Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Przerobka z tylnego napedu na 4 kolka

2013-01-18, 15:02

czuper69, odpuściłbym modyfikację 2wd na 4x4... Napraw sobie LSD… możesz też wrzucić blokadę mechaniczną…
Moim zdaniem za duży jest koszt przerabiania 2wd… jeszcze manuala (ciężko z częściami, mało ich jest) :-)
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Przerobka z tylnego napedu na 4 kolka

2013-01-18, 15:06

ja mam manualna skrzynie wiec chyba ten reduktor nie bedzie pasowal? ;/
uuuu to już kaplica całkiem, bo znaleźć części do manuala to będzie już kompletny kosmos :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Przerobka z tylnego napedu na 4 kolka

2013-01-18, 17:29

Robert 'Kamyk', z tego co wiem to 2wd ls-a nie majet :-P

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Przerobka z tylnego napedu na 4 kolka

2013-01-18, 17:32

to spawlock-a ;-) i driftowóz.
Szkoda że takie autko bez 4x4, zwłaszcza teraz w zimie.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Przerobka z tylnego napedu na 4 kolka

2013-01-18, 17:36

Robert 'Kamyk', z tego co wiem to 2wd ls-a nie majet
to tym bardziej zakupiłbym blokadę mechaniczną... :-)
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
czuper69
Posty: 12
Rejestracja: 2012-10-17, 20:21
Lokalizacja: Wrocław

Re: Przerobka z tylnego napedu na 4 kolka

2013-01-18, 21:19

nie jestem jakims zapalonym mechanikiem itd. blokade mechaniczna? moze mi ktos to wytlumaczyc :) kurcze kurcze ale ja chce 4x4. Koszta - mniejsza z tym ale co z klamotami... az taki wielki problem? nie no tak latwo nie odpuszcze :)

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Przerobka z tylnego napedu na 4 kolka

2013-01-18, 21:26

Zanim odpuścisz to poszykaj skrzyni manualnej z wyjściem na reduktor, jak już znajdziesz taką skrzynię, to nie odpuszczaj ;-)
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
kaczy998
Posty: 74
Rejestracja: 2010-09-20, 00:05
Lokalizacja: RAWICZ

Re: Przerobka z tylnego napedu na 4 kolka

2013-01-18, 21:59

a tak z innej bajki ma ktoś namiar na blokadę tylnego mostu (w miarę tanią :) ) pneumatyczną albo elektryczną.

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Przerobka z tylnego napedu na 4 kolka

2013-01-18, 22:37

Z Jankesem się dogaduj w tej sprawie...
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
czuper69
Posty: 12
Rejestracja: 2012-10-17, 20:21
Lokalizacja: Wrocław

Re: Przerobka z tylnego napedu na 4 kolka

2013-01-19, 17:14

no ja mam skrzynie manualna i ponoc koleszka mowil ze do niej kiedys zakladal reduktor ale nie dokonczyl dziela. Po co mam szukac kolejnej skrzyni? Co nie do kazdej bedzie pasowal reduktor?

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Przerobka z tylnego napedu na 4 kolka

2013-01-19, 17:47

Właśnie nie do każdej będzie pasował reduktor. Inne wyjście na wał do tyłu i inny wał napędowy.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: Przerobka z tylnego napedu na 4 kolka

2013-01-19, 18:04

Kup sobie drugiego exII z 4WD i przeszczep budę bo: musisz mieć zwrotnicę, piasty, most przedni, półosie mostu przedniego, inne wały z 4WD (jeśli masz dwudrzwiowego to ze SPORTA i tu już masz problem :-D) i najlepiej zmienić skrzynie ASB niż się pierdzielić z tą twoją i kupować reduktor...

Aaaa i najważniejsze musisz nabyć przełącznik 4x4 na desce rozdzielczej :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2013-01-19, 18:06 przez Damian, łącznie zmieniany 1 raz.

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Przerobka z tylnego napedu na 4 kolka

2013-01-19, 18:10

hmm nie wydaje mi sie to takie proste , trzeba by instalacje zmienić do kompa prawdopodobnie jakieś czujniki no i nie wiadomo czy kolega chce automat :roll:

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: Przerobka z tylnego napedu na 4 kolka

2013-01-19, 18:21

Komputer, jakieś czujniki itd.

Tu jest opisana konwersja, miłej zabawy:
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... conversion

Awatar użytkownika
czuper69
Posty: 12
Rejestracja: 2012-10-17, 20:21
Lokalizacja: Wrocław

Re: Przerobka z tylnego napedu na 4 kolka

2013-01-20, 10:03

instalacja jest przerobiona wraz z przelacznikiem na desce. Cala przednia os, zwrotnice, piasty mam. Waly napedowe nie problem. Najbardziej interesuje mnie sprawa reduktora i skrzyni. Jak mam sprawdzic czy do tej skrzyni wejdzie reduktor? Nie automata nie chce. Przekladac budy tez nie chce. Podnioslem Exa do gory o jakies 12 cm + wieksze kola wiec chcialbym zrobic to na takim jak teraz stoi.

Wróć do „WARSZTAT”