Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: dopuszczalne obciążenie haka holowniczego

2008-01-28, 15:45

no to jesteśmy w domu :-D

NIE TRZEBA! :509:

cruscher
Posty: 285
Rejestracja: 2007-09-16, 00:53
Lokalizacja: okolice łodzi
Kontakt: Strona WWW

Re: dopuszczalne obciążenie haka holowniczego

2008-01-28, 16:22

No dobra więc kwestia tacho jest ustalona, że prywatnie nie trzeba.

A co z kategorią prawka?
Czytając kodeks jest tak jak Manius pisał:
# kategoria B:
1. pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,
2. pojazdem, o którym mowa w pkt. 3.1, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,
3. ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym,

# kategoria C - pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu, a także ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym,

# kategoria B+E, C+E lub D+E - pojazdem określonym odpowiednio w kategorii B, C lub D, łącznie z przyczepą,
# kategoria C1+E - zespołem pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 12 t, składającym się z pojazdu ciągnącego określonego w kategorii C1 i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego,
Czyli jednym słowem jeżeli chemy ciągnąć przyczepkę powyżej 1t naszymi czołgami które średnio mają ok 2,5t DMC musimy mieć aż C+E bo samo C to jest tylko na autko powyżej 3,5t a nie na zespół pojazdów, więc aby wykorzystać cały uciąg naszych czołgów trzeba mieć C+E, czyż tak jest czy się mylę??
Ostatnio zmieniony 2008-01-28, 16:26 przez cruscher, łącznie zmieniany 1 raz.
Dwa duże fordy w mojej stajni: Econoline i Explorer - prezentowały się świetnie.
Pozdrawiam wszystkich Explorerowców z Łodzi i okolic.

chevidan

Re: dopuszczalne obciążenie haka holowniczego

2008-01-28, 16:22

no to ja jeszcze napiszę co wiem-pewnie znowu się wszystko zamiesza.
z prawkiem kat "b" jedziemy autami do 3.5 t
co do przyczepy-do 750 kg masy całkowitej również na "b" tak samo kamping jednoosiowy bez względu na wagę.

kat "b" + "e" ciągniemy przyczepę o masie całkowitej nie przekraczającej wagi pojazdu ciągnącego,również kamping kilku osiowy bez względu na wagę.

tacho-auta powyżej 3,5 t używane w celach zarobkowych.

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: dopuszczalne obciążenie haka holowniczego

2008-01-28, 19:45

Czyli jednym słowem jeżeli chemy ciągnąć przyczepkę powyżej 1t naszymi czołgami które średnio mają ok 2,5t DMC musimy mieć aż C+E bo samo C to jest tylko na autko powyżej 3,5t a nie na zespół pojazdów, więc aby wykorzystać cały uciąg naszych czołgów trzeba mieć C+E, czyż tak jest czy się mylę??
masz absolutną rację :)
maniusia dane są najświeższe :)

a co do tacho to prywatnie nie trzeba i w firmie, jak nie masz usług transportowych (czyli bus na użytek w firmie) też nie trzeba. Tylko w firmie dotyczy to właściciela, a nie pracowników
również kamping kilku osiowy bez względu na wagę.
:)

teraz nie ma rozgraniczenia na jedną czy dwie osie :)
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
dragon
Posty: 12
Rejestracja: 2007-11-20, 18:38
Lokalizacja: okolice Piły

Re: dopuszczalne obciążenie haka holowniczego

2008-01-28, 22:12

A ja mam ABCET + aktualne świadectwo kwalifikacji i z papierami nie ma problema.
Problem jest,że haka nie mam :evil: :evil: :evil:

A co do ukochanego tacho to wymagane jest do przewozów zarobkowych i ta cała otoczka z koncesjami,winietami,itp dotyczy przewozów zarobkowych pow.3.5T

manius

Re: dopuszczalne obciążenie haka holowniczego

2008-01-28, 23:02

A ja mam ABCET + aktualne świadectwo kwalifikacji i z papierami nie ma problema.
Problem jest,że haka nie mam :evil: :evil: :evil:
hehe
a ja mam hak i A BE C1E CE MLT
8)

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: dopuszczalne obciążenie haka holowniczego

2008-01-29, 06:22

a wracając do tego haka na Explo III to na haku powinieneś mieć wybite jaka jest jego nośność... będzie wypisane jaka jest dopuszczalna maksymalna waga przyczepy i jaki jest dopuszczalny nacisk na hak. O ile dobrze pamiętam Explo III miał dwie nośności... są tam podane w funtach i kilogramach. Możesz mieć tylko problem z homologacją bo nie wiem czy hamerykany mają je na Europę.

Zmierz otwór na hak w zderzaku...
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

jarq
Posty: 83
Rejestracja: 2007-07-18, 01:46
Lokalizacja: Kraków

Re: dopuszczalne obciążenie haka holowniczego

2008-01-29, 14:40

Czyli jednym słowem jeżeli chemy ciągnąć przyczepkę powyżej 1t naszymi czołgami które średnio mają ok 2,5t DMC musimy mieć aż C+E bo samo C to jest tylko na autko powyżej 3,5t a nie na zespół pojazdów, więc aby wykorzystać cały uciąg naszych czołgów trzeba mieć C+E, czyż tak jest czy się mylę??
Dla nas wystarczyłoby C1- ono do 7,5 tony chyba jest.

