Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

Blokady EXII

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Blokady EXII

2008-02-15, 16:19

No tak ale obie są na tył... tylko tył chcesz blokować?

Jeśli tylko tył to nie myślę, żeby stała blokada przeszkadzała a byłaby tańsza. Nawet Powertrax czy najtańsza Aussie. 31 zębów to nie znaczy, że podejdzie z przodu - z przodu masz 27 zębów. Jeśli mówimy o przodzie. Mam Detroit E-Z do przodu - jak ktoś będzie chciał to mogę mu założyć. Pasuje do 1995-1997 napewno - 1998-2000 muszę sprawdzić bo jak manius mówił już mogą być kłopoty. Do swego 98 na razie nie chcę żadnej blokady wstawiać... no chyba, że w tyle... pozdrawiam,

tu jest Powertrax... różnica w cenie spora...

http://ford4x4accessories.com/index.php ... ductId=191
Ostatnio zmieniony 2008-02-15, 16:30 przez Jankes, łącznie zmieniany 2 razy.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

HAMME

Re: Blokady EXII

2008-02-15, 18:01

Na razie tylko na tył

a jak zadziała to może taka sama elektryczna na przód

blokada

ale to później jak wszyscy będą pewni że to się da zamontować do naszej dziwnej DANA 35

Jankes to znaczy że ten dokładnie model będzie pasował mogę zamawiać

co ma oznaczać w tym opisie ten zwrot

4.56 and numerically higher ratios require modification to the cross pin.

nie wiem co to jest cross pin; czy to oznacza że sa rózne wersje. Jak ktoś może przeczytac cały ten opis i może znajdze odpowiedź bo nie kumam
Ostatnio zmieniony 2008-02-15, 19:10 przez HAMME, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Blokady EXII

2008-02-15, 22:35

4.56 and numerically higher ratios require modification to the cross pin.

nie wiem co to jest cross pin; czy to oznacza że sa rózne wersje. Jak ktoś może przeczytac cały ten opis i może znajdze odpowiedź bo nie kumam
cross pin czy też pinion shaft to ten sworzeń, który przechodzi przez blokadę i trzyma wszystko w gnieździe (tak to chyba fachowo się nie nazywa ale ja już od ponad dwudziestu lat nie siedzę w polskim nazewnictwie samochodowym).

zdjęcie:
Obrazek

a przy większych przełożeniach trzeba modyfikować ten sworzeń... ale o co chodzi sprawdzę... bo nie kumam dlaczego i jak modyfikować.
Ostatnio zmieniony 2008-02-15, 22:39 przez Jankes, łącznie zmieniany 1 raz.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

HAMME

Re: Blokady EXII

2008-02-16, 23:47

To jak możesz to rozkumaj temat w miarę szybko bo kolega w USA jest tylko jeszcze ten tydzień a chcę aby mi kupił i przywiózł z sobą

A może ktoś z was już to przerabiał tą blokadę i wie o co chodzi z tymi przełożeniami, albo gdzieś czytał ?

PILNE :)

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Blokady EXII

2008-02-17, 02:57

OKI, dowiem się od nich... ja wstawiałem Powertraxa do tej pory... Aussie i ARB ale nie miałem do czynienia jeszcze z tym wynalazkiem... zawsze jest pierwszy raz, no nie?

myślę, ze jak załączana blokada to raczej bym wszedł w ARB no ale do tego jeszcze sprężarkę trzeba.

pozdrawiam,
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Blokady EXII

2008-02-17, 08:51

HAMME sprawa jest banalna tzn. jeśli jeździsz na normalnych przełożeniach w mostach (3,73) to możesz stosując tą blokadę zwiększyć przełożenia do max 4,56 ponieważ materiał trzpienia nie wytrzymałby większego momentu zazębienia...
tzn. zwiększając przełożenia zwiększasz moment obrotowy na wyjściu z głównej zębatki (tej dużej) a co za tym idzie moment przenoszony poprzez blokadę na koła...
zakładając, że przy zwiększaniu przełożenia Twoje koła się powiększają i dla 4,56 mają minimum 35" to i szarpnięcie przy zapinaniu i pracy będzie duuużo większe, no i może nie wytrzymać :-)
czy teraz masz jasność? ;-)

HAMME

Re: Blokady EXII

2008-02-17, 19:48

Dzięki Mikado
Już wiem co się tak przejąłem bo na podstawie postu gdzie Yony powiedział że on ma mosty 4,56 jakoś sobie uroiłem że ja właśnie takie mam i żyłem z tą świadomością.

