Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
grom
Posty: 12
Rejestracja: 2012-11-10, 18:58
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt: Strona WWW

Proszę o pomoc Imobbil lub pompa paliwa - Co to może...

2013-01-10, 20:05

Witam, szukałem znalazłem i mam swoje podejrzenia ale może Ktoś z Was to przeżył:
Autko Explorer II 115 kW 4,0 tylko benzyna - gazu brak.

W czasie jazdy nagle odcina dopływ paliwa.
I po takim zatrzymaniu nie można go odpalić. Zdarzyło mi się raz miesiąc temu po 10 minutach odpalił i było ok.

Drugi i 3 i 4 zdarzyło się przedwczoraj. Jadę drogą jak trochę do gazowałem odcina waha się przed odcięciem i nagle stop.
I znow po kilku minutach odpalił i jedzie dalej 10 km i odcina -

Podejrzenia padły na filtr paliwa - to opisze w osobnym temacie - NIE POLECANE WARSZTATY W SZCZECINIE.

Filtr w końcu wymieniłem - wracam happy do domciu i dzisiaj znów po przejechaniu jakiś 9 km od warsztatu odcięcie paliwa niestety nie odpalił przez 2 godziny już.

Pompa paliwa jakby się załacza - ale autka juz przez 2 godziny nie moglem uruchomic ani - zamkniecie immobilem otwarcie - wczesniej 4 -5 razy sie udalo.

Moje podejrzenia sa dwa - POMPA PALIWA lub IMMOBILAIZER - przekaznik.

Co sądzicie ?

Moje pytanko - gdzie dokłądnie jest pompa paliwa i czy mogę tam podpiąć plusa napięcie z zapalniczki - to jeden pomysł. Niestety na takim zimnie nie chce szukać jej kilka godzin - proszę wskażcie czy to przód czy tył auta - bo mechanik mi opisal ze chyba jej nie mam - a o tym to osobna historia bedzie jak wyzej pisalem, tak jak twierdzil ze nie mam filtra paliwa.

Znalazłem schemat ale nie wiem w końcu czy ta pompa jest z tyłu czy z przodu.
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... a2_187.jpg
Czy mogę się dostać z kabelkiem do niej na drodze, bez rozbierania auta(sciagania zbiornika).

Pytanko dwa: czy wolać lawete - bo nic nie zdzialam jak juz znajde popme, aby podpiac napiecie omijajace immobilaizer i przekaznik.

Pytanie trzy: Padla pompa na 100% i nic nie zrobisz tylko nowa ?

Ewentualnie pilnie czekam - na Waszą pomoc koledzy - merytoryczną - dzięki wielkie.
Bo to mój jedyny samochód i i chcę go jutro uruchomić. Przed weekendem.
Ostatnio zmieniony 2013-01-10, 20:22 przez grom, łącznie zmieniany 1 raz.
-----------------------------------------------
Pozdrawiam serdecznie: GroM
Informatyka praktyczna

PrzemekT
Posty: 211
Rejestracja: 2011-11-04, 23:49
Lokalizacja: Malopolska

Re: Proszę o pomoc Imobbil lub pompa paliwa - Co to może...

2013-01-10, 20:14

W Jedynce kiedyś ni stąd ni zowąd nie mogłem odpalić samochodu. Kombinowałem na różne sposoby po czym poruszałem przewody na akumulatorze i w końcu.... po drobnym przekręceniu kluczykiem załączyła się pompa paliwa a przekęcając do końca odpalił od strzału.

Konkluzja: warto sprawdzić styki na akumulatorze. Czasami do jednego bieguna dochodzi kilka przewodów.

Może to akurat to samo, jak nie koledzy podpowiedzą inne rozwiązania.

Dodam że cała elektryka w samochodzie działała bez zastrzeżeń (radio, światła,itp), tylko pompy nie było słychać. Jeden z przewodów dochodzących do bieguna aku który miał zły styk był odpowiedzialny za pompke.
Ostatnio zmieniony 2013-01-10, 20:22 przez PrzemekT, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PLAYAUTO
Posty: 417
Rejestracja: 2011-05-04, 20:11
Lokalizacja: Warszawa/Tarnopol

Re: Proszę o pomoc Imobbil lub pompa paliwa - Co to może...

