Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
wajc83
Posty: 444
Rejestracja: 2007-08-20, 08:34
Lokalizacja: łódź

lift expo w wydaniu domowym

2008-02-10, 11:06

Zacząłem bawić sie z autem w lift. Przy wymianie samych sprężyn doszedłem do 95cm do krawędzi nadkola, ale amorki nie maja zakresu , regulacja katów sie kończy. Zaczynamy dalej kombinować wiec: mocowanie amortyzatora na wahaczu przesunięte do góry o 35mm , oryginalny ładnie sie zamyka. Pozostają jeszcze kąty , w środę opuszczam most o 50mm może wystarczy? Jak wszystko poskładam do kupy pomyśle nad dłuższymi wahaczami by wykrzyż był większy . Z przodu już sobie daruje resztę modyfikacji. Pozostaje tył: resory wyklepane były już wcześniej autem jak taczka sie jeździło , aż nie wsadziłem 500kg płytek do bagażnika. Wieszaki resorów zakładam i pomysle jak mi zabraknie amorka o przedłożeniu go.
To na tyle mam nadzieje ze do przyszłej niedzieli sie wyrobie. reasumując docelowo zakładam ok 93cm od ziemi postawić autko na oponach 31/10,5/15 . :-)
biały Ex I do lansu za raz na 18" kołach :)
Pajorka na sprzedarz

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: lift expo w wydaniu domowym

2008-02-10, 12:37

jak chcesz opuścić most?
a jak już to zrobisz opuść też mocowanie wahaczy wzdłużnych do ramy bo Ci gumy wylecą w kosmos po 2 dniach...
Co do amortyzatorów przednich trzeba było wziąć amory od Ex II i obciąć o połowę dolną część amortyzatora (pręt) następnie przyspawać do niego tulejki od amorów od Ex I i po kłopocie... Bo łatwiej wymienić amor niż cały wahacz wzdłużny...
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

Awatar użytkownika
wajc83
Posty: 444
Rejestracja: 2007-08-20, 08:34
Lokalizacja: łódź

Re: lift expo w wydaniu domowym

2008-02-10, 13:10

Alban amorki już zamotałem wyżej na wahaczu i przy wymianie nie będzie kłopotu bo kupuje oryginały i problem z głowy. jeżeli chodzi o opuszczanie mostu mam dodatkowy komplet wieszaków oryginalnych i je wzmacniam i opuszczam. A co do opuszczenia wahacza masz 100% racji tylko poczekam jak sprężyny sie ułożą to wtedy przedłużę i opuszczę wahacze.

[ Dodano: 2008-02-10, 14:03 ]
zostaje jeszcze opuścić most i ok.
Załączniki
Obraz 003.jpg
Obraz 003.jpg (145.82 KiB) Przejrzano 6055 razy
Obraz 001.jpg
Obraz 001.jpg (156 KiB) Przejrzano 6055 razy
biały Ex I do lansu za raz na 18" kołach :)
Pajorka na sprzedarz

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: lift expo w wydaniu domowym

2008-02-10, 18:59

archaicznie wyglądają te kółeczka :)
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

Awatar użytkownika
wajc83
Posty: 444
Rejestracja: 2007-08-20, 08:34
Lokalizacja: łódź

Re: lift expo w wydaniu domowym

2008-02-12, 09:20

A te kola czekają jak skończę lift :-) :-) :-) :-)
Załączniki
Obraz 002.jpg
Obraz 002.jpg (149.47 KiB) Przejrzano 6010 razy
Obraz 001.jpg
Obraz 001.jpg (145.2 KiB) Przejrzano 6010 razy
biały Ex I do lansu za raz na 18" kołach :)
Pajorka na sprzedarz

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: lift expo w wydaniu domowym

2008-02-12, 09:54

aż miło popatrzeć :-)
będziesz jeszcze musiał podciąć progi i wymodelować nadkola bo się kółka nie zmieszczą :-D

ale do tego dojdziesz spoko
jak masz zamiar przedłużać wahacze? kwestię innego kąta pracy drążka reakcyjnego można rozwiązać poprzez podkładki kliny - gwintu spokojnie wystarcza

