Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Yolk
Posty: 45
Rejestracja: 2013-01-21, 13:20
Lokalizacja: Trójmiasto

Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-01-27, 16:32

Witam,

Pytanie 1:
Zachęcony podpowiedziami na innym wątku kupiłem sobie interfejs diagnostyczny i podłączyłem do mojego EX2.

Powodem była świecąca się kontrolka silnika (żółta).

Interfejs odczytał następujące dwa błędy (korzystałem z EasyObdII 2.2)
P0171 -- Fuel Trim too Lean (Bank 1)
P0174 -- Fuel Trim too Lean (Bank 2)

Może mnie ktoś oświecić co to za błąd? Zapis błędu skasowałem i nie pojawił się ponownie, ale czy to był jednostkowy incydent okaże się dopiero po jakimś czasie. Mam LPG w sekwencji, ale problem pojawił się podczas manewrów na benzynie na dość zimnym silniku po mroźnej nocy.

Pytanie 2:
W trakcie jazdy po jakimś czasie zaczyna mi mrugać kontrolka overdrive. Samochód nadal "redukuje" bieg po wciśnięciu cycka na końcu gałki zmiany biegów i wraca ponownie do stanu wyjściowego po ponownym wciśnięciu. Kontrolka jednak nie gaśnie. Miał tak ktoś?

Pytanie 3:
Po włączeniu świateł pozycyjnych albo mijania przestają mi świecić niektóre kontrolki na desce rozdzielczej. Mam pewne podejrzenie, że poprzedni właściciel powymieniał żaróweczki na diody, a te nie świecą poniżej pewnego poziomu napięcia (oryginalnie może przygsały?). Rozbiorę niedługo całą deskę żeby na to spojrzeć, ale jestem ciekaw czy nie jest to może znany problem.

Pytanie 4:
Być może związane z problemem z overdrivem. Czasami skrzynia (?) szarpie przy załączaniu drugiego biegu. A czasami zmienia super płynnie. Przy szarpnięciu słychać stuknięcie gdzieś pod spodem samochodu, tak jakby się załączał reduktor.


Przypuszczam, że większość powyższych usterek ustąpi po konserwacji wszystkich styków w kostkach i zabezpieczeniu ich przed solanką z dróg. Wcześniej jeździłem wiele lat Citroenami (hydropneumatyki miałem dwa) i tam pierwsze kroki zawsze trzeba było skierować do kostek. Pewnie w EX2 jest podobnie.

[/u]
Ostatnio zmieniony 2013-01-29, 08:08 przez Yolk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-01-27, 16:38

EDYTOWAŁEM:

Masz parę opcji.
Problem ze skrzynią i z ubogą mieszanką moze byc spowodowany przepływka i czujnikiem przepustnicy. A tak w ogole nie swieci Ci sie kontrolka ABSu, moze masz cos z napieciem i cala elektryka nawala.

Stykami w kostkach sie nie martw bo niektorzy podtapiaja exy i kostki rzadko sprawiaja problemy,
masz racje co do solanki co nie zmienia faktu ze to watpliwe ze tylko Tobie pojawil sie taki problem,
Ostatnio zmieniony 2013-01-27, 16:48 przez Damian, łącznie zmieniany 2 razy.

Yolk
Posty: 45
Rejestracja: 2013-01-21, 13:20
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-01-27, 16:44

Mozesz sprawdzic przeplywomierz a co do stykow i kostek to nie sadze zeby solanka miala na nie jakis wiekszy wplyw skoro smigamy exami w wodzie po progi :-D
W słodkiej wodzie możesz zanurzyć całą instalację elektryczną 12V razem z akumulatorem i wszystkimi kablami bez izolacji i nie ma prawa nie działać, bo przy tych napięciach słodka woda nie przewodzi prądu. Solanka - zupełnie inna para kaloszy. Jak wjedziesz swoim Explo do morza i zalejesz styki w kostkach to życzę powodzenia. :-)

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-01-27, 16:45

co do skrzynki to sprawdź stan oleju procedure masz na forum

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-01-27, 16:53

Kuzwa pzeczytałem ze ciagle CI redukuje skrzynia, sprawdz olej jaki pisze Kojot bo to co opisujesz to nie wina czujnika przpustnicy :x
Ostatnio zmieniony 2013-01-27, 16:54 przez Damian, łącznie zmieniany 1 raz.

