ale o jakie parametry Ci sie rozchodzi? wskaźniki czego? badań nad tym nie prowadzę a co do padań producentów to każdy będzie swoje chwalił od orlena po motula, co do tabel i wykresów w necie to też będzie mnóstwo niezgodności wręcz bzdur czasami.
Kiedyś lata temu karnąłem się scorpiem chyba w automacie do hurtowni olejów takiej wielkiej żeby se kupić olej jakiś w zamienniku dobry bo ten fordowski wss-cośtam-cośtam za drogi mi się wydawał, miły Pan się pyta, co chcę, to mówię - mam tu taki paździerz, chcę olej do ASB, nie wiem jaki - wyjął katalogi zastosowań - mobil, kastrol, orlen, lotos, elf, jakiś japońskiej firmy jeszcze nazwy nie pomnę, zaczęliśmy szukać po marce i roczniku i tu ciekawostka - w każdym było co innego od dextrona 2d po dextrona 5 ful synteza i weż tu teraz zastosuj coś z katalogu
ja leje bo wole, fordami jeżdżę jakoś od kilkunastu lat i tak mi wyszło z doświadczenia, 2x zdarzyło się, że zlewałem do wiadra ten fordowski 5w30 zaraz po nalaniu bo mi się zachciało lać "taki jak zaleca producent" ale silnik chyba zaleceń nie doczytał i chodził jakby miał się zaraz rozpaść, po nalaniu 10w40 też forda następowała cisza i spokój, ta, wiem, miałem stare zajeżdzone złomy które mogły chodzić tylko na mazucie a na porządnym oleju nie chciały, może, ja nie zamierzam nikogo przekonywać ani grać roli experta, dzielę się tylko własnymi osobistymi doświadczeniami, decyzję każdy podejmie sam, przypominam tylko że odnoszę się do olejów forda 10w40, 5w30 i petro canada 10w30, innych nie znam, nie stosuję, nie stosowałem, nie zamierzam stosować

Jak chodzi mój dorżnięty 20letni explorer z 200k zegarowego nalotu na badziewiastym niezalecanym przez producenta oleju niektórzy słyszeli i to tyle mojego głosu w tej dyskusji, btw podobne się toczą na każdym forum każdej marki w 150570345 tematach i chyba nigdzie rozmówcy nie doszli do jakichś pewnych ustaleń
