Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
olo
Posty: 95
Rejestracja: 2007-12-29, 16:30
Lokalizacja: Kędzierzyn

PROGRAM KOMPUTERA (sterownika) "KO"

2008-01-20, 15:50

Dalej silnik nie pracuje tak jak powinien a problemy mam od czasu kiedy aku padł.Różne rzeczy już robiłem i troszke kasy wydałem i nic.Byłem u jednego elektromech. który stwierdził że jest bardzo możliwe że padło oprogramowanie sterownika a może i sam sterownik.Co mam teraz zrobić?Szukać nowego czy dać to do naprawy lub nowego oprogramowania.Są tacy co to robią???

chevidan

Re: PROGRAM KOMPUTERA (sterownika) "KO"

2008-01-20, 17:40

sterownika musisz poszukać na allegro.kiedyś widziałem nawet za 100zł.niemniej nie wydaje mi się że to wina sterownika.najlepiej pojeździj po mechanikach niech popatrzą co się dzieje,albo przyjedź na zlot do łopusznej.

olo
Posty: 95
Rejestracja: 2007-12-29, 16:30
Lokalizacja: Kędzierzyn

Re: PROGRAM KOMPUTERA (sterownika) "KO"

2008-01-20, 18:01

myśle że poszukam sterownika ale powiedz czy musi to być z explorea o tej samej mocy.Znalazłem oferte ale to sterownik z expo o mocy 207Km a mój ma ( chyba jaszcze tyle ma) 156KM.Wsadziłbym najchętniej a sprawdzenie od innego ale w okolicy nic takiego nie ma.

[ Dodano: 2008-01-20, 18:03 ]
;-) Zlot to jest coś.Może się wybirę ale jakiś taki już zmieszany jestem bo zajade wozem co kicha ( he he)

[ Dodano: 2008-01-20, 18:12 ]
Wkurzony troszkę jestem bo nie wiem już co czynić.Do czasu problemu z aku wóz jeżdził super od tamtej pory coś go boli.I tak już się poprawiło.Odczuwam teraz tylko jak przy stałej prędkości na stałych(równych obrotach) troszkę silnik jakby mocy tracił ,kichal ale to już nie często się zdarza i po rozruchu silnik przez ok 15-2-30 sek nie umie wskoczyć na równe obroty.a jak w końcu to uczyni to jest ok.Rusza bez problemów nawet jest ok ale zdarza się czasami tak że jakby mu mocy brakowało albo przestał strzelać na któryś gar.Podobne objawy ,tak wyczytałem , czy taż kłopoty ma LUKAS_ko. ale nie odpisał mi jeszcze co to jest lub było.

chevidan

Re: PROGRAM KOMPUTERA (sterownika) "KO"

2008-01-20, 18:26

sterownik musisz mieć do twojego modelu silnika czyli OHV 156KM.prawdopodobnie pasuje też od ex I czyli OHV 165KM ,ale to trzeba sprawdzić.w exI(jak w moim)występuje przy zczytywaniu kodów ze sterownika błąd informujący że niereaguje na test recylkulator spalin(a exI go nie posiada)więc myślę że sterownik jest już przystosowany do exII OHV.

lukas_ko

Re: PROGRAM KOMPUTERA (sterownika) "KO"

2008-01-22, 00:38

Podobne objawy ,tak wyczytałem , czy taż kłopoty ma LUKAS_ko. ale nie odpisał mi jeszcze co to jest lub było.
Dzisiaj oddałem auto do gazownika w Poznaniu na naprawę i jutro mam odebrać.
Wstępnie się okazało po podłączeniu do komputera że mam nie równe czasy wtrysku paliwa benzyny oraz gazu na 1,2,3 cylindrze.
Czyli na tych trzech cylindrach mam czas wtrysku 2 ms (mili sekundy-chyba dobrze się wysłowiłem) a na pozostałych cylindrach miałem czas wtrysku 4 ms jak odłączyliśmy gaz i auto pochodziło około 10-15 minut na benzynie na wolnych obrotach to czasy wtrysków się wyregulowały-wyrównały na poziomie 4 ms samoczynnie co było słyszalne poprzez równomierną pracę silnika na wolnych obrotach oraz można było to zobaczyć na komputerze lecz po chwili znów się rozregulowało.
Gazownik ma jutro postawić diagnozę, a jak na razie to poprawia montaż instalacji LPG przez pierwotny zakład.
Podejrzewamy sondy ale najpierw musi mi złożyć instalacje LPG jak należy i wówczas zobaczymy co będzie dalej. :scratch:
Facet wyglądał na takiego co wie co robi, wie gdzie szukać itp. ale jaki będzie tego efekt zobaczymy jutro lub raczej dzisiaj sądząc po czasie :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2008-01-22, 00:41 przez lukas_ko, łącznie zmieniany 1 raz.

