Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz lekwp
Klubowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 2007-08-19, 09:23
Lokalizacja: Częstochowa
Model Explorera: Ex I 1993 ,1994

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2013-08-31, 21:27

http://nomart.istore.pl/pl/termometr-do ... rtner=1984
To jak zamontujesz to możesz ustawić temperaturę alarmu. Jak tę szpilę zamontować w asb trzeba zapytać jackaimarii. Ja na razie mam ten czujnik przytulony do obudowy asb ale to nie jest wiarygodny pomiar , wiec nie polecam.
Do wody można drugi. ;-) Ja mam ten za 26pln. Ustawiłem alarm na 90 st. C i gitara.
http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/20103016/
Ostatnio zmieniony 2013-08-31, 21:38 przez lekwp, łącznie zmieniany 3 razy.
Waldemar

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2013-08-31, 22:00

Dzięki Kojote, właśnie o czymś takim myślałem.
A Henryk ma nadal problemy z odpalaniem na BP, nie mam kiedy szuka przyczyny. No i troszkę mnogośc rzeczy które mogą by popsute mnie przeraża.


Waldku, Twoje też fajne. Powiedz na czym Ci wiszą (jeden na ASB czy gdzieś jeszcze?) i jakie masz przykładowe wskazania (lato, zima, korek, trasa, teren, las, przyczepka itp.).
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Klubowicz lekwp
Klubowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 2007-08-19, 09:23
Lokalizacja: Częstochowa
Model Explorera: Ex I 1993 ,1994

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2013-08-31, 22:07

Czujnik mam zamontowany w zielonym którego jeszcze nie widzieliście. :-D :-D
Ponieważ jest on (Ex oczywiście nie czujnik :-D ) w permanentnym remoncie to doświadczenia mam w trasie i korkach.
Fabryczna chłodnica asb daje radę i praktycznie nie było różnic we wskazaniach trasa czy korek.
Zaletą mojego czujnika jest akustyczny alarm przy zadanej temperaturze.
Ostatnio zmieniony 2013-08-31, 22:09 przez lekwp, łącznie zmieniany 1 raz.
Waldemar

Awatar użytkownika
zBYcH
Posty: 465
Rejestracja: 2012-05-06, 14:06
Lokalizacja: Vietz lubuskie

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2013-08-31, 23:31

Wpiszcie sobie w alledrogo AUTO GAUGE, jest tam tego spory wybór i są dostępne adaptery i czujniki od razu do tego.

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2013-09-02, 07:52

ja mam czujniki przymocowane do przewodu wodnego i do przewodu od skrzyni do chłodnicy asb,zawinięte w otulinę od rur i jest ok,przekłamanie temp pomiędzy tym co pokazuje wskaźnik a tym co pokazuje OBD to 4 st C,zaleta jest taka że nie trzeba nic wiercić i przerabiać
tel. 606414212

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2013-09-10, 10:46

Już wspominałem gdzieś że od wczasów coraz gorzej Henryk odpalał, najpierw trzeba było dłużej kręcić, potem raz gasł a potem gasł dwa razy zanim ustabilizował obroty. Kojot sugerował czujnik temperatury (ale który i gdzie go kupić do licha?) a ktoś że za mało benzynki.
Dolałem.
Do połowy zbiornika.
Bolało.
Ale o dziwo jest poprawa, może to przypadek ale jest. Pierwsze odpalenie bez zmian - długie kręcenie i dwa zgony. Drugie odpalenie trochę krótsze kręcenie i jeden zgon. Trzecie odpalenie prawie natychmiast i prawie zgon ale podniósł obroty do "ssanych" i się ustabilizował. Tak jest do dziś ( piąty dzień ), odpala prawie jak przed awarią, troszeńkę dłuższe kręcenie i spadek obrotów do jakiś 400 czyli telepka i po dwóch sekunach stabilizacja na 1400 aż do opadnięcia w okolice 1000-900.

