Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Marpy
Posty: 73
Rejestracja: 2010-08-31, 13:59
Lokalizacja: Łódź

Błąd mechanika - elektryka zwariowała-I co dalej ?

2012-07-12, 17:36

Witam.

Byłem dzisiaj zareklamować akumulator. Mechanik zakładając nowy założył odwrotnie klemy .
Auto zatrąbiło. Po odłączeniu i ponownym prawidłowym podłączeniu Ex pali, ale kilka elementów przestało działać :
Ładowanie
Światła pozycyjne i mijania
Instalacja gazowa
Radio

Bezpieczniki OK, tylko jeden (nr 29) spalony, po wymianie - natychmiast się pali.

Gdzie szukać przyczyny ???
Ostatnio zmieniony 2012-07-12, 17:37 przez Marpy, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Marcin

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Błąd mechanika - elektryka zwariowała-I co dalej ?

2012-07-12, 18:08

To już chyba nie twój problem aby szukać przyczyny skoro tak wiele rzeczy padło.
Proponuję autko na lawetę i do dobrego elektryka, a rachunki wszystkie dla tego "mechanika"

Jak mógł pomylić - przecież gamoń widzi który przewód masowy i idzie m.inn. do budy, a który prądowy, na akku ma też oznaczenia.
No ale niektórzy muszą mieć przewody tylko czarne i czerwone, a w akku też tak pomalowane słupki.

Tak jak mówię, ja bym wszystko robił na jego koszt bo to ewidentnie on ci popsuł autko, najlepiej jeszcze aby ci podpisał glejt że pokryje koszty a winę bierze na siebie.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
bondek
Posty: 771
Rejestracja: 2007-08-08, 11:09
Lokalizacja: Nie z tej ziemi :)
Model Explorera: Ex'98 4,0 U2

Re: Błąd mechanika - elektryka zwariowała-I co dalej ?

2012-07-12, 18:15

Obawiam się, że Jacek ma rację :-(
Za dużo rzeczy padło, by móc uznać, że to usterka stosunkowo łatwa do usunięcia :-/
Lepiej to zostawić specjaliście, a kosztami trzeba obciążyć winowajcę :-x
Ostatnio zmieniony 2012-07-12, 18:43 przez bondek, łącznie zmieniany 1 raz.
Zamiast koła zapasowego.. KOŁO BLUESA :)

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Błąd mechanika - elektryka zwariowała-I co dalej ?

2012-07-12, 18:31

zacząłbym od sprawdzenia przekaźników - w pudełku pod maską - może nie jest tak źle. W najgorszej opcji padły ścieżki w komputerze auta chociaż nie sądze.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
tomekas20
Posty: 872
Rejestracja: 2008-06-30, 09:26
Lokalizacja: POZNAN

Re: Błąd mechanika - elektryka zwariowała-I co dalej ?

2012-07-12, 19:31

na pewno alternator do regeneracji diody padły
radio albo bezpiecznik jesli nie to albo nowe lub di fachowca możne da rade naprawić

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Błąd mechanika - elektryka zwariowała-I co dalej ?

2012-07-12, 20:22

na pewno alternator do regeneracji diody padły
radio albo bezpiecznik jesli nie to albo nowe lub di fachowca możne da rade naprawić
Dlatego pisałem że fachowca za twarz bo kilka rzeczy padło, może to, może tamto.
Jak zabierzemy autko to powie że sam coś kombinujesz i sam coś popsułeś.

Krótko - rozwalił- a było dobre - od razu elektryk, diagnoza, ocena kto ponosi winę i płaci.

Nie wiem dlaczego w takiej sytuacji polecacie żeby właściciel sam szukał przyczyny, kombinował i poświęcał swój czas w nadziei że się uda i sam naprawi co spec spieprzył.

Zostawiam autko dobre i dobre chcę odbierać, za to płacę.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Błąd mechanika - elektryka zwariowała-I co dalej ?

2012-07-12, 20:30

Zostawiam autko dobre i dobre chcę odbierać, za to płacę.
no bo właśnie za to się płaci takie pieniądze żeby w razie co było z czego na nieudane naprawy, wiadomo że każdy popełnia błędy i każdy za nie płaci... a jak ktoś nie popełnia to ma więcej w portfelu ;)

Awatar użytkownika
Klubowicz lekwp
Klubowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 2007-08-19, 09:23
Lokalizacja: Częstochowa
Model Explorera: Ex I 1993 ,1994

Re: Błąd mechanika - elektryka zwariowała-I co dalej ?