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: PROGRAM KOMPUTERA (sterownika) "KO"

2008-01-22, 00:45

jeśli są nierówne czasy pomiędzy benzyną a gazem to trzeba podciągnąć czasy gazu do góry podczas kalibracji instalacji
jest to standardowa procedura i po jej wykonaniu powinno wszystko być ok.
Ostatnio zmieniony 2008-01-22, 00:45 przez Mikado, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: PROGRAM KOMPUTERA (sterownika) "KO"

2008-01-22, 00:47

tylko najpierw niech odłączą aku i zrób potem kilkanaście km na samej benzynie i dopiero niech ustawiają mapę LPG do mapy benzyny
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: PROGRAM KOMPUTERA (sterownika) "KO"

2008-01-22, 00:50

to powinno być dla nich oczywiste ;-)

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: PROGRAM KOMPUTERA (sterownika) "KO"

2008-01-22, 00:52

no jakoś tego u gaziarzy nie zauważyłem, jak zakładają nową instalkę to nie ma problemu, ale jak poprawiają to często o tym zapominają :)
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

lukas_ko

Re: PROGRAM KOMPUTERA (sterownika) "KO"

2008-01-22, 01:07

jeśli są nierówne czasy pomiędzy benzyną a gazem to trzeba podciągnąć czasy gazu do góry podczas kalibracji instalacji
ja mam nierówne czasy na samej benzynie a jeśli są nierówne na benzynie to i będą nierówne na gazie. Więc najpierw musi równo chodzić na benzynie :-D

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: PROGRAM KOMPUTERA (sterownika) "KO"

2008-01-22, 01:13

to, że jeździłeś bez aku mogło spowodować, że sterownik się poprzestawiał... jeśli masz Explo II to raz, że powinieneś kupić taki sam sterownik (masz kod na sterowniku) no i pomyśleć i zaprogramowaniu kluczy do sterownika bo bez tego nie odpalisz auta (immobiliser) - jeśli go masz.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: PROGRAM KOMPUTERA (sterownika) "KO"

2008-01-22, 07:56

jeśli są nierówne czasy pomiędzy benzyną a gazem to trzeba podciągnąć czasy gazu do góry podczas kalibracji instalacji
ja mam nierówne czasy na samej benzynie a jeśli są nierówne na benzynie to i będą nierówne na gazie. Więc najpierw musi równo chodzić na benzynie :-D

hehehe... a o czym my tu mówimy? :-D
mapa benzyny
mapa gazu z ewentualną korektą gdyby np. moc autka była zbyt mała, albo zależałoo Ci na oszczędnościach kosztem elastyczności

:evil:

lukas_ko

Re: PROGRAM KOMPUTERA (sterownika) "KO"

