Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: stuki w silniku

2012-09-18, 22:12

A dla kolegi co mu stuka kup płukankę, olej 5W30 i działaj.
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: stuki w silniku

2012-09-18, 22:12

Chodzą opowieści, że silnik zacznie cieknąć itd. Oczywiście może sie zdarzyć że gdzieś z pod starej uszczelki zacznie sie pocić, ale jest to mała cena za kulturalniejszą pracę silnika. trochę tu taj jest na ten temat
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... =jaki+olej
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: stuki w silniku

2012-09-19, 08:03

Speedo, nie poprawiaj fabryki
a lejcie tam sobie co chcecie, jak dla mnie mozecie nawet kujawski albo nasikac, ja z doswiadczenia wiem, ze olej forda ze srebrnej butelki 5w30 jest do bani i basta :) dlatego do explorera i windstara leje petro kanade 10w30 a do skorpjo mondeuf i fiesty forda 10w40 i chodzo jak malina ;)
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Klubowicz śp. Rafaello-Mk
Klubowicz
Posty: 497
Rejestracja: 2011-10-15, 09:38
Lokalizacja: Malbork
Kontakt: Strona WWW

Re: stuki w silniku

2012-09-19, 08:32

olej forda ze srebrnej butelki 5w30 jest do bani i basta :) dlatego do explorera i windstara leje petro kanade 10w30 a do skorpjo mondeuf i fiesty forda 10w40 i chodzo jak malina ;)
ja do aut w tym roczniku też nie stosuje 5w tylko 10w i Cię popieram
"Sukces nigdy nie jest ostateczny. Porażka nigdy nie jest totalna. Liczy się tylko odwaga."

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: stuki w silniku

2012-09-19, 08:42

leje petro kanade 10w30 a do skorpjo mondeuf i fiesty forda 10w40 i chodzo jak malina ;)
no dobra, a jakieś uzasadnienie poparte parametrami, wskaźnikami, etc ? czy po prostu.. leje bo wole ? :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: stuki w silniku

2012-09-19, 09:20

ale o jakie parametry Ci sie rozchodzi? wskaźniki czego? badań nad tym nie prowadzę a co do padań producentów to każdy będzie swoje chwalił od orlena po motula, co do tabel i wykresów w necie to też będzie mnóstwo niezgodności wręcz bzdur czasami.

Kiedyś lata temu karnąłem się scorpiem chyba w automacie do hurtowni olejów takiej wielkiej żeby se kupić olej jakiś w zamienniku dobry bo ten fordowski wss-cośtam-cośtam za drogi mi się wydawał, miły Pan się pyta, co chcę, to mówię - mam tu taki paździerz, chcę olej do ASB, nie wiem jaki - wyjął katalogi zastosowań - mobil, kastrol, orlen, lotos, elf, jakiś japońskiej firmy jeszcze nazwy nie pomnę, zaczęliśmy szukać po marce i roczniku i tu ciekawostka - w każdym było co innego od dextrona 2d po dextrona 5 ful synteza i weż tu teraz zastosuj coś z katalogu :)

ja leje bo wole, fordami jeżdżę jakoś od kilkunastu lat i tak mi wyszło z doświadczenia, 2x zdarzyło się, że zlewałem do wiadra ten fordowski 5w30 zaraz po nalaniu bo mi się zachciało lać "taki jak zaleca producent" ale silnik chyba zaleceń nie doczytał i chodził jakby miał się zaraz rozpaść, po nalaniu 10w40 też forda następowała cisza i spokój, ta, wiem, miałem stare zajeżdzone złomy które mogły chodzić tylko na mazucie a na porządnym oleju nie chciały, może, ja nie zamierzam nikogo przekonywać ani grać roli experta, dzielę się tylko własnymi osobistymi doświadczeniami, decyzję każdy podejmie sam, przypominam tylko że odnoszę się do olejów forda 10w40, 5w30 i petro canada 10w30, innych nie znam, nie stosuję, nie stosowałem, nie zamierzam stosować ;) Jak chodzi mój dorżnięty 20letni explorer z 200k zegarowego nalotu na badziewiastym niezalecanym przez producenta oleju niektórzy słyszeli i to tyle mojego głosu w tej dyskusji, btw podobne się toczą na każdym forum każdej marki w 150570345 tematach i chyba nigdzie rozmówcy nie doszli do jakichś pewnych ustaleń ;)
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: stuki w silniku

2012-09-19, 09:29

ford od jakiegoś czasu robi oleje na bazie castrola. Zresztą od momentu jak BP połączyło siły z Castrolem, a z kolei ford robił oleje z BP, po połączeniu siłą rzeczy są to produkty z jednej firmy. Poszukałem trochę teraz jakie specyfikacje mają poszczególne oleje i tak:

Ford Formula F 5W30 to spec: Ford WSS-M2C 913C, 913B API SM/CF

ale jest też produkt Motorcrafta w dwóch opcjach:

Motorcraft SAE 5W-30 Premium ze spec: WSS-M2C 946-A
link do specyfikacji
oraz
Motorcraft SAE 5W-30 ze spec: WSS M2C946 A
link do specyfikacj
czyli teoretycznie obydwa motorcrafty spełniają te same specyfikacje, różnica zapewne jest w szczegółowych parametrach.