2012-07-12, 22:01

Nie do uwierzenia :roll:
Waldemar

Awatar użytkownika
Marpy
Posty: 73
Rejestracja: 2010-08-31, 13:59
Lokalizacja: Łódź

Re: Błąd mechanika - elektryka zwariowała-I co dalej ?

2012-07-13, 15:44

Witam.

Ruszyło się.

Światła i instalacja gazowa same wystartowały po nocy z odłączonym Aku.
Alternator w regeneracji
Radio - się naprawia, lub się kupi
Auto zastępcze - jest

Wszystko na koszt sprawcy

A tak przy okazji - czy ten sprzęt będzie do nas (EXP) pasował (bez przeróbek) :


1. http://allegro.pl/ford-fiesta-fusion-c- ... 87021.html
2. http://allegro.pl/ford-mondeo-mk3-radio ... 25099.html
Pozdrawiam
Marcin

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Błąd mechanika - elektryka zwariowała-I co dalej ?

2012-07-13, 20:59

pierwsze nie,drugie tak.musisz szukać radia 6000 lub 6006 to te z CD,lub 3000,4000-słabsze z kasetą,lub 5000,7000-kasetowe ze sterowaniem zmieniarką i do tego zmieniarka w podłokietnik,ja mam zestaw radio 5000+zmieniarka,ostatnio na allegro taki zestaw był za 150 zł,radio kasetowe ze sterowaniem zmieniarką ma tą przewagę nad radiem z CD że amatorzy cudzej własności go raczej nie ruszą,uważaj na radio 6006 bo bardzo lubi się zaciąć winda w środku która zmienia płyty w odtwarzaczu,nie lubi płyt nagrywanych "domowo".
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Marpy
Posty: 73
Rejestracja: 2010-08-31, 13:59
Lokalizacja: Łódź

Re: Błąd mechanika - elektryka zwariowała-I co dalej ?

2012-07-15, 23:17

Karol - daj jakieś fotki mocowania zmieniarki , którędy przewód itd). Podoba mi się pomysł, tym bardziej, że mam poprzednie radio sprawne z serii 7000.

Pozdrawiam
Pozdrawiam
Marcin

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Błąd mechanika - elektryka zwariowała-I co dalej ?

2012-07-16, 00:54

jutro zrobię fotki,przewód idzie od radia (wiadomo :-) ) w dół,wchodzi do tunelu pomiędzy fotelami i później wchodzi do podłokietnika między przednimi fotelami,w obudowie wewnętrznej podłokietnika zrobiłem dziurę żeby kostka przeszła i wsadziłem tam zmieniarkę(org. ford taka z pomarańczowym przyciskiem Eject),pasuje na długość idealnie,zajmuje dokładnie połowę schowka i właściwie trzyma się bez specjalnych mocowań,moje są chyba od Galaxy.
tel. 606414212

Awatar użytkownika
bondek
Posty: 771
Rejestracja: 2007-08-08, 11:09
Lokalizacja: Nie z tej ziemi :)
Model Explorera: Ex'98 4,0 U2

Re: Błąd mechanika - elektryka zwariowała-I co dalej ?

2012-07-16, 00:54

Odradzam radia z serii 6... seria 7000 została niegdyś uznana za najlepszy sprzęt fabryczny (a nie firmowy), ma 4x50W a seria 6000 z CD ma marny wzmacniacz 4xbodajże 5W, sam to przerabiałem i słyszałem, brzmienie tragiczne w stosunku do 7000
Zamiast koła zapasowego.. KOŁO BLUESA :)

Awatar użytkownika
Klubowicz lekwp
Klubowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 2007-08-19, 09:23
Lokalizacja: Częstochowa
Model Explorera: Ex I 1993 ,1994

Re: Błąd mechanika - elektryka zwariowała-I co dalej ?

2012-07-16, 01:49

Z II to wam zazdroszczę lepszego sprzętu audio. ;-)
Waldemar

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Błąd mechanika - elektryka zwariowała-I co dalej ?

2012-07-16, 07:38

Odradzam radia z serii 6... seria 7000 została niegdyś uznana za najlepszy sprzęt fabryczny (a nie firmowy), ma 4x50W a seria 6000 z CD ma marny wzmacniacz 4xbodajże 5W, sam to przerabiałem i słyszałem, brzmienie tragiczne w stosunku do 7000
cos za cos, w 7000 pada tasiemka przylepiona do wyswietlacza, sam mam 2 takie, ladnie graja tylko wyswietlacz zielony bez cyferek ;)

co do tych mocy to jak podaje fordowski TIS modele 5000 i 6000 maja wzmacniacz 4x 7W, 7000 ma 4x20W
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Wróć do „WARSZTAT”