Awatar użytkownika
szpuktak
Posty: 63
Rejestracja: 2008-01-01, 15:24
Lokalizacja: Krosno

Re: dopuszczalne obciążenie haka holowniczego

2008-01-29, 18:25

W Explo III jest problem taki, że wysokość haka jest inna niż w osobowych autkach (oczywiście jeżeli założymy hak w dziurę w zderzaku). Jak podepnę mój kemping do Ex to tylnymi nogami będę rył po asfalcie i dlatego już gadałem z gościem ma przerobić mi hak na zakładany w dół dziury w zderzaku.
Szukam EX 4

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: dopuszczalne obciążenie haka holowniczego

2008-01-29, 19:51

W Explo III jest problem taki, że wysokość haka jest inna niż w osobowych autkach (oczywiście jeżeli założymy hak w dziurę w zderzaku). Jak podepnę mój kemping do Ex to tylnymi nogami będę rył po asfalcie i dlatego już gadałem z gościem ma przerobić mi hak na zakładany w dół dziury w zderzaku.
czy w Explo II czy Explo III zakłada się po prostu łapę z kulą co obniża się do potrzebnego poziomu... zrobię zdjątko, mam takie trzy łapy do obniżania... i nawet jak masz dziesięć cali liftu to możesz podczepić spoko przyczepkę...
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
szpuktak
Posty: 63
Rejestracja: 2008-01-01, 15:24
Lokalizacja: Krosno

Re: dopuszczalne obciążenie haka holowniczego

2008-01-29, 21:49

Nie wiedziałem, że są takie łapy, może uda Ci się wcisnąć gdzieś jedną razem z hakiem wkładanym w zderzak, bo moje autko na razie posiada tylko wtyczkę i to hamerykancką.
Szukam EX 4

Awatar użytkownika
gora77
Posty: 37
Rejestracja: 2007-09-12, 10:18
Lokalizacja: ZLOTORYJA

Re: dopuszczalne obciążenie haka holowniczego

2008-01-29, 22:21

Kazda przyczepa powyzej 600kg jest traktowana jako przyczepa ciezarowa,(plandeka,laweta, camping itd, bez wzgledu na ilosc osi) i do takiej przyczepy obowiazuje kategoria B+E i niema gadania czy zestaw przekracza cz nie 3500kg

.................i pamietajcie o winietce drogowej na zestaw pojazdów powyzej 2 osi, czyli auto z lawetą, przyczepa. Winieta drogowa dzienna 8 zł kosztuje.
Cos wiem na ten temat zapłaciłem 3000zł mandatu na drodze A4 :cry: :cry:
FORD KA 03', ESCORT CABRIO 97' XR3i, ESCORT KOMBI 98', MONDEO GHIA 98' 2,5
I CO JA W TYCH FORDACH WIDZE??????

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: dopuszczalne obciążenie haka holowniczego

2008-01-29, 22:33

azda przyczepa powyzej 600kg jest traktowana jako przyczepa ciezarowa,(plandeka,laweta, camping itd, bez wzgledu na ilosc osi) i do takiej przyczepy obowiazuje kategoria B+E i niema gadania czy zestaw przekracza cz nie 3500kg
chłopie poczytaj sobie kodeks drogowy a potem sie upieraj
maniuś sprawdził i tak stoi w kodeksie :)

# kategoria B:
1. pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,
2. pojazdem, o którym mowa w pkt. 3.1, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,
3. ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym,

a co do winiety na pojazdy ze względu na ilość osi to muszę też sprawdzić, ale nie wydaje mi się, chyba że dotyczy tylko autostrad i to odcinków nie płatnych, bo na płatnych pokazujesz tylko winietę i nic nie płacisz, a jak nie masz winiety to płacić :)

[ Dodano: 2008-01-29, 22:46 ]
to musiałes przekroczyc łączna mase 3.5 t

"Przypomnijmy, iż obowiązek wykupienia winiety dotyczy podmiotów wykonujących przewóz drogowy (w tym przewozy na potrzeby własne) pojazdami o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony oraz przy zarobkowym przewozie osób. Winiet nie muszą kupować tylko taksówkarze, komunikacja miejska, a w przypadku przewozów na potrzeby własne również zakłady pracy chronionej. "


a tu na temat ilości osi :

Nie ma też rozróżnienia opłat w zależności od liczby osi pojazdu. Skorzystają na tym przede wszystkim przedsiębiorcy korzystający z ciężarówek mających trzy i więcej osi. Przykładowo roczna winieta za ciężarówkę trzyosiową o DMC do 12 ton oraz normie emisji spalin EURO 0 będzie kosztować tylko 500 zł (zamiast 1.280 zł). Nie zmienią się natomiast znacząco opłaty dla autobusów.


a wszystko weszło w życie od od 21 października 2006 r.

