Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

Victoria

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

Awatar użytkownika
Klubowicz lekwp
Klubowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 2007-08-19, 09:23
Lokalizacja: Częstochowa
Model Explorera: Ex I 1993 ,1994

Victoria

2007-08-25, 20:43

:mrgreen: Właśnie wymieniłem przewody!!! Gary Gliter grają wszystkie 6!!! [dla starszych co G.G. pamiętają to czują rocka i wiedzą o co chodzi, młodsi niech poszukają nagrań, bez urazy]
Teraz tylko oleje do wymiany, 4x4 postaram sie coś podziałać,choć nie obiecuję,bo brak czasu.... Pozdro dla Wszystkich W.
Ostatnio zmieniony 2007-09-03, 20:23 przez lekwp, łącznie zmieniany 4 razy.
Waldemar

chevidan

Re: Victoria

2007-08-25, 21:06

nie da się podciągnąć,a za luźny raczej też nie może być.ile masz przebiegu?

Awatar użytkownika
Klubowicz lekwp
Klubowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 2007-08-19, 09:23
Lokalizacja: Częstochowa
Model Explorera: Ex I 1993 ,1994

Re: Victoria

2007-08-25, 21:18

160 000 km
Waldemar

chevidan

Re: Victoria

2007-08-25, 21:30

no to masz dopiero co dotarty silnik,gdzie tam luzy łańcucha.dlaczego sądzisz że coś z łańcuchem jest nie tak?

Awatar użytkownika
Klubowicz lekwp
Klubowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 2007-08-19, 09:23
Lokalizacja: Częstochowa
Model Explorera: Ex I 1993 ,1994

Re: Victoria

2007-08-25, 21:37

Śłychać metaliczne stuki jakby coć obijało się o obudowę,świece mi przysłali dopiero dzisiaj, teraz zobaczę czy kable nie mają przebicia. Elektryka nie dawałaby metalicznych stuków zapewne i jak już pisałem chodzi jak na 3-4 garach.
Waldemar

chevidan

Re: Victoria

2007-08-25, 21:49

przy bardzo nierównej pracy silnika może być słychać różne dźwięki,ale przyczyny takiej pracy silnika szukał bym raczej w silniku.mogą być świece,zawór,uszczelka pod głowicą,rozrząd nie powoduje takiego efektu.czy to się stało nagle czy się nasilało(nierówna praca silnika)?w jakich okolicznościach?

Awatar użytkownika
Klubowicz lekwp
Klubowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 2007-08-19, 09:23
Lokalizacja: Częstochowa
Model Explorera: Ex I 1993 ,1994

Re: Victoria

2007-08-25, 22:21

Nasilało się, przez dłuższy czas jakby 1 gara brakowało gorzej na gazie lepiej na benzynie,aż tu nagle Panie dzieju kilka dni [no z 10] temu podczas jazdy jakby z 3 gary wysiadły. Telepie bryką jak w 2 dniu kaca, dzisiaj popsikałem elektrosprayem co tam można chwilę jakby równiej pracował,albo ja tak chciałem i znowu delira i pojawiły się te stuki.
Waldemar

chevidan

Re: Victoria

2007-08-25, 22:30

zawór lub uszczelka pod głowicą między cylindrami.

chevidan

Re: Victoria

2007-08-25, 22:32

sprawdź jeszcze kompresję ale tak na 99% to co napisałem.

Awatar użytkownika
Klubowicz lekwp
Klubowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 2007-08-19, 09:23
Lokalizacja: Częstochowa
Model Explorera: Ex I 1993 ,1994

Re: Victoria

2007-08-25, 22:36

Jak się sprawdzi to wiele to będzie kosztowało o ile się orientujesz,czywiście...
Waldemar

chevidan

Re: Victoria

2007-08-25, 22:39

sprawdzenie czy naprawa?

Awatar użytkownika
Klubowicz lekwp
Klubowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 2007-08-19, 09:23
Lokalizacja: Częstochowa
Model Explorera: Ex I 1993 ,1994

Re: Victoria

2007-08-25, 22:50

Jak nie będzie kompresji to trza będzie rozebrać więc tak jak sugerujesz koszt uszczelki czy kompletu [nie wiem] a co do zaworów to jestem kompletne nemo,czy to mógł paść jeden czy więcej i ile kosztują,jak się je kupuje komplety naprawcze czy jak? etc.
Waldemar

chevidan

Re: Victoria

2007-08-25, 23:08

jak nie będzie kompresji na jakimś cylindrze(lub na dwóch)to musisz zdjąć głowice.jak już tyle będziesz miał rozebrane to szkoda pod drugą głowicą zostawiać starą uszczelkę więc lepiej zmienić obie.porządne uszczelki to około 300zł dwie szt.co do roboty to nie wiem gdzie trafisz powinno wystarczyć 1000zł z materiałem.jeżeli zawór to wymiana wystarczy tylko tego uszkodzonego + doszlifowanie go do gniazda.zawory nie są drogie ale w polsce może być problem żeby go kupić.w razie co mam używki.zaoferował bym swoją pomoc ale ty zdaje się z częstochowy jesteś więc to nie przejdzie.nawet jak bym przyjechał z narzędziami to paliwo by za drogo wyszło.

Awatar użytkownika
Klubowicz lekwp
Klubowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 2007-08-19, 09:23
Lokalizacja: Częstochowa
Model Explorera: Ex I 1993 ,1994

Re: Victoria

2007-08-25, 23:25

Cóż trzeba się brać do diagnostyki i pomyślimy co dalej. Dzięki za porady.Pozdro
Waldemar

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Victoria

2007-08-27, 23:42

Słyszę w swoim silniku jakieś dzwonienie stukanie nie wiem jak to nazwać, słychać bardziej przy wyższych obrotach i przy większym obciążeniu, jak obsłuchiwałem na P i N (mniej słychać), wydaje mi się, że hałas dochodzi raczej gdzieś z dołu samochodu niż od silnika, a nawet z wydechu (może się jakoś niesie), a jak jadę to znowu słyszę go po lewej bardziej po stronie silnika, stało się to po zmianie olejów i filtrów – być może zbieg okoliczności, już zresztą pytałem na tym „drugim” forum, napisaliście mi, że w silniku lepszy byłby 5W30 niż 10W40 czy zmiana może pomóc?, A może sprzedający coś dolał do poprzedniego oleju i dlatego nie słyszałem przed wymianą? Jak myślicie to rozrząd czy raczej coś innego? Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Wróć do „WARSZTAT”