Przeglądając amerykańskie forum (explorerforum.com) w temacie stosowanych olejów, króluje zdecydowanie 5W30 - albo motorcrafta (ale określany jest jako drogi), częściej Mobil1, często również Valvoline MaxLife - każdy 5W30. Bardzo rzadko - w zasadzie są to pojedyncze przypadki stosują 10W40, czasem zdarza się też 5W20.

Próbowałem znaleźć kartę produktu Formula F, ale coś ciężko ją namierzyć - czy ktoś z warsztatowców posiada może taką ? ciekawy jestem parametrów tego oleju w porównaniu choćby z Motorcraftem, czy innymi 5W30 :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: stuki w silniku

2012-09-19, 09:33

btw podobne się toczą na każdym forum każdej marki w 150570345 tematach i chyba nigdzie rozmówcy nie doszli do jakichś pewnych ustaleń ;)
no ale po to właśnie fora są żeby na bazie doświadczeń i własnych cięgów na dupie :) wybrać najlepsze rozwiązania, a nie to co sugerują marketingowcy :) stąd właśnie pytam o to dlaczego taki, a nie inny stosujesz. Z drugiej strony bełkot marketingowy to jedno, ale karta produktu (data sheet) z pełną specyfikacją parametrów nie może być już koloryzowana, bo jednak ktoś tam tego pilnuje na rynku... chyba :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: stuki w silniku

2012-09-19, 09:37

no ale te magiczne cośtamWczegośtam którym tu operujemy to wskaźniki lepkości, pierwszy zimowy drugi letni, znaczy to potocznie że dla oleju 5W30 poniżej -30st robi się z niego smalec a powyżej 20st woda, dla oleju 10W30 będzie to -25 smalec i +20 woda, czyli kierując się tymi oznaczeniami na polskie warunki pogodowo klimatyczne idealny by był chyba 5w40 od -30 do +35
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: stuki w silniku

2012-09-19, 09:37

Więc lejcie co producent zaleca i nie bądźcie mądrzejsi od fabryki
zgadza się, ale kolejne wersje produktów są przystosowywane do nowszych silników więc na zdrowy rozum biorąc :) nie koniecznie muszą one być idealne do np 15 letniego silnika explorera. Oleje robione obecnie mają m.in. obniżać zużycie paliwa, czy ktoś o tym myślał projektując explorera 4.0 czy 5.0 ? a zatem parametry pewnie już będą inne. Szukam tej specki od formula f bo chce ją porównać do tego produktu motorcrafta z rynku USA, pewnie będą niemałe różnice we wskazaniach.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: stuki w silniku

2012-09-19, 09:43

no ale te magiczne cośtamWczegośtam którym tu operujemy to wskaźniki lepkości, pierwszy zimowy drugi letni, znaczy to potocznie że dla oleju 5W30 poniżej -30st robi się z niego smalec a powyżej 20st woda, dla oleju 10W30 będzie to -25 smalec i +20 woda, czyli kierując się tymi oznaczeniami na polskie warunki pogodowo klimatyczne idealny by był chyba 5w40 od -30 do +35
ano właśnie, dlatego chce przejrzeć karty parametrów bo tam jest ciut więcej danych :) bo bazując na samym wskaźniku SAE to powinniśmy jakiś 0W50 lać :D
http://www.eneos.us/product/2
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: stuki w silniku

2012-09-19, 09:47

a na przykład w amerykańskiej instrukcji do windstara '02 z silnikiem 3.8 każą lać Motorcrafta (nie forda) 5w20 - przecie to prawie idento motur jak w eksplorerze więc skąd się biorą takie różnice? przecie ten w20 to płynie w +10st, ja rozumiem takie parametry w kanadzie blisko koła podbiegunowego ale u nas? :shock:
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: stuki w silniku

2012-09-19, 10:38

a macie jakąś wiedzę lub doświadczenia odnośnie tego orlenowskiego PLATINUM MaxExpert F 5W–30 ??
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: stuki w silniku

2012-09-19, 10:42

jakiś czas temu o niego pytałem, ale nie było na razie królików doświadczalnych :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: stuki w silniku

2012-09-19, 10:55

bo cena taka w miarę przyzwoita a i z dostępnością nie ma problemu ja się chyba skuszę :)
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Wróć do „WARSZTAT”