Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Ciekawostka dla oszczednych - HHO w Exie

2012-11-04, 13:48

No to Marpy, nie czekaj na nic zakładaj nowy temat w którym znalazły by się zdjęcia i potrzebne "gadżety" od samego generatora po kable i przewody i bezpieczniki które są wymagane albo które warto mieć/założyć ;D Ja z przyjemnością przeczytam taki temat i kto wie czy nie pójdę w to dalej bo od kiedy mastan zaczął o tym pisać zaciekawiło mnie to dość mocno ;) tak więc czekam z niecierpliwością ;D

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: Ciekawostka dla oszczednych - HHO w Exie

2012-11-04, 13:52

Ja się tym interesowałem jakiś rok temu, do małych silników sucha cela wymaga małego poboru prądu, do czterolitrowego silnika sucha cela już musi być pokaźnych rozmiarów i o dużej wydajności żeby ekonomicznie to się opłacało a wtedy pobór prądu z alternatora już jest dosyć kosmiczny. Nie neguje HHO jako źródła paliwa, tylko czy faktycznie energia potrzebna do jego wytworzenia nie przekroczy energi uzyskanej z jego spalenia?

Też czytałem fora naukowe i to właśnie tam pomysł elektorlizy był określany mianem nieopłacalnego, chyba że przez rok coś się zmieniło...

Bobek79
Posty: 58
Rejestracja: 2012-10-19, 23:06
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo

Re: Ciekawostka dla oszczednych - HHO w Exie

2012-11-04, 15:09

Wszyscy piszą o bilansie energetycznym który zawsze wyjdzie na minus, w przeciwnym razie było by to perpetuum mobile. Tylko przecież nikt nie mówi o produkcji wodoru na taka skalę żeby wyeliminować całkowicie benzynę czy ON, a jedynie dodaniu części wodoru, który jak wiadomo jest bardzo wybuchowym gazem, bardziej kaloryczny od PB czy ON i Który powoduje lepsze spalanie się paliwa.
Czytałem już o tym po wielu forach, i jedno doprowadzało mnie do szewskiej pasji. Ktoś pyta, szuka porady, jak to działa, jak zbudować. Po prostu chce wiedzieć, i wszędzie znajdzie się ktoś kto niema o tym zielonego pojęcia, ale mądrzy się bo gdzieś coś czytał. I z góry zakłada że nie da się, że bilans, sraty pierdaty.
Dlatego cieszę się, że na tym forum został poruszony ten temat, bo widzę, i nikt od razu nie krzyczy NIE RÓBCIE BO SIĘ NIE OPŁACA!!!
No :mrgreen:

Bobek79
Posty: 58
Rejestracja: 2012-10-19, 23:06
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo

Re: Ciekawostka dla oszczednych - HHO w Exie

2012-11-04, 15:14

Marpy, sterownik EFIE zakładałeś automat w gniazdo OBDII czy manual, bo zastanawiam się czy na manualu tez pójdzie i jakie będą efekty?
Ostatnio zmieniony 2012-11-04, 15:15 przez Bobek79, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: Ciekawostka dla oszczednych - HHO w Exie

2012-11-04, 15:30

A jaką wydajność ma mieć ta sucha cela do explorera, ile będzie pobierać amperów z altka, bo czterolitrowy silnik przy 2tys obr./min zasysa około 1000 litrów powietrza na min, więc wydajność rzędu 5 l wodoru/min. z suchej celi da nam 0.24% wodoru w mieszance paliwowo-powietrznej :-P
Ostatnio zmieniony 2012-11-04, 15:31 przez Damian, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: Ciekawostka dla oszczednych - HHO w Exie

2012-11-04, 22:54

A jaką wydajność ma mieć ta sucha cela do explorera, ile będzie pobierać amperów z altka
Wydajność 1,5-2 LPM (litrów na minutę)przy 20-25A .
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Bobek79
Posty: 58
Rejestracja: 2012-10-19, 23:06
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo

Re: Ciekawostka dla oszczednych - HHO w Exie

2012-11-18, 17:22

Na Allegro szukałem sterownika EFIE, znalazłem, ale koleś który sprzedaje napisał mi coś takiego

Cyt: "Dzień dobry pan ma samochód w gazie i (nie sądzę że mając gaz jeździ pan na benzynie ) jeżdżąc na benzynie sterownik efie podwójny jak najbardziej się sprawdzi ( na pewno dwie sondy lambdy ) ale na gazie już nie jak wiadomo ma pan 4 albo 5 generację systemu gazowego ( sekwencja lub sekwencja z ciekłym gazem ) podczas jazdy na gazie sygnał z sondy lambda jest odłączany przez emulator sondy lambda i do komputera są przekazywane już dane tak zmienione żeby nie zakłócić pracy EEC-V samochodu więc nie ma to sensu oszukiwanie czegoś co nie ma i tak wpływu na zmniejszenie ilości paliwa do gazu proponuję panu sterownik map- maf on jako jedyny się sprawdzi oszukuje on ilość powietrza trafiającego do komory spalania a w miejsce oszukanej dawki wchodzi HHO które jak wiadomo jest i (powietrzem i paliwem ) Moje zdanie jest takie jeśli pan jeździ na benzynie to tak sterownik efie jak najbardziej się sprawdzi ale jeśli na gazie to Map maf "



