Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
mayster750
Posty: 51
Rejestracja: 2011-10-30, 11:05
Lokalizacja: Nowy Sącz

Gorące bębny...

2012-05-22, 19:28

Witam, mam takie pytanie otóż w moim expie z tyłu grzeją się strasznie bębny od strony kierowcy strasznie a od pasażera mniej tzn chodzi mi o tylni most. Jak ruszę i jadę po mału to nie świecą mi się żadne lampki a jak tylko do łoże gazu to od razu. Obstawiam na zapieczone szczęki jak można rozebrać tylnie bębny?

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: Gorące bębny...

2012-05-22, 19:59

zdejmujesz koło i zsuwasz zewnętrzny bęben
jeśli dobrze pamiętam, to tam nawet nie ma żadnej śrubki mocującej
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
MarcinEx
Posty: 326
Rejestracja: 2011-05-24, 20:14
Lokalizacja: Sobolew

Re: Gorące bębny...

2012-05-22, 20:13

Pewnie masz rację, a rozbiera się prosto:) ja robię to tak że ustawiam otwór który jest w bębnie żeby był na maxa na dole (równo z mostem), potem płaskim śrubokrętem / wkrętakiem musisz namierzyć regulację szczęk w tym celu warto wsunąć śrubokręt i obrócić bębnem lekko w prawo, w lewo tam gdzie się zatrzyma będziesz miał regulację, następnie wkładasz wkrętak płasko ( tylko musisz trafić) i staraj się wcisnąć go w głąb bębna( wkrętak się pochyli w zależności w którą stronę będziesz kręcił) tym sposobem obrócisz trybik i tak kilka razy aż się poluzują szczęki, potem powinien zejść bęben. Jak się zakleszczył upewnij się że obraca się swobodnie i można go młotkiem obstukać dookoła centralnie, nie z góry. Chyba że masz odwrotnie trybik włożony w tedy musisz kręcić nim w drugą stronę czyli w dół. Możliwe jest też zdjęcie bębna bez żadnych manipulacji gdy są już szczęki starte w tedy sam zejdzie ale jak piszesz że się grzeje to pewnie jest podkręcony może to i dla tego się grzeje. W niektórych samochodach są też dwa otwory w bębnie nagwintowane wkręcasz tam odpowiednią śrubę i tym sposobem bęben odchodzi od mostu. :mrgreen:

Nie ukrywam że ktoś inaczej działa, ja robię to w ten sposób.

Awatar użytkownika
resko
Posty: 755
Rejestracja: 2012-02-03, 19:29
Lokalizacja: ZGL

Re: Gorące bębny...

2012-05-22, 20:39

Każdy sposób dobry,ważne aby był skuteczny :-)

mayster750
Posty: 51
Rejestracja: 2011-10-30, 11:05
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Gorące bębny...

2012-05-22, 20:54

Szczenki są za tarte bo od strony pasażera można lżej kręcić a od strony kierowcy to masakra trzeba się przyłożyć żeby obrócić.
Explorer 1994r 4.0 PB+LPG

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: Gorące bębny...

2012-05-22, 21:04

tu jest łądny wątek qudlatego o wymianie szczęk
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... php?t=6920

na zdjęciach widać wyraźnie budowę
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: Gorące bębny...

2012-05-22, 21:06

tu jeszcze jedno foto zrobione kiedyś przez chevidana w trakcie remontu mojego auta

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-05-22, 21:07 przez Hubi, łącznie zmieniany 1 raz.
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

mayster750
Posty: 51
Rejestracja: 2011-10-30, 11:05
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Gorące bębny...

2012-05-22, 21:14

A tak a pro po mam jeszcze jedno pytanie odnośnie jak ma exp 1 rozmiar śrub?
Explorer 1994r 4.0 PB+LPG

Wróć do „WARSZTAT”