008-01-19, 12:41 przez BliG, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Adrian

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Wyposażenie Explorera

2008-01-19, 17:40

byłem u dealera kilka razy - ot tak po części jakieś to za każdym razem autko wzbudza zainteresowanie sprzedawców... nie mogą się nadziwić, ze można coś takiego z explozji zmotać... :D

a zapomniałem jeszczde o tym, że oryginalny reduktor zamieniłem reduktorem manualnym... i wajcha gra!

pozdrawiam,
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

nemrod

Re: Wyposażenie Explorera

2008-01-20, 18:15

a zapomniałem jeszczde o tym, że oryginalny reduktor zamieniłem reduktorem manualnym... i wajcha gra!
No! mój miszczuniu! :D :evil:

Czy w manualu coś się zapala jak włączymy 4x4 lub 4x4 low?
Czy 4x4 High włączamy przy jakiejś prędkości czy musimy się zatrzymać?
Ja na wszelki wypadek zatrzymuję się bo niemiałem się kogo zapytać.

Pzdr

Nemrod

welder3

Re: Wyposażenie Explorera

2008-01-20, 18:27

ja mam dwa przyciski z kontrolkami na tablicy z napisem 4x4 i low range(co to jest low range i kiedy się używa) :?:

chevidan

Re: Wyposażenie Explorera

2008-01-20, 18:35

jest to zmiana przełożenia w reduktorze na biegi terenowe.działa to jak przerzutka w rowerze mniejwięcej.używa się tego przełożenia w ciężkim-grzązkim terenie żeby nie męczyć skrzyni biegów.włączyć można tylko na postoju z dźwignią zmiany biegów ustawioną na "P" lub "N"po wsześniejszym włączeniu napędu 4X4 który można włączać w czasie jazdy.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Wyposażenie Explorera

2008-01-20, 18:42

ja mam dwa przyciski z kontrolkami na tablicy z napisem 4x4 i low range(co to jest low range i kiedy się używa) :?:
low range używamy w trudnym terenie. Przełożenie jest wtedy wyższe i łatwiej pokouje się przeszkody, prościej wyjechać z głębokiego błotka.

low range włączamy na neutralu przy wciśniętym hamulcu.

4X4 High możesz podpąć w czasie jazdy do prędkości coś 90 km/h... tak było gdzieś w manualu... nawet nie pamiętam. Jesli masz automatyczne sprzęgiełka - jeśli manualne sprzęgiełka to i tak trzeba się zatrzymać i tak.

A u mnie po przeróbce nic się nie świeci... jest tam jakiś czujnik na reduktorze ale go nie podłączałem... po prostu wywaliłem całą instalację co szłą na reduktor i moduł 4X4.

Myślę, że któregoś dnia pewnie instalację znowu wyciągnę i znajdę kabelki odpowiedzialne za te lampki... a na teraz zmieniłem nawet panel gdzie były przyciski...
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

kszesz
Posty: 727
Rejestracja: 2007-07-17, 22:59
Lokalizacja: W-wa Włochy

Re: Wyposażenie Explorera

2008-01-20, 18:48


4X4 High możesz podpąć w czasie jazdy do prędkości coś 90 km/h... tak było gdzieś w manualu...
Jankes to rozwiej jeszcze jedną wątpliwość:
Odpinając 4X4 high trzeba cofać auto czy nie ??? A może z tym cofaniem to tylko tak dla 200% pewności, że sie wszystko rozłączyło ?

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Wyposażenie Explorera

2008-01-20, 18:59

jeśli masz sprzęgiełka automaty to żeby one się rozsprzęgliły MUSISZ cofnąć około 3 metrów - to wynika z natury sposobu działania hubów automatów
teoretycznie wystarczy 1/3 obrotu koła, ale dla pewności podawane jest 3 metry

Wróć do „WARSZTAT”