A my w 4x4 Limited mamy 3,73 z przodu i tyłu, chyba że ktoś ma inną informację

znaczy że jak będę miał tą blokadę to z tej
listy mam wybierać mniejsze niż 4,56 przełożenia do podmiany

Jeszcze tylko Jankes sprawdzi czy jakiś przeszkód nie ma i dajemy

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: Blokady EXII

2008-02-17, 20:35

HAMME, sprawdz na tabliczce znamionowej jakie masz przelozenie.
Moj limited ma 3.73
Tutaj prosze watek w ktorym jest opisane, gdzie jest przelozenie oznaczone: http://www.explorerclubpolska.com/forum ... php?t=1064
Pozdrawiam,
Adrian

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Blokady EXII

2008-02-18, 04:12

Hamme - możesz mieć 4.10 fabrycznie - Ford takie też wstawiał więc sprawdź na tabliczce - i może nie musisz nic wymieniać bo zostaniesz przy 4.10.

Ja w swoim monsterku mam 4.10 i przy oponach 33" radzi on sobie nawet, nawet.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

HAMME

Re: Blokady EXII

2008-02-18, 20:05

Wszystko już jasne 3,73 na tabliczce i na moście. Szkoda
Będzie trzeba zmienić ale to kolejne 400$ no cóż póki kółek nie zmieniam poczekam

A analizując drugą część tego wątku to co sądzicie jak ta elektryczna blokada będzie zachowywała się z przodu. Wiemy że jeżeli jest wyłączona to działa jak LSD.
No i co w zakręcie im bardziej ciasnyny zakręt tym większa różnica prędkości kół tym bardziej zaciska się blokada. Ale jeżeli z tyłu jest i działa na co dzień to czy z przodu mogą być problemy o których wspominał maniuś?
Zakładamy że mamy odłączane automatyczne załączanie przodu chociaż tutaj to raczej nie ma to znaczenia.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Blokady EXII

2008-02-18, 20:36

Hamme... dzwoniłem do nich i powiedzieli, ze trzpień trzeba trochę zeszlifować... instrukcje co i jak zrobić przychodzą z blokadą więc problemu nie ma...
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Blokady EXII

2008-02-18, 20:53

dlatego na przód w II lepiej by się chyba sprawdziła blokada 0-1 bez LSD, bo w II nie masz możliwości rozpięcia kół jak w I :-P a LSD może troszkę na czarnym Ci narobić kłopotu...

HAMME

Re: Blokady EXII

2008-02-18, 21:12

O dzięki Jankes znaczy że wszystko jest ok SUPER (swoją drogą ciekawe dlaczego trzeba zeszlifować czyżby standard standardowi nie równy)

Mikado no właśnie nie znalazłem elektrycznej blokady 0-1 i to jeszcze w takiej ładnej cenie
A może do przodu to LSD trochę popsuć :) przecież tam jakieś elementy cierne są może je wyjąć albo wymieć na mniej cierne tendencyjnie śliski

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Blokady EXII

2012-09-16, 22:58

podepnę się tutaj,wróciłem właśnie z wyjazdu w góry,trzy dni jazdy po górskich lasach,torfowiskach,glinie itp :grin: i wyszedł mały problem,generalnie napęd 4x4 działa prawidłowo,ale były momenty,kiedy na bardzo śliskim podłożu nie działa przód,tzn świadkowie nie widzieli żeby przednie koła się kręciły :roll: ,reduktor działa,łańcuch nie przeskakuje,zastanawia mnie jaki jest mechanizm działania tego napędu,mam II ohv z 1996r,to chyba mam wolnobieżkę,zresztą na przednim moście ją widzę :-) ,jak to ustrojstwo działa i drugie pytanie jaki jest najniższy koszt założenia jakiejkolwiek blokady mostu przód lub tył.
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: Blokady EXII

2012-09-16, 23:05

Najtaniej to chyba założyć do tyłu Lockrighta, kosztuje coś koło 300$, z przodu bym nie zakładał automatycznej jeśli autem jeździsz nacodzień.

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”