jest natomiast rozróżnienie ze względu na emisje spalin :)
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: dopuszczalne obciążenie haka holowniczego

2008-01-29, 22:50

Nie wiedziałem, że są takie łapy, może uda Ci się wcisnąć gdzieś jedną razem z hakiem wkładanym w zderzak, bo moje autko na razie posiada tylko wtyczkę i to hamerykancką.
a jaki masz rozmiar tego otworu? bo mam kilka takich łap...

prawda, że brzmi dość ciekawie?
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2008-01-29, 22:58 przez Jankes, łącznie zmieniany 1 raz.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: dopuszczalne obciążenie haka holowniczego

2008-01-29, 23:05

no cóż pogrzebałem dalej i znów jest problem, ale dotyczy on autobusów do 3,5t z przyczepą, czyli busów osobowych powyżej 9 osób.
a nasze czołgi są max 7 osób :)


Przepisem nakładającym obowiązek uiszczania opłat drogowych (tzw. winiet) jest art. 42 Ustawy o transporcie drogowym. Zgodnie z jego treścią podmioty wykonujące przewóz drogowy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej są obowiązane do uiszczania opłaty za przejazd pojazdu samochodowego po drogach krajowych. Rozporządzenie wydane na podstawie delegacji ustawowej zawartej w art. 42 ust. 7 w sprawie uiszczania przez przedsiębiorców opłat za przejazd po drogach krajowych (Dz.U. 150 poz. 1684 z 2001r.) przewiduje uiszczanie opłat za przejazd po drogach krajowych przy wykorzystaniu autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5t.

Jednakże brak jest jakiegokolwiek zapisu, jakoby pojazd o dmc mniejszym wraz przyczepą lekką miał obowiązek taką kartę mieć wykupioną. Problem tkwi w innym podejściu do tematu ustawy o transporcie i rozporządzenia w sprawie winiet. Jakby problem rozpatrywać wyłącznie z punktu widzenia ustawy, nie byłoby wątpliwości, iż ta opłata drogowa powinna być uiszczona. Jednak przepisy szczegółowe nie dają podstawy do takiej pewności, gdyż nie ma w cenniku winiet dla pojazdów - autobusów poniżej 3,5t. Konkludując, w mojej ocenie nie ma podstawy prawnej do żądania od kierującego autobusem poniżej 3,5t karty opłaty za przejazd po drogach krajowych.

Podejrzewam jednak, iż ITD na swoją korzyść zastosuje wykładnię rozszerzającą definicji pojazdu samochodowego z ustawy prawo o ruchu drogowym w połączeniu z definicją transportu drogowego z ustawy o transporcie drogowym. W tym przypadku, gdyby przyjąć, iż autobus z przyczepą jest pojazdem samochodowym w rozumieniu ustawy o transporcie drogowym (zgodnie z ustawą o transporcie drogowym do zespołów pojazdów stosuje się przepisy dotyczące pojazdów samochodowych) należałoby uznać, iż istnieje bezsporny obowiązek uiszczania opłat. Jednak w dalszym ciągu nie wiadomo w jakiej wysokości, gdyż cennik w rozporządzeniu dotyczy literalnie autobusów powyżej 3,5t, niezależnie od wielkości przyczepy.

[ Dodano: 2008-01-29, 23:23 ]
Z tego co wiem jest właśnie tak, że tacho nie obowiązuje osób prywatnych, ale ręki uciąć sobie nie dam ;)
masz rację ale zaczynają się schody gdy mamy czołg zarejestrowany na firmę:

"Wielu przedsiębiorców używających samochodów na co dzień w firmie na własne potrzeby nie zdaje sobie sprawy, że w pewnych sytuacjach są zobowiązani do przestrzegania rygorystycznych przepisów ustawy o transporcie drogowym oraz innych przepisów regulujących zasady wykonywania transportu drogowego.

Z założenia przepisy te są skierowane do zawodowych przewoźników, jednak niektóre z nich dotyczą również przedsiębiorców używających samochody tylko na własne potrzeby. Dotyczy to wszystkich pojazdów, których dopuszczalna masa całkowita przekracza 3,5 tony, a także pojazdów przeznaczonych konstrukcyjnie do przewozu co najmniej 10 osób łącznie z kierowcą. Pamiętać też trzeba, że przyłączenie do pojazdu przyczepy może spowodować odpowiedni wzrost dopuszczalnej masy całkowitej zestawu.

Wykonywanie przewozów na potrzeby własne wymaga uzyskania zaświadczenia potwierdzającego zgłoszenie przez przedsiębiorcę prowadzenia przewozów drogowych jako działalności pomocniczej w stosunku do jego podstawowej działalności gospodarczej. W pewnych sytuacjach Inspekcja Transportu Drogowego wymaga też od takiego przedsiębiorcy, aby w używanych pojazdach zainstalował tachografy. Brak zaświadczenia bądź tachografu podczas kontroli powoduje nałożenie niejednokrotnie bardzo wysokich kar pieniężnych. "

czyli jak do czołgu podepniemy lawetę, a nie mamy tacho lub zaświadczenia to :eek: :x
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Wróć do „WARSZTAT”