leszek_g, to że jakiś "warsztat LPG" wycofuje STAGa ze swojej oferty nic dla mnie nie znaczy - może po prostu nie dają sobie rady z jego regulacją lub z doborem prawidłowych komponentów?
Polecam lekturę np.
http://lpg-forum.pl/ w celu wyrobienia sobie opinii o systemach LPG.
Nie twierdzę bynajmniej, że STAG jest najlepszym sterownikiem, jednakże potrafi zasilić naprawdę różne silniki (latają na tym subarki, 1.8t >200KM, silniki hemi, itd), także z silnikami stosowanymi w EXach nie mają najmniejszych problemów.
Doczepiłem się do Twojego stwierdzenia "Gaz od STAG to raczej wada a nie zaleta" - bo to nie musi być prawdą (jeżeli jest prawidłowo zainstalowany i zestrojony). Sam typ sterownika (w tym wypadku STAG) nie definiuje jednoznacznie czy jest on wadą czy zaletą. Zarówno Prins, Vialle, BRC, KME, czy inne instalacje nieprawidłowo zainstalowane (np. przez zakłady bez doświadczenia) mogą być wadą, podczas gdy zainstalowane prawidłowo będą zaletą.
Jeśli sterownik (w Twoim wypadku STAG) rozregulowywał się co miesiąc - należy to zgłosić na gwarancji; może został nieprawidłowo wpięty w instalację samochodu, albo po prostu sterownik jest uwalony i należy się wymiana.
"non stop check engine, falujące obroty, gaśnięcie przy przełączaniu na gaz" mogą wskazywać na objawy nieprawidłowo dokonanej instalacji (regulacji sterownika, źle dobranych dysz, etc).
Generalnie niech zakład instaluje takie sterowniki, które jest w stanie ogarnąć (prawidłowo zainstalować) i jeżeli płacisz kasę za przerobienie samochodu na zasilanie paliwem alternatywnym (LPG) to masz prawo wymagać aby wszystko działało prawidłowo.