święto... a zatem można coś podłubać przy silniku
niestety teraz to moje jedyne chwile, kiedy mogę coś podziałać. Przestawiłem dzisiaj wałek rozrządu w prawidłową pozycję (chyba prawidłową, ale skoro tamta była zła, to ta musi być dobra

)
Tłoki i wał główny ustawione w pozycji 1 cylinder TDC, oznaczenie na kole pasowym na pozycji "0".
Wałek po stronie kierowcy:
wałek po stronie pasażera - czyli ten który przestawiałem:
special tools, których użyłem, żeby rozkręcić rozrząd i ponownie go ustawić, a to wszystko na silniku w samochodzie
nasadka 19, obrobiona kątówką żeby dało się na nią wsadzić klucz oczkowy.
żółta rura gazowa, do nasadzania na klucz oczkowy do odkręcania i dociągania śruby od tylnej kasety rozrządu.
tradycyjnie mój zestaw do blokowania wałka i ustawiania rozrządu,
oraz duży klucz 36 do kręcenia wałkiem rozrządu, gdy był już odłączony od zębatki napędzającej.
obrobiona nasadka z kluczem oczkowym wchodzą na wcisk pomiędzy grodź, a zębatkę od łańcucha i dzięki temu daje się to zrobić wszystko z silnikiem w komorze
Teraz muszę pomierzyć kompresję, ale brak narzędzia mnie zatrzymał w miejscu

może coś jutro kupię, widziałem fajne zestawy już po 65 zeta z wkręcanymi końcówkami i elastycznym wężem, bo taki dociskany sztywny to nie ma opcji dojść w naszych silnikach.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...