
NIE TRZEBA!

Czyli jednym słowem jeżeli chemy ciągnąć przyczepkę powyżej 1t naszymi czołgami które średnio mają ok 2,5t DMC musimy mieć aż C+E bo samo C to jest tylko na autko powyżej 3,5t a nie na zespół pojazdów, więc aby wykorzystać cały uciąg naszych czołgów trzeba mieć C+E, czyż tak jest czy się mylę??# kategoria B:
1. pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,
2. pojazdem, o którym mowa w pkt. 3.1, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,
3. ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym,
# kategoria C - pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu, a także ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym,
# kategoria B+E, C+E lub D+E - pojazdem określonym odpowiednio w kategorii B, C lub D, łącznie z przyczepą,
# kategoria C1+E - zespołem pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 12 t, składającym się z pojazdu ciągnącego określonego w kategorii C1 i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego,
masz absolutną racjęCzyli jednym słowem jeżeli chemy ciągnąć przyczepkę powyżej 1t naszymi czołgami które średnio mają ok 2,5t DMC musimy mieć aż C+E bo samo C to jest tylko na autko powyżej 3,5t a nie na zespół pojazdów, więc aby wykorzystać cały uciąg naszych czołgów trzeba mieć C+E, czyż tak jest czy się mylę??
również kamping kilku osiowy bez względu na wagę.
heheA ja mam ABCET + aktualne świadectwo kwalifikacji i z papierami nie ma problema.
Problem jest,że haka nie mam![]()
![]()
![]()
Dla nas wystarczyłoby C1- ono do 7,5 tony chyba jest.Czyli jednym słowem jeżeli chemy ciągnąć przyczepkę powyżej 1t naszymi czołgami które średnio mają ok 2,5t DMC musimy mieć aż C+E bo samo C to jest tylko na autko powyżej 3,5t a nie na zespół pojazdów, więc aby wykorzystać cały uciąg naszych czołgów trzeba mieć C+E, czyż tak jest czy się mylę??
czy w Explo II czy Explo III zakłada się po prostu łapę z kulą co obniża się do potrzebnego poziomu... zrobię zdjątko, mam takie trzy łapy do obniżania... i nawet jak masz dziesięć cali liftu to możesz podczepić spoko przyczepkę...W Explo III jest problem taki, że wysokość haka jest inna niż w osobowych autkach (oczywiście jeżeli założymy hak w dziurę w zderzaku). Jak podepnę mój kemping do Ex to tylnymi nogami będę rył po asfalcie i dlatego już gadałem z gościem ma przerobić mi hak na zakładany w dół dziury w zderzaku.
chłopie poczytaj sobie kodeks drogowy a potem sie upierajazda przyczepa powyzej 600kg jest traktowana jako przyczepa ciezarowa,(plandeka,laweta, camping itd, bez wzgledu na ilosc osi) i do takiej przyczepy obowiazuje kategoria B+E i niema gadania czy zestaw przekracza cz nie 3500kg
a jaki masz rozmiar tego otworu? bo mam kilka takich łap...Nie wiedziałem, że są takie łapy, może uda Ci się wcisnąć gdzieś jedną razem z hakiem wkładanym w zderzak, bo moje autko na razie posiada tylko wtyczkę i to hamerykancką.
masz rację ale zaczynają się schody gdy mamy czołg zarejestrowany na firmę:Z tego co wiem jest właśnie tak, że tacho nie obowiązuje osób prywatnych, ale ręki uciąć sobie nie dam