Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
kasper3211
Posty: 473
Rejestracja: 2008-01-09, 11:04
Lokalizacja: Rawicz

CO MA WSPÓLNEGO NIWO Z O/D

2008-02-05, 11:05

Temat o/d był już przerabiany na forum jednak zauważyłem że o/d zaczyna migać gdy jadę z ładunkiem/200kg/ z tyłu. Niwo słychać więc chyba działa. Nim zacznie migać nie może przełączyc na 5 bieg,po rozładunku czasami sama gaśnie a czasami trzeba resetować.
Ostatnio zmieniony 2008-02-05, 22:34 przez kasper3211, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: CO MA WSPÓLNEGO NIWO Z O/D

2008-02-05, 11:09

Nivo z O/D nic wspólnego nie ma. Z tego co piszesz, to raczej wynika z obciążenia skrzyni, to znaczy pod większym obciążeniem jakieś cuda dzieją się z ciśnieniami lub przełączeniami w skrzyni, komp to wykrywa, nie daje sobie z tym rady, więc pokazuje awarię mrugając OD. Najlepiej byłoby zacząć od zczytania błędów z kompa, mając informację co kompowi się wydaje i wiążąc to ze zwiększonym obciążeniem, najłatwiej wywnioskować co się naprawdę dzieje ze skrzynią.

kasper3211
Posty: 473
Rejestracja: 2008-01-09, 11:04
Lokalizacja: Rawicz

Re: CO MA WSPÓLNEGO NIWO Z O/D

2008-02-06, 00:05

Dzięki,narazie czekam w kolejce do gościa musi byc chyba dobry bo 14 dni czekania ma zestaw serwisowy,choć nie wiem o co w tym chodzi :idea:

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: CO MA WSPÓLNEGO NIWO Z O/D

2008-02-06, 06:55

200kg to żaden ładunek, bo to mniej niż komplet pasażerów (a gdzie ich bagaż? ;-) )
nivo nie ma prawa sobie z tym nie radzić
jeśli tak jest to pewnie jest to kwestią nieszczelności toru ciśnienia lub wyrobienia, ale to wydaje mi się mało prawdopodobne
zacząłbym od uruchomienia autka, wejścia do bagażnika ze 3 kolegów i spryskania wykrywaczem nieszczelności instalacji nivo (oczywiście nie elektrycznej :-D )

a OD to zupełnie inna bajka i trzeba zczytać błędy żeby "nie błądzić" :-D

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: CO MA WSPÓLNEGO NIWO Z O/D

2008-02-06, 06:56

Wiesz, może meches niekoniecznie dobry, ale taki, który ma jedyny tester w powiecie ;) ;) ;)

[ Dodano: 2008-02-06, 06:57 ]
Mikado, może nie zrozumiałem czegoś u kaspera, ale po co dotykać nivo, jak z nim problemu wcale nie ma? :D
Ostatnio zmieniony 2008-02-06, 06:56 przez Boni, łącznie zmieniany 1 raz.

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: CO MA WSPÓLNEGO NIWO Z O/D

2008-02-06, 16:38

słusznie! napisałem kompletnie bez sensu...
założyłem, że coś się dzieje z nivo...

może było za wcześnie rano? :shock: :-D

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: CO MA WSPÓLNEGO NIWO Z O/D

2008-02-06, 16:46

Jeśli ładunek jest spory lub przyczepa za ciężka to samochód zareaguje sam jeśli nie wyłączysz nadbiegu. Po prostu przy podwyższonej temperaturze oleju ASB będzie mułowaty, słaby, nie będzie reagował na pedał gazu... musisz wtedy zjechać i dać mu ostygnąć lub po prostu wyłączyć nadbieg (przycisk O/D w dźwigni). Niwo nie ma z tym nic wspólnego.
Ostatnio zmieniony 2008-02-06, 21:54 przez Jankes, łącznie zmieniany 1 raz.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

kasper3211
Posty: 473
Rejestracja: 2008-01-09, 11:04
Lokalizacja: Rawicz

Re: CO MA WSPÓLNEGO NIWO Z O/D

2008-02-06, 21:46

Dzięki chłopaki za sugestie i rady.jak będę załadowany wyłącze nadbieg i zobaczymy co się będzie działo.Co do kompa to musze szukac gdzie indziej bo sprzęt jest ale wiedza gdzies poszła ;-)

[ Dodano: 2008-02-12, 14:29 ]
Witajcie ,podpiołem skrzynie pod kompa ,żadnych błedów nie ma .Olej ma przebiegu 80tkm.Proszę o sugestie może wymiana albo co innego.

Wróć do „WARSZTAT”