Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Brandfathers
Posty: 13
Rejestracja: 2012-08-24, 12:46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt: Strona WWW

EXPLORER V8 '97

2012-09-06, 14:49

Witam serdecznie kolegów!
Mam pytanie: czy można przerobić Exa '97 V8 i wstawić jemu skrzynie redukcyjna aby miał on napęd na tylną oś a napęd 4x4 i 4x4 low w momencie kiedy jest taka potrzeba?

Byłbym wdzięczny za porady i uwagi.
Serdecznie pozdrawiam
Marcin B.

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: EXPLORER V8 '97

2012-09-06, 14:52

było o tym na forum, musiał byś poszukać ale z tego co pamiętam to da się to zrobić ale koszta były dość wysokie...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EXPLORER V8 '97

2012-09-06, 14:57

proszę bardzo:

http://www.explorerforum.com/forums/sho ... er+case+V8

pełen fotomanual przeróbki tylko kupę gratów trzeba zdobyć :(

o i jeszcze tu:
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... hp?t=97181

i tu:
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... 997&page=2

koszty na poziomie minimum 550-600$ przy dostępności części w usa, u nas pewnie 1000% drożej.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Rad-T, łącznie zmieniany 2 razy.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Brandfathers
Posty: 13
Rejestracja: 2012-08-24, 12:46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt: Strona WWW

Re: EXPLORER V8 '97

2012-09-06, 15:55

"Konwersja" do manualnego nie musi być - wystarczy elektronika ta co jest w 4.0.
Najistotniejsze to to żeby rozpinać 4x4 na jazdę po mieście i w trasie - wiadomo - spożycie E95-E100 :)
Dodatkowy fan to kiedy się w tern ruszy lub coś się wyciąga, to zęby przełożyć sobie na 4x4 low... bo jest to obłędne (taki mały Sherman :) ).
Zatem - czy można to zrobić np przekładając wały i redukcyjną z 4.0 plus minus coś tam?

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EXPLORER V8 '97

2012-09-06, 15:58

kurcze, zagłęb się trochę w lekturę która Ci podałem, poczytaj, wyciągnij wnioski, masz 3 różne sposoby i wcale nie wszystkie są manual. Poza tym manual jest tańszy niż elektryczny i mniej skomplikowany przy przeróbce.

Nie wsadzisz sobie od tak reduktora z 4.0 do 5.0 i koniec.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Brandfathers
Posty: 13
Rejestracja: 2012-08-24, 12:46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt: Strona WWW

Re: EXPLORER V8 '97

2012-09-06, 23:17

No od tak to na pewno nie :)
Z angielskim mam trochę na bakier a translator nie ogarnia amerykańskiego slangu... A i to jeszcze technicznego...
Rozmawiałem jednym z mechaników - Rychem (podrzuconym od Kamyka) - i powiedział, że samo odłączanie napędów 2H-4H jest możliwe elektrozaworami.
Teraz kwestia redukcyjnej - nie wiem czy V8 w ogóle jest redukcyjna jako taka...
Ale ok - będę próbował to czytać :) za dalsze wskazówki oczywiście z góry dziękuje - bo się nie zmarnują :)

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EXPLORER V8 '97

2012-09-07, 07:57

a to jak rozmawiałeś z albrichtem to ja się nie wtrancam :P ja tylko szary użytkownik jestem, nie mechanik.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Wróć do „WARSZTAT”