Sondy nówki pompa nówka (Kojotek mi jakąś wskazał na Allegro)kable świece olej cewka nowe.

Więc co to może być? Dlaczego się poprawiło?

Dopowiem że mapy benzynowe mam podobno bardzo rozjechane a i beny pali jak smok i śmierdzi paliwem z rury.

Możliwe że pompa nie wydolna? Filtr paliwa? Katalizator zapchany? Czujnik temperatury? Silniczek krokowy?
Ale co to ma wspólnego z ilością benzyny??? Nigdy wcześniej tak nie miałem. Martwi mnie to.
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2013-09-10, 10:49

Regulator ciśnienia listwy wtryskowej ? taki dupny zaworek na podciśnienie wpięty w listwę wtryskową.

Może zmierz sobie w ogóle ciśnienie na listwie wtryskowej - masz do tego zaworek pod przepustnicą co jak wentyl od roweru wygląda - wepnij tam manometr do mierzenia ciśnień i sprawdź co Ci wychodzi przy odpalaniu, przy pracy normalnej, gazowaniu, etc.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2013-09-10, 10:54

Regulator że zepsuty czy podciśnienie spadło? Nie masz jakiejś fotki pod ręką bo wiesz, ja znam się na igeiłkach i farbach :-D

A z tym ciśnieniem to faktycznie dobry pomysł, muszę to sprawdzić, jak najszybciej.
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2013-09-10, 10:59

Regulator że zepsuty czy podciśnienie spadło? Nie masz jakiejś fotki pod ręką bo wiesz, ja znam się na igeiłkach i farbach :-D
zara... muszę zdjęcia OHV-ki poszukać :D
tu masz na przykładzie sporcika, ale chyba w OHV dwójce też tam będzie, to ten co srebrny przewód paliwowy do niego idzie:

Obrazek

z boku ma wejście na podciśnienie.
Obrazek
ja znam się na igeiłkach i farbach
widzisz za mało ciągle w exie grzebiesz :D
Ostatnio zmieniony 2013-09-10, 10:59 przez Rad-T, łącznie zmieniany 2 razy.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2013-09-10, 11:05

Idę oglądać.

A co do mojej wiedzy to Ex nauczył mnie już całej galaktyki mechaniki i udzielił tryliarda wskazówek jak co działa i dlaczego. W porównaniu do mojej wiedzy przed posiadaniem nikczemnika :-P ale i tak jestem jeszcze w nianiowych objęciach a nie na magisterce :-P
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2013-09-10, 11:18

Wredny jest dostęp jak cewka siedzi a dodatkowo gazownia przeszkadza. No ale regulator znalazłem, wchodzi do niego taki cienki sztywny kabelek. Czy to jest to podciśnienie? Tak czy siak siedzi sztywno. Zaworek do mierzenia ciśnienia też znalazłem, miał poluzowaną nakrętkę. pewnie nie została dokręcona jak sprawdzaliśmy czy rozrusznik padł czy pompa.

Generalnie wszystko wygląda oki, jeszcze tylko to ciśnienie sprawdzę.

I nie śmiać się ze mnie, ja na prawdę nigdy nie miałem ciągot do mechaniki ani takowej potrzeby :oops:
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2013-09-20, 20:53

Ciśnienie na listwie sprawdzone. Na odpalaniu jest 2 bary a na pracy ciągłej 1,5. Dobrze czy źle?
Patryk
723-371-234

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2013-09-20, 20:58

z tego co mi wiadomo to masz dobrze ;-) i nie pisz że nie masz ciągot mechanicznych właśnie ich potrzebujesz :lol:

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2013-09-20, 21:01

no takie minimalnie niskie - 1,8 byłoby idealne, ale w sumie nie jest źle.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2013-09-20, 21:16

Więc co dalej? Co sprawdzić?
Patryk
723-371-234

Wróć do „WARSZTAT”