Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Monster 4x4
Posty: 48
Rejestracja: 2012-07-06, 22:29
Lokalizacja: Kuzie okolice Łomży

układ kierowniczy po lifcie

2012-07-17, 12:32

mam problem, podniosłem swojego EX 1 o 11cm do góry , z przodu drążki kierownicze zrobiły się w " lekki namiot " , w czasie jazdy na dziurach koła same delikatnie skręcają.
może ktoś przerabiał ten temat , czy da rade podmienić skrzydło od układu kierowniczego od jakiejś innej fury , czy trzeba kombinować i opuszczać kolumnę kierowniczą ?
Maniek
tel 608 012 520

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: układ kierowniczy po lifcie

2012-07-17, 12:36

mam problem, podniosłem swojego EX 1 o 11cm do góry
a jak go podniosłeś ? bo metoda ma dość spory wpływ na odpowiedź :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Monster 4x4
Posty: 48
Rejestracja: 2012-07-06, 22:29
Lokalizacja: Kuzie okolice Łomży

Re: układ kierowniczy po lifcie

2012-07-17, 12:40

mocowania mostu i wachaczy opuściłem w dół o 11cm , pod sprężyny podkładki i przeniosłem mocowania amortyzatorów
Maniek
tel 608 012 520

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: układ kierowniczy po lifcie

2012-07-17, 12:47

amorek skrętu może by ci się przydał.... lub zestaw który zdaje się superlift sprzedawał, zwało się to jakoś superride albo jakoś tak. Poprawiało to właściwości układu kierowniczego w jedynkach po liftach powyżej 4".

Superrunner:
http://www.superlift.com/accessories/superunner.asp
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Monster 4x4
Posty: 48
Rejestracja: 2012-07-06, 22:29
Lokalizacja: Kuzie okolice Łomży

Re: układ kierowniczy po lifcie

2012-07-17, 12:51

chyba amorek skrętu nic nie da , bo w trakcie ruchu zawieszenie koła się schodzą i rozchodzą, czyli mam pływającą zbieżność
Maniek
tel 608 012 520

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: układ kierowniczy po lifcie

2012-07-17, 12:53

no to pomysł na rozwiązanie masz w edycji mojego poprzedniego posta :P
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
tatum
Posty: 124
Rejestracja: 2010-08-13, 12:57
Lokalizacja: okolice NDM
Kontakt: Strona WWW

Re: układ kierowniczy po lifcie

2012-07-18, 21:17

Dłuższy pitman arm ( bo Twój nie wyrabia po podniesieniu) regulacja na mimośrodach i będzie ok.
=== CHEROKEE XJ 4.0, EXPLORER EX 4.0 ===
=============================

Awatar użytkownika
Monster 4x4
Posty: 48
Rejestracja: 2012-07-06, 22:29
Lokalizacja: Kuzie okolice Łomży

Re: układ kierowniczy po lifcie

2012-07-18, 22:58

niebardzo wiem co to jest pitman arm , mógłbyś przybliżyć
w piątek spróbuje wrzucić jakieś zdjęcie
Maniek
tel 608 012 520

Awatar użytkownika
Monster 4x4
Posty: 48
Rejestracja: 2012-07-06, 22:29
Lokalizacja: Kuzie okolice Łomży

Re: układ kierowniczy po lifcie

2012-07-18, 23:03

jeszcze zastanawiam się nad przerobieniem drążków kierowniczych coś w stylu ze strony podanej przez Rad-T
Maniek
tel 608 012 520


Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: układ kierowniczy po lifcie

2012-07-19, 23:15

Monster 4x4, przy takim lifcie powinieneś mieć dłuższy wąs od układu kierowniczego... Wtedy nie maiłbyś tych drążków tak bardzo pod kątem
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
tatum
Posty: 124
Rejestracja: 2010-08-13, 12:57
Lokalizacja: okolice NDM
Kontakt: Strona WWW

Re: układ kierowniczy po lifcie

2012-07-20, 00:51

niebardzo wiem co to jest pitman arm , mógłbyś przybliżyć
PITMAN ARM

Obrazek

Nowy Superunner Steering to koszta koło 500zielonych, moim zdaniem dłuższy pitman + amor skrętu i b.. ok.

No i fordzina nabrała charakteru brawo za odwagę :thumleft:

I ogumienie słuszne, bardzo słuszne, skrzyni się to nie spodoba :-D

Te podkładki to dałeś zajeebiście za duże chyba, wiem że koszta ucinają ale g... dają.
Zresztą nie wiem jaki ma mieć auto charakter, ,,Monster,, bulwar czy ,,Monster,, off-road?
Warto o dłuższych springach pomyśleć.

Zapodaj więcej fotek mocowań mostu.
=== CHEROKEE XJ 4.0, EXPLORER EX 4.0 ===
=============================

Awatar użytkownika
Monster 4x4
Posty: 48
Rejestracja: 2012-07-06, 22:29
Lokalizacja: Kuzie okolice Łomży

Re: układ kierowniczy po lifcie

2012-07-21, 00:32

no teraz wiem o co chodzi, macie racje , tylko właśnie się zastanawiałem czy od innego auto nie podpasuje.
podkładki pod sprężyny i amory tylko tymczasowo , jestem w trakcie negocjacji ironmenów ,
a skrzyni faktycznie moje 33 się zbytnio nie podobają - trudno rzecz gustu :lol: , troche zgłupiała :eek: , ale uczymy się chodzić w tych bucikach
jutro wrzuce fotki mocowań
Maniek
tel 608 012 520

Awatar użytkownika
Monster 4x4
Posty: 48
Rejestracja: 2012-07-06, 22:29
Lokalizacja: Kuzie okolice Łomży

Re: układ kierowniczy po lifcie

2012-07-22, 19:30

Maniek
tel 608 012 520

Awatar użytkownika
Monster 4x4
Posty: 48
Rejestracja: 2012-07-06, 22:29
Lokalizacja: Kuzie okolice Łomży

Re: układ kierowniczy po lifcie

2012-07-22, 19:34

Maniek
tel 608 012 520

Wróć do „WARSZTAT”