Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
fabiansky
Posty: 312
Rejestracja: 2012-02-04, 21:35
Lokalizacja: Lublin/Zamość

Re: kłopoty z hamulcami przód - pompa hamulca EX I

2013-02-16, 00:28

Kojote wywołany do odpowiedzi :D

Awatar użytkownika
fabiansky
Posty: 312
Rejestracja: 2012-02-04, 21:35
Lokalizacja: Lublin/Zamość

Re: kłopoty z hamulcami przód - pompa hamulca EX I

2013-02-18, 15:26

Przejechałem 300 km i kolejne kłopoty z hamulcami. Pojechałem do mechanika zdjął bęben i tragedia... okładziny sie rozsypały, syf jeden wielki.

Panowie teraz co kupić żeby był komplet:
bębny
szczęki
cylinderki
zestaw naprawczy szczek czyli te sprężynki??
jakiś regulator czy coś
linka od ręcznego??

coś jeszcze?

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: kłopoty z hamulcami przód - pompa hamulca EX I

2013-02-18, 15:47

Zużyciu jak wszystko działało w porządku teoretycznie powinny ulec tylko szczęki i to jako element eksploatacyjny powinno być wymienione. Także bęben się zużywa,ale starcza na ładnych parę kompletów szczęk. Jeżeli nie osiągnie granicznej grubości zużycia można go przetoczyć u tokarza.
A jeżeli autko wstawiasz do mechanika to chyba słaby on jest jak nie jest w stanie określić co się zużyło / rozpadło i nie jest podać ci co trzeba wymienić.
Jak ma się uczyć na twoim autku to go zmień.
A dla nas jak byś wstawił jakieś foty to by pomogło - ale nam w tym aby pomóc tobie - jak byś sam zdejmował bęben i zrobił fotkę jak to wygląda.
Mechanikowi się pewno wysypało, powyjmował co się sypało według niego i nie wie teraz co z tym zrobić.
Jak to działało do tej pory - hamulce tył / ręczny ???
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
fabiansky
Posty: 312
Rejestracja: 2012-02-04, 21:35
Lokalizacja: Lublin/Zamość

Re: kłopoty z hamulcami przód - pompa hamulca EX I

2013-02-18, 15:56

NIe, dla jasności, byłem przy tym, sam widziałem na włąsne oczy...on tylko zdjął bęben. Wtdy naszym oczom ukazała się sodoma i gomoria ;).. szczęk brak, bęben naprawdę wątpliwej jakości. spręzynki to wiadomo, nieduży koszt, wiec na wszelki wypadek i tak zamówie. cylinderki fatalne. Ręcznego brak.

Własciwie to mam nakazane kupić, bębny i szczeki plus cylinderki, no i wiadomo ,że do tego te spręzynki na wszelki wypadek. Ale sie zastanawiam czy jakaś pierdułki przy okazji nie wyskoczą, żeby auto nie stało w warsztacie przez jakąś sprężynkę czy kawałek gumki.

więc nic poza rdzą sie nie wysypało ;)

tak więc, może skoncze na razie na bębnach szczekach i cylinderkach plus zestaw montażowy. I takie pytanie, zestaw szczek hamulca tylnego to tosamo co zestaw szczek hamulca postojowego?

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: kłopoty z hamulcami przód - pompa hamulca EX I

2013-02-18, 16:11

To ja już nie rozumiem - co to znaczy fatalny stan bębna, cylinderków,sprężynek (kupionych na zapas lub w razie czego). A brak ręcznego może być spowodowany np. szczękami, ale także przyczyna może być całkiem gdzie indziej.
Stan bębna da się zweryfikować i dopiero wiadomo czy wymiana, czy toczenie, cylinderki także - sprawność,szczelność itp - trzeba tylko wymyć i pobadać trochę.
Jak masz wszystko kupować to za naszymi radami sam zrobisz nie płacąc takiemu mechanikowi.
Z tego co piszesz to on chyba jest pseudo, albo pracuje w np. nor...to - tam tylko umieją wymieniać klocki,filtry i oleje.
Bez urazy
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
fabiansky
Posty: 312
Rejestracja: 2012-02-04, 21:35
Lokalizacja: Lublin/Zamość

Re: kłopoty z hamulcami przód - pompa hamulca EX I

2013-02-18, 16:28

NIe no obraz mechanika, wychodzi negatywnie, przez moje opisy ... Ja sie troszkę ze wszystkim pośpieszyłem, bo chce mieć auto jak najszybciej... bo tak potrzebuje, wiec uznałem ze zamówie wszystko, bo zamówienie to zawsze 1 dzien obsuwy. Własnie dzwoniłem do mechanika, Jade do niego, rozbierze wszystko i da mi dokłądną listę. O fatalny stanie bebna mówie, bo jest ostro przeżarty rdzą, bynajmniej tak wygląda... wiec jak widzisz oceniam "po okładce".

cylinderka w ogóle widac nie było, tak jest uwalony czymś... nie wiem jak to nazwać.
Ręczny jeszcze przed wakcjami był... ale wsumie słabł soptniowo wiec moze to te szczeki rzeczywiscie.
Ale zobaczymy, może nie taki koszt straszny jak go sobie wyobrażałem ;). Dzięki Jacku!