2013-01-10, 20:18

Ja podobnie miałem w Jeep że chodził i było ok aż w koncu przestawał okazało sie że pompa paliwa pracowała puki sie nienagrzała i dawała poprawne ciśnienie a potem zdychała i tak cały czas po wymianie jak reka odjąć sprawdz pompe jak chodzi przez pare minut na przelewie na któtko .
Po graty dzwoń do Krakusa on najblizej jest ciebie chyba bo do Mogilna daleko nie masz.
Chyba że koledzy majja kogos bliżej z wiedza i warszatem
Ostatnio zmieniony 2013-01-10, 20:23 przez PLAYAUTO, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Proszę o pomoc Imobbil lub pompa paliwa - Co to może...

2013-01-10, 20:46

Pompa jest zatapialna w zbiorniku - wystarczy wrzucić w szukajkę zapytanie a wywali CI sporo tematów.

Sprawdź jeszcze czujnik awaryjnego wyłączania pompy paliwa - ten wypadkowy. Jest w okolicach nóg pasażera pod deską rozdzielczą po prawej stronie.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
grom
Posty: 12
Rejestracja: 2012-11-10, 18:58
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt: Strona WWW

Lokalizuje i nie znajduje... kolegi Krakusa

2013-01-10, 20:59

Jakiś namiar strona, szukam użytkownika Krakus i nic nie mam,
....
Po graty dzwoń do Krakusa on najblizej jest ciebie chyba bo do Mogilna daleko nie masz.
Chyba że koledzy majja kogos bliżej z wiedza i warszatem
O ile to nie problem i admin się nie zdenerwuje to chętnie poproszę o coś więcej w temacie.
Mogilno kojarzę z miejscowością chyba że jest taki user?
Pozdrawiam i dzieki za info
Grzesiek

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Proszę o pomoc Imobbil lub pompa paliwa - Co to może...

2013-01-10, 21:07

Ale jakie graty ? używana pompa ? A jaka pewność, że pochodzi długo ? Najpierw znajdź przyczynę, a potem dopiero martw się o graty.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
grom
Posty: 12
Rejestracja: 2012-11-10, 18:58
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt: Strona WWW

No tak - masz rację - ale nie ma znaczenia jak sprawna teraz

2013-01-10, 21:19

No tak próbuje ustalić co może być, auto zostawiłem pod jakimś domkiem na Wsi po drodze, do jutra muszę coś zorganizować i założyć wszystko, pompa nowa chyba nie jest aż tak droga wiec nie ma sprawy, nie wiem czy będzie na jutro dostępna w szczecinie wiec dla mnie jak wyśle ja kurier z rana nawet używana z okolicy jest i byłoby cenne. Jeżeli to ona jest powodem. A będę wiedział jak sprawdzę wszystko na dworze. A nie wszystko mogę na drodze we Wsi sprawdzić. Więc zakładam, to co mogę zrobić na dworze. Jak nie da rady to po prostu laweta i wówczas warsztat - powie mi proszę Pana w środę będzie zrobione.

A tego chcę uniknąć - za wszelką cenę.

Chcę jutro by chodził. Stąd ta desperacja na wszystko, nawet na tą chwilę używana pompa.

Dodane:
Chodzi o to że nawet jak do Warsztatu dojade jakiegoś - to dadzą mi terminy, inaczej jak masz części. Proszę będzie za godzinkę - używana ale będzie - proszę rozkręcić i wymieniać. A tak ok ale do Pana auta to proszę Pana jutro ale że jutro sobota to w poniedziałek i we wtorek się zabierzemy za to a w środę będzie auto.

Typowe dla wielu fach serwisów. Wk.rwiaj.ce a amerykaniec to pierwszy powód żeby zwalić na części, opowiem w wolnej chwili jak to warsztacie specjalizującym się w FORDACH w Szczecinie, spece stwierdzili że nie mam filtru paliwa, przeczytałem tu na forum gdzie jest idę do nich mówię - sprawdźcie jeszcze raz filtr jest tu pod siedzeniem kierowcy. Uslyszalem - biegnie jelop do kierownika serwisu - szefie nic tam nie ma - nie ma filtra paliwa. A nie wiem czy pompa jest bo tez nie widze. To jest qr.a warsztat FORDA ?