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-01-27, 16:54

P0171 i P0174,wydaje mi się że to sondy lambda
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-01-27, 17:10

W trakcie jazdy po jakimś czasie zaczyna mi mrugać kontrolka overdrive. Samochód nadal "redukuje" bieg po wciśnięciu cycka na końcu gałki zmiany biegów i wraca ponownie do stanu wyjściowego po ponownym wciśnięciu. Kontrolka jednak nie gaśnie. Miał tak ktoś?
W takiej sytuacji powinieneś sczytać i ten błąd. Jednak, nie wiem czy Twój „fejsik” będzie się łączył z komputerem skrzyni (jest on zintegrowany z komputerem silnika), nie wszystkie czytają skrzynię. Może być też tak, że aby sczytać ten błąd, musisz to zrobić bez wcześniejszego gaszenia silnika. Dopiero wtedy będzie można powiedzieć coś więcej na temat skrzyni. Ale przede wszystkim, poziom oleju musi być OK.
Być może związane z problemem z overdrivem. Czasami skrzynia (?) szarpie przy załączaniu drugiego biegu. A czasami zmienia super płynnie. Przy szarpnięciu słychać stuknięcie gdzieś pod spodem samochodu, tak jakby się załączał reduktor.
Może to być spowodowane zużyciem skrzyni, stąd też i powyższe problemy.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-01-27, 17:13

Lean bank 1 czy 2 to stary, sprawdzony kod... Zazwyczaj występuje w samochodach z instalacją LPG. Sondy lambda wyrzucają ten kod przy przejściu z beny na gaz lub jak gaz się kończy. Ja moim "zielonym" jeździłem kilka lat ze świecącą i gasnącą kontrolką "check engie" i nic mu się nie działo. Nie znaczy to, że może coś byč nie tak ale raczej nie wpadałbym w panikę. Sprawdź na początek filtr powietrza. Co do mrugającej kontrolki overdrive no to tutaj powinieneś zczytać kody skrzyni bo to jest błąd skrzyni... niestety - najczęściej do regulacji jest któryś z pasów hamujących i oby tylko... Takie zachowanie przy przejściu na dwójkę świadczy alo o rozregulowanym pasie albo zużytym... ponieważ problem występuje czasami nie myślę by pas był zerwany.
Ostatnio zmieniony 2013-01-27, 17:17 przez Jankes, łącznie zmieniany 1 raz.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
SZCZooR
Posty: 1609
Rejestracja: 2012-01-26, 13:54
Lokalizacja: Zamość
Kontakt: Strona WWW

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-01-27, 17:39

A ja odpowiem koledze na pytanie dotyczace gasnacych kontrolek po wlaczeniu swiatel. mam to samo ale znam przyczyne.
Zimne luty na zagarach trzeba wyjac zegary i po kolei sprawdzic luty. u mnie jak sie mocno walnie w deske nad zegarami to widac jak blysna kontrolki:P
And if you're not down with that I got two words for ya...
SUCK IT !!!

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-01-27, 18:13

Albo może po prostu sprawdzić masę na desce...
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Yolk
Posty: 45
Rejestracja: 2013-01-21, 13:20
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-01-27, 18:14

Dzięki.
No dobra, to jutro zaczynam dalszą diagnostykę. Najpierw olej w skrzyni, potem zobaczymy co dalej. Spróbuję odczytać ten błąd skrzyni jak się pojawi, bez wyłączania silnika.

Wymiana tych pasów hamujących to jakaś większa historia, czy można zrobić samemu? Trzeba rozbierać skrzynię?

Awatar użytkownika
SZCZooR
Posty: 1609
Rejestracja: 2012-01-26, 13:54
Lokalizacja: Zamość
Kontakt: Strona WWW

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-01-27, 18:15

Jankes, o tym sam nie pomyslalem? wiesz moze w ktorym miejscu sa magiczne srubki?
And if you're not down with that I got two words for ya...
SUCK IT !!!

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-01-27, 18:20

Jankes, o tym sam nie pomyslalem? wiesz moze w ktorym miejscu sa magiczne srubki?
o masz... Śrubki to jeszcze nic... Brak masy to może być po prostu zaśniedziały styk w kostce na desce... śrubki to powinny być koło skrzynki z bezpiecznikami, tam ich trzeba szukać
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-01-27, 18:35

Wymiana tych pasów hamujących to jakaś większa historia, czy można zrobić samemu? Trzeba rozbierać skrzynię?
Można samemu, trzeba niestety wyjmować i rozbierać skrzynię. Pasy to nie wszystko. :-)
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Yolk
Posty: 45
Rejestracja: 2013-01-21, 13:20
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-01-27, 18:37

Wymiana tych pasów hamujących to jakaś większa historia, czy można zrobić samemu? Trzeba rozbierać skrzynię?
Można samemu, trzeba niestety wyjmować i rozbierać skrzynię. Pasy to nie wszystko. :-)
Czyli jeżeli poziom oleju będzie w normie, to rozumiem, że mam się szykować na koszty?

Czy te problemy mogą mieć charakter wyłącznie elektryczny? Aura nie sprzyja, jak wiadomo.

Wróć do „WARSZTAT”