2008-01-23, 23:02

Wkurzony troszkę jestem bo nie wiem już co czynić.Do czasu problemu z aku wóz jeżdził super od tamtej pory coś go boli.I tak już się poprawiło.Odczuwam teraz tylko jak przy stałej prędkości na stałych(równych obrotach) troszkę silnik jakby mocy tracił ,kichal ale to już nie często się zdarza i po rozruchu silnik przez ok 15-2-30 sek nie umie wskoczyć na równe obroty.a jak w końcu to uczyni to jest ok.Rusza bez problemów nawet jest ok ale zdarza się czasami tak że jakby mu mocy brakowało albo przestał strzelać na któryś gar.Podobne objawy ,tak wyczytałem , czy taż kłopoty ma LUKAS_ko. ale nie odpisał mi jeszcze co to jest lub było.
Witam :-D
Wczoraj odebrałem auto od gazownika tak jak pisałem, wyżej. Różnica jest zauważalna na taką że silnik pracuje równo na benzynie jak i na gazie. Samochód zostawiłem na dwa dni w Poznaniu na naprawę, koszt naprawy to 530 zł
. Pierwsza diagnoza była tak jak pisałem na forum, że miałem nierówne czasy wtrysków na 1,2,3 cylindrze względem cylindrów 4,5,6. "Gazownik" stwierdził po zaglądnięciu pod maskę że mam źle złożoną instalacje LPG (są pomieszane cylindry do których podawany jest gaz że nie odcina gaz w tym momentach kiedy powinien) zapytałem co dalej więc stwierdził, że zaczął by od zdemontowania tego wszystkiego i zamomtowania od nowa krok po kroku bo nie wie czy ktoś nie popełnił jakiegoś dodatkowego błędu podczas instalacji LPG. Wówczas jak ją złoży i przejrzy krok po kroku będzie miał gwarancje, że wszystko jest jak na leży i jesli wówczas silnik nie będzie chodził tak jak powinien będzie szukał dalej. Dodam iż miałem remont silnika (nowe wszystkie uszczelki) i mógł pomieszać instalacje LPG mechanik.
Zgodziłem sie na to no i w następnym dniu zadzwonił, że powymieniał wszystkie filtry od LPG poczyścił wtryskiwacze które były zabrudzone. Posprawdzał przewody od świec oraz same świece mimo, iż wszystko założyłem nowe to i tak posprawdzał. Całość poskładał posprawdzał szczelności układu dolotowego i oświadczył iż wszystko działa poprawnie :-D
Rozbieżności w czasach wtrysków są nadal, ale mieszczą się w dopuszczalnym błędzie czyli do 10% tak mi powiedział, mi natomiast pozostało tylko uwierzyć na słowo. Za całość skasował 530 zł następnie kazał mi wypalić cały bak paliwa, aby czujniki silnika dostosowały się do spalania benzyny, a następnie do spalania gazu i jak zrobię 2-3 tyś km mam przyjechać jeszcze raz to skoryguje ustawienia (jesli będzie taka potrzeba) aby silnik pracował juz idealnie.
Z mojej strony mogę dodać tylko że gość nie bał się pracy czyli nie bał się tematu, wiedział co trzeba zrobić lub od czego zacząć i zobaczymy co dalej. Widać było że facet ma doświadczenie w tego typu tematach (oraz sprwaiał wrażenie konkretnego) mimo iż on tej instalacji nie montował do mojej Explozji, a i tak sie tego podjął. Jak na razie jestem zadowolony bo nie mam się do czego przyczepić!
Jeszcze jedno pierwsze moje wrażenie było słabe bo warsztat jest położony na jakimś zapleczu jakiegoś budynku dojazd i miejsce odstrasza klientów na sam widok (bał bym się tam nawet poloneza pozostawić na noc ale jest ok) sam warsztat to tez żadna rewelacja z wyglądu ale najważniejsze, że montują bardzo dużo instalacji LPG do różnych aut i mają przez to doświadczenie.

Życzę powodzenia może się okaże, że to tylko jakaś drobna usterka która trochę wnerwia :-x
Jak ktoś bedzie potrzebował gazownika to go polecam i mogę podać namiary
Ostatnio zmieniony 2008-01-23, 23:29 przez lukas_ko, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: PROGRAM KOMPUTERA (sterownika) "KO"

2008-01-23, 23:14

(są pomieszane cylindry do których podawany jest gaz że nie odcina gaz w tym momentach kiedy powinien)
hm w tym wypadku wystarczyło przepiąć kostki na wtryskiwaczach, ale jak piszesz to wygląda że zrobił sporo, a na pewno nie biegał po kabelkach tylko wszystko odpiął i połączył na nowo.
Jeśli wszystko będzie ok to warto było do niego zajrzeć, a i nie skasował za dużo
kazał mi wypalić cały bak paliwa aby czujniki silnika dostosowały się do spalania benzyny a następnie do spalania gazu i jak zrobię 2-3 tyś km mam przyjechać jeszcze raz to skoryguje ustawienia (jesli będzie taka potrzeba) aby silnik pracował juz idealnie.
no może nie koniecznie cały zbiornik, aczkolwiek dobrze aby pojeździć troszkę na benzynie skoro nie pracował równo. niech się przedmucha :)
możesz go nawet troszkę przegonić nie zaszkodzi mu, ale dopiero po zagrzaniu do normalnej temperatury pracy :)
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
jash
Posty: 329
Rejestracja: 2007-07-12, 20:35
Lokalizacja: Poznań

Re: PROGRAM KOMPUTERA (sterownika) "KO"

2008-02-02, 13:24

a gdzie ten warsztat o którym mowa, że taki dobry?
Jash

Wróć do „WARSZTAT”