A kierownik do mnie - no ma pan racje pompa musi byc i jest ale filtra Pan nie ma, ktoś go zdjął - i co drugi warsztat - ma Pan filtr tu jest proszę jak Pan mówił a myślałem że będzie z tyłu bo kiedyś jeździłem jedynką i miałem z tyłu. Ale jak Pan mówił jest filtr pokazał palcem pod siedzeniem kierowcy - HEH. Więc już po dwóch dniach u fachforda taki lekko zdrzazniony - pojechalem - odpalil na szczescie do innych 3 warsztatow w koncu ktos potrafil znalezc filtr i wymienic - ale dalej okazuje sie ze warto bylo tylko - nie problem tam. CZekam na sugestie od Was ... co mogę zrobić na dworze jeszcze aby ruszył...

pozdrawiam
Grzesiek
Ostatnio zmieniony 2013-01-10, 21:35 przez grom, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Proszę o pomoc Imobbil lub pompa paliwa - Co to może...

2013-01-10, 21:21

Ale poczytałeś sobie jak się ja wymienia ? Bo przy tej pogodzie to słabo to widzę na dworzu, na drodze przy wsi jakiejś....
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Proszę o pomoc Imobbil lub pompa paliwa - Co to może...

2013-01-10, 21:37

lepiej sprawdź co się stało,podepnij komputer i sprawdź błędy,bo takie "macanie po ciemku" to wiesz kiedy jest dobre :-P ,jak nie odpali to laweta i do warsztatu,zanim wymienisz pompę na dworze to ptasiej grypy dostaniesz,a po wymianie i tak nie wiadomo czy odpali :-) ,przyczyn może być cała masa np któryś z czujników silnika po rozgrzaniu umiera albo 150 innych powodów. ;-)
tel. 606414212

Awatar użytkownika
grom
Posty: 12
Rejestracja: 2012-11-10, 18:58
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt: Strona WWW

Tak oczywiscie - wiem ze tego w sniegu ktory tu pada nie da

2013-01-10, 21:43

Oczywiscie ze poczytalem, wiem ze tego na sniegu nie zrobie - co moge zrobic to wylaczyc immobilaizer - jak pdopowiecie jak, bo pastylka nie mam pojecia jak to zdjac.Moze sie udac zasilanie pompy paliwa poza obiegiem przekaznika, ale tego tez nie zrobie jak doczytalem musze sciagac zbiornik paliwa, myslalem ze moze z gory jest jakies dojscie od strony bagaznika.

Chyba jednak nie ma, dzieki za info awaryjnego - sprawdze to na miejscu jak jutro dojade rano do auta. Inne pomysly co moge zrobic - mile wskazane - mam lapka - nie mam koncowki jaka pasuje USB czy COM i jaki soft czyta EXII - ODB mam ale nie doczytalem jeszcze gdzie sa wtyczki i czy chodza nie mialem potrzeb - sot nazwa wersja ktora przeczyta mi 95-96 mojego ex-a mile wskazana.

Pozdrawiam
Grzesiek

W informatyce służę pomocą :)
Ostatnio zmieniony 2013-01-10, 22:00 przez grom, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Proszę o pomoc Imobbil lub pompa paliwa - Co to może...

2013-01-10, 23:09

OBDII masz tuz pod kierownica za zaślepką :) program prawie każdy odczyta podstawowe błędy (jeżeli masz SOHC, bo ohV ma chyba OBDI a to się tobie na wiele nie zda) kabel możesz kupić na usb albo na com w zależności jakie porty masz w lapku :) teoretycznie COM jest lepszy bo usb nie musi tworzyć go wirtualnie a praktycznie wszystkie softy działają pod COM :)

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Proszę o pomoc Imobbil lub pompa paliwa - Co to może...

2013-01-11, 00:11

Paweł - kolega Grom nie napisał jaki ma rocznik, ale ja w 96 mam OBD II, ale jeszcze niektóre II, także z mojego rocznika nie miały (gniazdo było ale tylko ze cztery kabelki tam szły)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Proszę o pomoc Imobbil lub pompa paliwa - Co to może...

2013-01-11, 01:26

jacek4, kolega wie co ma :) więc musi sprawdzić ile kabelków wychodzi z obd i będzie wiedział czy coś zdziała czy nie :P

Wróć do „WARSZTAT”