Awatar użytkownika
wajc83
Posty: 444
Rejestracja: 2007-08-20, 08:34
Lokalizacja: łódź

Re: lift expo w wydaniu domowym

2008-02-12, 10:00

mikado czy mogę Cie prosić bys wytłumaczył mi to po polsku bo nie kumam. Ja mam zamiar wyjąc drążek z rozbitka jakieś 10cm od gwintu przeciąć, wsadzić rurę grubościenną porobić wzmocnienia i pospawać. Tylko na to nie mam narazie czasu. może twoje rozwiązanie mi pomoże. A co do ciecia nadkoli to po co :?: ja mam 31 cali koła
biały Ex I do lansu za raz na 18" kołach :)
Pajorka na sprzedarz

nemrod

Re: lift expo w wydaniu domowym

2008-02-12, 10:53

Malina, ciekawe jak wyglądaja na samochodzie.
Mamy identyczne felgi i opony :D

Awatar użytkownika
wajc83
Posty: 444
Rejestracja: 2007-08-20, 08:34
Lokalizacja: łódź

Re: lift expo w wydaniu domowym

2008-02-12, 10:55

a byłem pewien ze bede sam :-) :-D
biały Ex I do lansu za raz na 18" kołach :)
Pajorka na sprzedarz

nemrod

Re: lift expo w wydaniu domowym

2008-02-12, 10:59

Z Myssiem już to przerabiałem.
Musiałbyś różowe zamówić. Ale niewiem jak byś się z tym czuł :D

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: lift expo w wydaniu domowym

2008-02-12, 11:24

no to w takiej sytuacji OK bylebyś pamiętał o zmianie nachylenia osi drążka uwzględniając niższy punkt pracy osi koła
(podnosząc całość na sprężynach [w uproszczeniu] to zmienia się kąt pracy drążka w gnieździe ramy i to trzeba skorygować, bo inaczej trwałość polibuszy drastycznie spadnie)

Awatar użytkownika
wajc83
Posty: 444
Rejestracja: 2007-08-20, 08:34
Lokalizacja: łódź

Re: lift expo w wydaniu domowym

2008-02-12, 11:27

teraz kumam. Wiem tylko musze jakis tydzien pojezdzic tak jak jest bez zmieniania pochylenia drążka. I wydaje mi sie ze zmienię Kat wejścia drążka w gniazdo i nie będę przedłużał go
biały Ex I do lansu za raz na 18" kołach :)
Pajorka na sprzedarz

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: lift expo w wydaniu domowym

2008-02-12, 11:34

gwintu spokojnie wystarczy żeby to skorygować

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: lift expo w wydaniu domowym

2008-02-12, 16:14

wahacze można spokojnie przedłużyć... przecież jak jest spawarka to po kłopocie... będziesz musiał tylko zmotać jakieś inne mocowanie wahacza... i to dość mocne - i mocować gdzieś na wysokości podparcia skrzyni biegów.

A na wahaczach możesz dac takie końcówki zamiast fabrycznych gum:
Obrazek

tylko ja nawet nie wiem jak one się po polsku będą nazywać... po angielsku to heim joints

i właśnie takie będę używał teraz w zawieszeniu...
Ostatnio zmieniony 2008-02-12, 16:17 przez Jankes, łącznie zmieniany 1 raz.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
jash
Posty: 329
Rejestracja: 2007-07-12, 20:35
Lokalizacja: Poznań

Re: lift expo w wydaniu domowym

2008-02-12, 18:09

a ja to czytam, czytam i ni cholery nie kumam. Nic. Ni w ząb. Gdzieś posiałem moje cd ze schematem explo śrubka po śrubce i nie mogę dojść do tego o czym mowa. Boszsze, ależ człowiek z tyłu został. Aż wstyd się przyznać. Jakaś łopatologia?
Pozdrawiam
Jash

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”