Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz leon13cc
Klubowicz
Posty: 852
Rejestracja: 2011-06-03, 10:03
Lokalizacja: Lubuskie/Lubrza

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2012-12-30, 17:43

Czyli muszę mieć to na uwadze, żeby na asfalt stosować standardowe gumy, a w teren większe
Weź pod uwagę to , że jak zrobisz lift 6" , dasz gumy 33-35" a potem na asfalt założysz np 31" to dość komicznie takie auto będzie wyglądało ;-) :-D
Ford Explorer Limited 2000 + Audi 80 B3 1987 + Yamaha MT-01 2006 = 384KM

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2012-12-30, 18:09

nie tylko koła mają znaczenie im więcej szpeju nawieszasz na aucie tym będziesz zwiększał spalanie

rury + 1litr
winch +1litr
bagażnik +1litr
koło na dachu +1litr
lift +2 litry :)

i tak dalej :)
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
resko
Posty: 755
Rejestracja: 2012-02-03, 19:29
Lokalizacja: ZGL

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2012-12-30, 19:01

Mój już zaczął więcej palić ale to raczej nie przez podniesienie tylko przez pogode.W lato za 100zł robiłem na gazie 200km,czyli wychodziło ok.17 literków na 100km a teraz robie ok 170km.Ale dupy nie urywa :-D mogło by być gorzej :-P

archangelgabrys
Posty: 63
Rejestracja: 2012-04-21, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Kontakt: Strona WWW

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2012-12-30, 19:05

No właśnie ja tak liczyłem. Mi w tej chwili Volvo pali 9 litrów ropy na mieście, czyli 100 km robię za około 50 zł (w zależności od ceny, które ostatnio trochę pospadały). Dlatego właśnie traktuję te 20L/100 jako taką magiczną barierę, bo finansowo przejechanie 100 km będzie mnie w Explorerze kosztować tyle, co teraz.

Nie wiedziałem, że lift i rury podnoszą zużycie paliwa. W sumie to nie waży aż tyle, żeby aż tak wpływało na spalanie. Czyżby chodziło o opory powietrza? W takiej sytuacji zwiększone spalanie przy bagażniku dachowym jest uzasadnione.

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2012-12-30, 19:21

dokładnie
podniesienie auta, bagażnik i cała reszta zwiększa opory :)
a reszta szpejów po prostu zwiększa mase :(
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2012-12-30, 19:24

Koła 32'... bagażnik wyprawowy z zapasem... lift 2' spalanie wzrosło w trasie o około 4-5litrów
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

archangelgabrys
Posty: 63
Rejestracja: 2012-04-21, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Kontakt: Strona WWW

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2012-12-30, 19:32

O kurcze, 5 litrów więcej przy w zasadzie nie aż tak dużych modyfikacja, to jednak dużo.

Pewnie nie ma się co oszukiwać - wielki Tahoe z silnikiem 5.7 litra / 250 KM (stosowany także w którejś generacji Corvetty) i masa większa niż w Explorerze, dadzą na pewno większe spalanie niż w przypadku Forda. Tahoe to kategoria Forda Expedition, czyli znacznie większa maszyna niż "kompaktowy" Explorer :)

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2012-12-30, 20:07

Mój już zaczął więcej palić ale to raczej nie przez podniesienie tylko przez pogode.W lato za 100zł robiłem na gazie 200km,czyli wychodziło ok.17 literków na 100km a teraz robie ok 170km.Ale dupy nie urywa :-D mogło by być gorzej :-P
Bo ceny gazu od lata poszły w górę :-P
Teoretycznie zima lato spalanie lpg powinno być podobne bo w zimie dłużej na benzynce chodzi, i mi też spadło.

No a to co my dokładamy to raczej nie te parę kilo robi spalanie - to tak jak jedzie jedna czy dwie osoby. To opory powietrza na dachu, a nasze auta i tak mają jak już ktoś pisał CX porównywalny ze średniej wielkości kamienicą :-D
No i spory wpływ ma także zmiana opon na ponadstandartowe - opory toczenia oraz zmiana przełożenia.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2012-12-30, 20:14

A zadzwon do właściciela i popytaj ile mu pali gazu, ale przy tym silniku 5.7 i 2cylindry więcej niż ford to ok 30l gazu możesz spokojnie liczyć oby nie więcej. Ten długi Tahoe pewnie waży 2500-2700kg. Twoja bariera 20l to może pasować raczej do tego 6.5 diesel, 20litrów ropy to będzie palił.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2012-12-30, 20:17

No tak teoretycznie to mi w mieście bierze prawie 30 jeżdżąc do 80 km/h bez gwałtownych zrywów.
Wiem że muszę zadbać o co nie co i będzie mniej.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2012-12-30, 20:36

słuchajcie prawda jest taka że w trasie z tym całym złomem jeżdżenie powyżej 90 to czysta rozrzutność :)
Jacek a w mieście zwłaszcza w Warszawskich korkach to wynik i tak nie jest najgorszy :)
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
resko
Posty: 755
Rejestracja: 2012-02-03, 19:29
Lokalizacja: ZGL

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2012-12-30, 20:36

Prawie 30 litrów to zdecydowanie za dużo,coś masz nie teges,ja swoim jeżdżę na krótkich odcinkach i sporo po mieście,do pracy 7 km w jedną stronę więc silnik nawet się nie zagrzeje a spalanie mam takie jak pisałem wyżej.

archangelgabrys
Posty: 63
Rejestracja: 2012-04-21, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Kontakt: Strona WWW

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2012-12-30, 20:36

No tak... Widać, nie ma co brać tak dużych aut jak Tahoe pod uwagę :)
Swoją drogą, ciekawe jak wygląda kwestia spalania gazu w Patrolu 4.2 oraz Pajero 3.5...

Jacku, a jak długo w korkach stoisz? Słyszałem, że w Warszawie można stać w korkach i godzinę, więc bym się nawet nie dziwił... Ale w normalnych warunkach i normalnej jeździe, to chyba można się w mieście zmieścić w 20 litrach gazu?
Ostatnio zmieniony 2012-12-30, 20:37 przez archangelgabrys, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
resko
Posty: 755
Rejestracja: 2012-02-03, 19:29
Lokalizacja: ZGL

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2012-12-30, 20:38

Bez problemu się zmieścisz jak będzie z autem wszystko ok

archangelgabrys
Posty: 63
Rejestracja: 2012-04-21, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Kontakt: Strona WWW

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2012-12-30, 20:42

No to odetchnąłem :)
Rozumiem, że to dotyczy zarówno OHV, jak i SOHC? Czy między nimi są aż tak duże różnice w spalaniu?

Wróć do „SAMOCHODY Z OGŁOSZEŃ”