Mechanior na prawdę spoko.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: kłopoty z hamulcami przód - pompa hamulca EX I

2013-02-18, 16:44

Jak się pospieszyłeś sam tak na zaś to faktycznie nie wina mechanika. :-D
Cylinderek może być zawalony pyłem z okładzin szczęk tylko, lub pyłem który się przyklejał dodatkowo na mokry cieknący cylinderek.
Dlatego przede wszystkim mechanik powinien całość obejrzeć, potem zdemontować co trzeba, następnie wymyć i wyczyścić poszczególne części,a potem poddać je weryfikacji i na podstawie tego ocenić co naprawiamy/regenerujemy lub wymieniamy.
Z tego co piszesz to ręczny zanikał stopniowo - typowe dla zużycia, w końcowej fazie mogło już nawet zerwać okładziny, więc teoretycznie po wymianie szczęk powinno być ok.Także z hamulcami na tył.
Bębny zardzewiałe ? z której strony, jaka grubość ?
Sporo nie wiadomych - fotki dużo by pomogły.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
fabiansky
Posty: 312
Rejestracja: 2012-02-04, 21:35
Lokalizacja: Lublin/Zamość

Re: kłopoty z hamulcami przód - pompa hamulca EX I

2013-02-18, 20:06

Właśnie okładziny odpadły, goła blacha. Z bębnów niestety nic sie juz nie da zrobić... nie ma z czego toczyć. Syf był wilgotny, cylinderek, bynajmniej ten po lewej stronie cieknie, ten drugi wymaga dokładniejszych oględzin. Ale chociaż samoregulatory są ok, więc zawsze coś więcej w kieszeni zostanie :) Jak stwierdzono, przewody hamulcowe są jeszcze ok... więc z miedzią jeszcze się mogę wstrzymać.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: kłopoty z hamulcami przód - pompa hamulca EX I

2013-02-18, 20:09

Oki - powodzonka.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
fabiansky
Posty: 312
Rejestracja: 2012-02-04, 21:35
Lokalizacja: Lublin/Zamość

Re: kłopoty z hamulcami przód - pompa hamulca EX I

2013-02-22, 18:08

Tak więc, 1800 zł później... wszystko jest w porządku. Na usterkę składało się kilka rzeczy, wszystkie wynikały z normalnego zużycia podzespołów, poza oczywiście delikatnym rozszczelnieniem przewodów z przodu.

Ciekły też cylinderki z tyłu, okładzin na szczekach nie było, z bębnów można co najwyżej doniczki porobić;). Lewe tylne koło w stanie agonalnym, linkę od ręcznego "coś" zjadło...

Teraz wszystko działa jak ta lala, ręczny tez powrócił.

Załadowałem nowe tarcze i klocki, tłoczki no i łożyska kół przód, bębny i szczeki, cylinderki, do tego oczywiście wszelkie gumki i inne sprężynki.

Fajnie znowu mieć hamulce..no i ręczny-nożny ;P

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: kłopoty z hamulcami przód - pompa hamulca EX I

2013-02-22, 18:12

Załadowałem nowe tarcze i klocki, tłoczki no i łożyska kół przód, bębny i szczeki, cylinderki, do tego oczywiście wszelkie gumki i inne sprężynki.
i ten pakiet z robocizną kosztował 1,8k? ile wyszło za same części a ile policzył sobie mechanik?

Awatar użytkownika
fabiansky
Posty: 312
Rejestracja: 2012-02-04, 21:35
Lokalizacja: Lublin/Zamość

Re: kłopoty z hamulcami przód - pompa hamulca EX I

2013-02-22, 18:26

ta cena zawiera jeszcze tuleje drązka reakcyjnego i 5 szpilek tylnego koła. Zapomniałem dopisać. To koszt samych część.

tarcze - 425
klocki -76
tuleje reakcyjnego - 102
komplet łożysk przód - 238
uszczelniacze - 42
tłoczki zacisk przód - 136
bębny - 340
szczeki - 102
cylinderki 93
do tego zestawy naprawcze łacznie ( w tym lewy samoregulator) -170 zł
no i szpile koła - ok 60.

i wychodzi za same czesci nie całe 1800 :/. nie sądziłem, że taka kwota z tego wyjdzie, ale remont hamulców był jak najbardziej wskazany. Konieczność a nie fanaberia :P boli ... boli bo chwile wcześniej nowe aku kupiłem :P

Wróć do „WARSZTAT”