Czy mógł by ktoś z Was to zweryfikować? Bo teraz to już nie wiem co mam kupić, EFIE czy MAP

Ps. Już niedługo będą foty i wyniki testów generatora :mrgreen:

Awatar użytkownika
Marpy
Posty: 73
Rejestracja: 2010-08-31, 13:59
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciekawostka dla oszczednych - HHO w Exie

2012-11-18, 21:28

A jaką wydajność ma mieć ta sucha cela do explorera, ile będzie pobierać amperów z altka
Wydajność 1,5-2 LPM (litrów na minutę)przy 20-25A .
2 LPM do Exa będzie mało.
Ja przy silniku 1,0 (ATOS) mam wydajność 1,2 LPM przy ciągłym prądzie 20 A i wtedy jest oszczędność. Do naszych smoków wydajność minimalna to 2,5 - 3 LPM
Pozdrawiam
Marcin

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: Ciekawostka dla oszczednych - HHO w Exie

2012-11-18, 22:11

Nawet jesli to zastanawiajace jest co dadza 3L wodoru na 1000L zassanego powietrza.

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: Ciekawostka dla oszczednych - HHO w Exie

2012-11-19, 13:10

Bobek79---Zapytaj więc tego pana ,skąd się biorą błędy ubogiej lub bogatej mieszanki przy żle wyregulowanym gazie .

DamianPila--- HHO nie jest tu paliwem,jest tylko inicjatorem spalania ,napisałbym katalizatorem ,ale na jednym z naukowych for się czepiają tego określenia,więc piszę inicjator .
A dawka którą podałem powinna wystarczyć .
Ostatnio zmieniony 2012-11-19, 13:15 przez mastan, łącznie zmieniany 2 razy.
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Bobek79
Posty: 58
Rejestracja: 2012-10-19, 23:06
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo

Re: Ciekawostka dla oszczednych - HHO w Exie

2012-11-19, 16:45

No właśnie, masz rację Mastan, dzięki :-) W takim razie kupuję EFIE

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: Ciekawostka dla oszczednych - HHO w Exie

2012-11-19, 19:57

Regulatory MAF i EFIE zamontowane i za kilka dni pierwsza jazda testowa .
Załączniki
HHO_regulacja.jpg
HHO_regulacja.jpg (64.48 KiB) Przejrzano 3898 razy
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Bobek79
Posty: 58
Rejestracja: 2012-10-19, 23:06
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo

Re: Ciekawostka dla oszczednych - HHO w Exie

2012-11-19, 21:40

Dziś doszło PWM i tchnęło mnie do pracy :-)
Z braku zaplecza warsztatowego, wszystko jak widać robione w pokoju na podłodze :mrgreen:(jedynie blachy wycinane w warsztacie teścia)
Na razie jeszcze trochę w proszku ale wyniki pracy można powoli przedstawiać

Układ blach -NNN+NNN-
wymiary 20x15cm grubość 1mm
plexi 15mm grubości.


Jak już będzie siedziało w samochodzie podam szczegółowo wszystkie koszty
Załączniki
DSC01420.JPG
Wygląda to mniej więcej tak:) na razie bez zrobionych wlotów i wylotów, mam zamiar zrobić zasilanie z obu stron, tak samo będzie wylot gazu
PWM do 45 A,
Amperomierz wychyłowy do 30 A
DSC01416.JPG
Uszczelki wycinane nożem z gumy 3 mm, do tego wycięte podkładki gumowe pod podkładki metalowe
Ostatnio zmieniony 2012-11-19, 21:42 przez Bobek79, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: Ciekawostka dla oszczednych - HHO w Exie

2012-11-19, 22:43

Bobek79
Dołóż po przynajmniej jednym neutralu a najlepiej po dwa ,wtedy będzie optymalnie .
Przy 3 neutralach będzie za bardzo się grzało .
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Bobek79
Posty: 58
Rejestracja: 2012-10-19, 23:06
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo

Re: Ciekawostka dla oszczednych - HHO w Exie

2012-11-20, 12:18

Cholercia, trochę daleko mam po blaszki bo aż do Augustowa :-( pewnie na Allegro i bym znalazł, ale tam mam za free :-)
Ale dzięki za cenną radę :-)
Ostatnio zmieniony 2012-11-20, 12:20 przez Bobek79, łącznie zmieniany 1 raz.

Wróć do „WARSZTAT”