Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

mrugające kontrolki napędów

2012-09-17, 12:23

Witam

Od kilku dni jestem właścicielem Exlorera II 1997 SOHC 4.0L
Podczas jazdy w trybie Auto co jakiđ cyas rwnocześnie co jakiś czas mrugają mi kontrolki :
4x4 HIGH
4x4 LOW
obie równocześnie po 4 razy

Skrzynia biegi zmienia płynnie i nie wyczuwam żadnych kłopotów
Przedni most lekko buczy przy wolnej jeździe w zakrętach
Nie włącza mi się nadbieg (lub nie działa kontrolka) oczywiscie chodzi o przełącznik Drive/Overdrive

Te kontrolki tak mają sobie migać czy coś jest nie tak... ?

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-09-17, 13:21

mrugające kontrolki napędów oznaczają oznaczają błąd shiftmotorka od zmiany napędów
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-09-17, 13:26

Napędy działają - tzn wszystko się przełącza niby tak jak powinno wrzuca 4x4 HIGH i kontrolka natychmiast to oznajmia, podobnie 4x4 LOW
Po wrzuceniu na tryb AUTO również słychać przełączenia, po czym nie zapala się żadna kontrolka.

Oczywicie pomijając fakt mrugania.

Możesz podpowiedzieć co mam zrobić ?
Ostatnio zmieniony 2012-09-17, 13:51 przez pajur, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-09-17, 16:40

prawdopodobnie masz luźną płytkę w shift-ie
szukaj "shiftmotor"
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-09-18, 00:24

Tak jak pisze starwind szukaj, to że sprawnie działa na 4x4h i Low nie znaczy że ustawienie shifta jest dobre na auto, miałem tak (w sumie do dzisiaj mam jeszcze pewien problem ale blokuje mnie tylko brak czasu ) :)

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-09-18, 01:59

mrugające kontrolki 4x4 to kod napędów i niezależnie od tego czy zapinają czy nie błąd jakiś występować ma prawo - nie ma też różnicy ile razy mruga - możesz mieć coś nie tak z modułem 4x4, styki na kostce przy reduktorze mogą być zaśniedziałe bądź pada ci czujnik prędkości w tylnym moście. Nie świeci ci się przy okazji kontrolka ABS?

zdejm klemę z akumulatora, rozepnij kostkę na reduktorze, wyczyść dokładnie styki, posmaruj jakimś badziewiem co by od wody ochroniło i zepnij od nowa - możesz na wszelki wypadek nawet przeciągnąć kostkę trytytką, żeby się nie poluzowała bo luźna może powodować wywalenie kodów od nowa.

Podłącz akumulator i w dorgę - przejedź się jakieś 10-15 minut, niech komputer zczyta wszystkie dane od nowa - pobaw się przyciskami 4x4, sprawdź czy faktycznie zapina napędy (świecąca lampka 4x4 praktycznie wystarczy ale to tylko znaczy, że reduktor zapiął) jeśli wszystko gra i buczy to cacy - jeśli nie to będziemy głębiej sprawę rozgryzać.

Reduktor zapina 4x4 elektrycznie (elektromagnesem) a 4x4low mechanicznie - to tak tylko gwoli wyjaśnienia jak toto działa.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-09-18, 18:01

Dziękuję chłopaki za rady, przy najbliższej wolnej chwili "pakuję się w kanał" ;)
Co do napędów - nie mam żadnej wątpliwości że po przełączeniu na tryb AUTO, przedni most nie zostaje odłączany - cały czas słychać jego pracę a na zakrętach ostrzejszych pomimo wolnej jazdy zagłusza przyjemny pomruk Lwiąta a nawet co jakiś czas słychać jak coś w nim przeskakuje :(

Po przełączeniu na 4x4 - kontrolka świeci
Po przełączeniu na LOW świeci kontrolka 4x4 LOW

Więc tutaj niby jest ok

Po przełączeniu na tryb AUTO kontrolki gasną i mrugają co jakieś 10 - 15 minut obie równocześnie dokładnie 4 razy

