Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
drążek
Posty: 160
Rejestracja: 2011-05-16, 22:21
Lokalizacja: Ożarów

Problem ze skręceniem silnika i skrzyni

2012-08-05, 12:18

Wydobyłem sinik z autka żeby wymienić rozrząd. Nie odkręciłem konwentera od koła zamachowego ale silnik wyszedł bez problemu. Problemy wynikły przy wkładaniu silnik nie chciał się połączyć się ze skrzynią brakowało ok 1cm. Po włożeniu konwentera do skrzyni było lepiej ale silnik nie połączył się ze skrzynią brakowało ok 5-6mm.
Czy istnieje możliwość że podczas wyjmowania silnika wyciągnołem wałek ze skrzyni?
Wałek wystaje jakieś 3mm poza kołnierz skrzyni, może zmierzyć?

Awatar użytkownika
QDLATY
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-16, 09:22
Lokalizacja: Wołomin

Re: Problem ze skręceniem silnika i skrzyni

2012-08-05, 12:29

wydaje mi się, że nie trafiłeś zamkiem w pompę ASB
przy wkładaniu pokręć konwerterem i powinno ładnie wskoczyć, nic na siłe ;-)

no i uważaj żebyś uszczelniacza nie zniszczył w pompie ...
Ostatnio zmieniony 2012-08-05, 12:30 przez QDLATY, łącznie zmieniany 1 raz.

drążek
Posty: 160
Rejestracja: 2011-05-16, 22:21
Lokalizacja: Ożarów

Re: Problem ze skręceniem silnika i skrzyni

2012-08-05, 13:00

Wkładałem konwenter parę razy i wskakiwał na miejsce.Zmierzyłem konwenter (jego długość i ile wałek wchodzi do środka) i wałek wchodzi cały. Ale wałek ze skrzyni (ten mniejszy)wystaje jakieś 3mm za kołnierz skrzyni i tu wydaje mi się że mam problem.

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: Problem ze skręceniem silnika i skrzyni

2012-08-05, 18:19

drążek, a włożyłeś ten wałek właściwą stroną?
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

drążek
Posty: 160
Rejestracja: 2011-05-16, 22:21
Lokalizacja: Ożarów

Re: Problem ze skręceniem silnika i skrzyni

2012-08-05, 22:10

drążek, a włożyłeś ten wałek właściwą stroną?
Wałka ze skrzyni nie wyciągałem.Zdejmowałem tylko kołnierz skrzyni (razem z większym wałkiem) żeby wymienić uszczelniacz, próbować wepchnąć wałek ale nie dało rady.

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: Problem ze skręceniem silnika i skrzyni

2012-08-05, 22:49

Wałek powinien wystawać nad stator pompy jakieś 0.5-1 cm
A konwerter musi wejść na 3 razy na wałek, stator, i wypustki pompy.
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

drążek
Posty: 160
Rejestracja: 2011-05-16, 22:21
Lokalizacja: Ożarów

Re: Problem ze skręceniem silnika i skrzyni

2012-08-17, 21:38

...
A konwerter musi wejść na 3 razy na wałek, stator, i wypustki pompy.
U mnie ten 3 raz był niemożliwy bo coś co wydawało mi się wypustkami okazało się zadziorami z wypustek.Wyciągając silnik razem z konwenterem :584: uszkodziłem wypustki.Pozbyłem się zadziorów uszkadzając przy okazji oring :-D :-D :-D
Załączniki
DSC09416_640x480.jpg
DSC09416_640x480.jpg (24.72 KiB) Przejrzano 2835 razy

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Problem ze skręceniem silnika i skrzyni

2012-08-18, 02:08

Wyciągając silnik razem z konwenterem uszkodziłem wypustki.
no i dlatego trzeba rozdzielac od kola zamachowego i zostawiac na skrzyni, a tu mi nie wierzyli jak pisalem -> http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... c&start=45 :P
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

drążek
Posty: 160
Rejestracja: 2011-05-16, 22:21
Lokalizacja: Ożarów

Re: Problem ze skręceniem silnika i skrzyni

2012-08-18, 09:23

Wyciągając silnik razem z konwenterem uszkodziłem wypustki.
no i dlatego trzeba rozdzielac od kola zamachowego i zostawiac na skrzyni, a tu mi nie wierzyli jak pisalem -> http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... c&start=45 :P
Mądry polak po szkodzie :-D

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: Problem ze skręceniem silnika i skrzyni

2012-08-19, 21:47

Nie pytacie jak potrzeba co jak zrobić, a później tel do mnie że się zesrało ehh i na co taka robota??
Mądry polak po szkodzie (jak wyżej):D
Mam nadzieje że włożyłeś nowy o ring oczywiście olejoodporny żeby nie było.
Ostatnio zmieniony 2012-08-19, 21:48 przez albricht, łącznie zmieniany 1 raz.
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Wróć do „WARSZTAT”