Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-01-28, 20:54

Uprzedzę tu co poniektórych... Do wymiany oleju poprzez zwalenie miski olejowej trzeba około trzech litrów... Cały system bierze około 9-10 litrów - skrzynia, chłodnica, konwerter...
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-01-28, 21:00

Nie około 3 litrów tylko 4,5l do 5
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-01-28, 21:02

Nie około 3 litrów tylko 4,5l do 5
tak + - A do pustej i bez dodatkowej chłodnicy oleju tak prawie dokładnie 9,7l ;-)
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Yolk
Posty: 45
Rejestracja: 2013-01-21, 13:20
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-01-30, 18:59

Melduję co następuje.
Nadmiarowy olej w skrzyni spuszczony do wartości zalecanej. Zeszło około litra. Olej spuszczałem przy pomocy strzykawki do lewatywy i wężyka akwarystycznego metodą na "przez bagnet". Szybko, czysto i nie trzeba się tarzać pod samochodem. Olej ładny, czysty i pachnący, raczej nie wzbudza podejrzeń.

Niestety żaden z objawów nie ustąpił. Samochód szarpie przy zmianie na dwójkę (nie zawsze) i przy szybkiej jeździe zapala się kontrolka overdrive (nie zawsze).

Pytania:
1. Jaki soft na PC polecacie do komunikacji przez ELM, żeby móc odczytać o co dokładnie chodzi skrzyni?
2. Jakie kroki naprawcze lub diagnostyczne podjąć dalej?

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-01-30, 19:06

Nie wiem jak z softem ale naprawę powinieneś zacząć od regulacji pasa hamującego, najczęstszy powód kłopotów z przechodzeniem z jedynki na dwójkę. Jeśli to nie pomoże trzeba będzie zwalać skrzynię.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Yolk
Posty: 45
Rejestracja: 2013-01-21, 13:20
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-01-30, 19:10

Nie wiem jak z softem ale naprawę powinieneś zacząć od regulacji pasa hamującego, najczęstszy powód kłopotów z przechodzeniem z jedynki na dwójkę. Jeśli to nie pomoże trzeba będzie zwalać skrzynię.
Dzięki. Możesz mi dać szybki tutorial jak to robić? Jakie wartości ustawić na kluczu dynamometrycznym i czym kręcić?

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-01-30, 19:11

Gdzieś na forum musi być info... Jak nie znajdziesz daj znać to poszperam.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-01-30, 19:20

ja dawałem u siebie w wątku:

Dokręcasz 14Nm, a potem dwa pełne obroty do tyłu:

Obrazek
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Yolk
Posty: 45
Rejestracja: 2013-01-21, 13:20
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-01-30, 20:27

ja dawałem u siebie w wątku:

Dokręcasz 14Nm, a potem dwa pełne obroty do tyłu:
Dzięki. Ale ja mam u siebie skrzynię czterobiegową. Gdzieś na forum tutaj znalazłem, że 2 obroty to za mało i skrzynia się grzała. Trzeba było odkręcić 3.5 obrotu żeby było dobrze.

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-01-30, 20:31

3 obroty to za dużo.
Ja dokręcam palcami do oporu 1,5 obrotu odkręcam i wszystkie skrzynie banglają
Ostatnio zmieniony 2013-01-30, 20:34 przez albricht, łącznie zmieniany 1 raz.
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-01-30, 20:53

Definitywnie 14 i dwa do tyłu no chyba, że zrobisz "palcami". Za dużo odkrecisz i będzie się ślizgać.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Yolk
Posty: 45
Rejestracja: 2013-01-21, 13:20
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-02-04, 12:33

Definitywnie 14 i dwa do tyłu no chyba, że zrobisz "palcami". Za dużo odkrecisz i będzie się ślizgać.
Czy takim samym momentem ustawia się wszystkie pasy hamujące, zarówno od biegów jak i overdrive?

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-02-04, 12:35

Czy takim samym momentem ustawia się wszystkie pasy hamujące, zarówno od biegów jak i overdrive?
wg jednego manuala tak obydwa tak samo,
wg drugiego jeden pas odkręcasz 2 obroty drugi 2,5 obrotu.

spróbuj najpierw na 2 obroty dla obydwu

moment ten sam.
Ostatnio zmieniony 2013-02-04, 12:35 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-02-04, 21:58

Taśma odpowiedzialna za 2 i 5 bieg to Front Band (Pierwsza od silnika)
Taśma 2 w kolejności jest odpowiedzialna za 3 bieg Intermediate Band
Potrzebne elementy do zapięcia 5 biegu to Front Band, Forward Clutch, Direct Clutch, oba hamulce jednokerunkowe są zwolnione.
Gdzie kosz forward jest głównym spięciem do przodu i uczestniczy na każdym biegu oprócz reverse.
To tak poglądowo :mrgreen:
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Yolk
Posty: 45
Rejestracja: 2013-01-21, 13:20
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-02-04, 22:01

Taśma odpowiedzialna za 2 i 5 bieg to Front Band (Pierwsza od silnika)
Taśma 2 w kolejności jest odpowiedzialna za 3 bieg Intermediate Band
Potrzebne elementy do zapięcia 5 biegu to Front Band, Forward Clutch, Direct Clutch, oba hamulce jednokerunkowe są zwolnione.
Gdzie kosz forward jest głównym spięciem do przodu i uczestniczy na każdym biegu oprócz reverse.
To tak poglądowo :mrgreen:
Dzięki. Nic z tego nie rozumiem. :-)

Ale pomyślałem sobie wcześniej, że jak już się za to zabieram to wyreguluję wszystkie pasy. Póki co szukam kogoś kto ma klucz dynamometryczny z opcją ustawiania 14Nm (co jest rzadko spotykane, bo to bardzo mały moment). Jak się nie uda po znajomych to będę zmuszony kupić to cholerstwo na Allegro.

Wróć do „WARSZTAT”