Mam nadzieję że powyższe rady pomogą - poczytałem również o shiftmotorze za radą starwind, wiec zamierzam go na początek wyjąć, poprzełączać wszystko ręcznie i sprawdzić czy załącza czy rozłącza itp, jak bedzie cacy to zajmę się samym shiftem, jak nie .. :( trwoga o reduktor
Ostatnio zmieniony 2012-09-18, 18:03 przez pajur, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-09-18, 18:37

mi też nie odłączał, shift i tak właśnie było tzn niby było wyłączone ale jednak nie i stąd był problem migających kontrolek... poczytaj dokładnie o nim, w moim temacie nawet podesłane miałem linki jak go wymontować i jak rozpiąć wtyczkę bez cięcia :) (oczywiście gdybys chciał go wyjąć na stół) :D

pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-09-18, 19:37

jutro sprzątam garaż, pakuję się tam swoim Lwiątkiem i poproszę o kolejne wskazówki - ew zdam relacje jeżeli coś zdziałam :)

Awatar użytkownika
Olo76
Posty: 18
Rejestracja: 2012-09-10, 23:23
Lokalizacja: Łódź

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-09-22, 22:23

Przydała by mi się wasza fachowa pomoc :)
.... Reduktor zapina 4x4 elektrycznie (elektromagnesem) a 4x4low mechanicznie - to tak tylko gwoli wyjaśnienia jak toto działa.
Próbuję rozwiązać zagadkę z niedziałającym przednim napędem naszego EX II, a powyższy cytat mnie zaintrygował, bo oznacza w moim przekonaniu, że w pozycji 4x4 low elektromagnes jest pomijany i moment przekazywany jest na oba wały napędowe. Próbowałem z brązowym kabelkiem podać bezpośrednio napięcie na cewkę elektromagnesu 12V ( z przekaźnika TOD naprzeciw modułu GEM to ten od brązowego kabelka wychodzi 2V nie wiem czy prawidłowo) ale efekt był ten sam pobór prądu kilka A, a przód nie załącza - nie wiem jaki i czy w ogóle słychać dźwięk załączającego się elektromagnesu. Po wybraniu trybu 4x4low shift motor zmienia pozycję ( shift był już rozebrany i sprawdzony zwłaszcza tarczka ze stykami) ale przód dalej nie kręci. Wydawało mi się, że napędy były sprawne przy kupnie a tu taka przykra niespodzianka, był problem z Aku jest nowy kilka razy klemy były odłączane, dodatkowo czujnik ABS'u z tylnego mostu wymieniłem bo miał przerwę. Teraz wyposażyłem się w interfejs ELM327 i mam jeszcze większą niespodziankę bo komputer nie wykazuje już błędów a na wyświetlaczu kontrolki 4x4 się zapalają prawidłowo, a przy zmianie na low "sprzęga" ale bez widocznego rezultatu.

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-09-22, 22:31

a przy zmianie na low "sprzęga" ale bez widocznego rezultatu.
a kontrolka o tym na desce informuje tak? tzn wyświetla 4x4Low ??

Awatar użytkownika
Olo76
Posty: 18
Rejestracja: 2012-09-10, 23:23
Lokalizacja: Łódź

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-09-23, 00:01

Wszystko wygląda OK tyle, że tak nie jest :(

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-09-23, 00:26

no jeżeli kontrolki pokazują że jest ok i nie słychać cykania przekaźnika tego za radiem to raczej jest to usterka mechaniczna, ale to będzie musiał doradzić ktoś Tobie co albo miał podobny objaw albo kto dobrze zna się na reduktorze, tzn dlaczego nie zapina i co jest za to odpowiedzialne...

Awatar użytkownika
Olo76
Posty: 18
Rejestracja: 2012-09-10, 23:23
Lokalizacja: Łódź

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-09-23, 00:35

Reduktor zmienia na low tyle, że przód nie ciągnie (wyraźnie czuć drgnięcie przy zmianie). Reduktor ma dwie pozycje H i L czyli BW 4405

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-09-23, 00:49

a jak już masz na Low to biegi zmienia szybko? (upewniam się czy masz zapięte) powinno być chyba już na 4 lub 5 biegu przy około 40km/h i około 2500 obrotów :)

Wróć do „WARSZTAT”