Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
kizio 730
Posty: 252
Rejestracja: 2008-02-16, 22:13
Lokalizacja: Pomorskie

Re: [fotomanual] SOHC odbudowa silnika i wymiana rozrządu

2013-10-20, 21:47

raczej nie powinny się spotkać z tłokami bo w takim położeniu w 4 cylindrowym silniku wystarczy pozmieniać przewody i będzie palił

Mirek358
Posty: 786
Rejestracja: 2008-05-22, 11:49
Lokalizacja: Bytom

Re: [fotomanual] SOHC odbudowa silnika i wymiana rozrządu

2013-10-20, 22:03

Jak będziesz,przykręcał koła do wałków rozrządu.Lepiej aby łańcuchy były napięte.Będziesz miał idealnie ustawiony rozrząd.Powodzenia.
Mirek
kom:502670032

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: [fotomanual] SOHC odbudowa silnika i wymiana rozrządu

2013-10-21, 07:56

Jak będziesz,przykręcał koła do wałków rozrządu.Lepiej aby łańcuchy były napięte.
tak to wiem :) przy dokręcaniu wkręcałem stare napinacze plus nasadkę i w ten sposób była symulacja napiętego napinacza.

Jeszcze mam pytanie odnośnie przekręcania wałka teraz. Najbezpieczniej byłoby zdjąć go całkiem, ustawić na panewkach i dokręcić. A jakbym zluzował tylko zębatkę od łańcucha, przekręcił wałek - to w którą stronę żeby nie narozrabiać na dole (o ile wcześniej nie było kolizji) :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: [fotomanual] SOHC odbudowa silnika i wymiana rozrządu

2013-10-21, 17:26

w tym ci tez pomoge bo mam pomysła :-D ale ciężko to opisać ;-)

Mirek358
Posty: 786
Rejestracja: 2008-05-22, 11:49
Lokalizacja: Bytom

Re: [fotomanual] SOHC odbudowa silnika i wymiana rozrządu

2013-10-21, 19:21

Możesz kręcić samym wałkiem rozrządu ale tłoki ze strony wałka rozrządu który będziesz ustawiał.ustaw w połowie suwu.Wszystkie trzy.Nie będzie kolizji z zaworami.Myślę że jasno opisałem.Jak ustawisz wałki rozrządu to tłok pierwszego cylindra w suwie sprężania w najwyższym położeniu.Poskładać poskręcać sprawdzić.Powodzenia.Stona kręcenia nie gra roli.
Ostatnio zmieniony 2013-10-21, 19:22 przez Mirek358, łącznie zmieniany 1 raz.
Mirek
kom:502670032

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: [fotomanual] SOHC odbudowa silnika i wymiana rozrządu

2013-10-21, 19:54

Dzięki wszystkim za pomoc :) jutro po pracy podejdę do tematu i dam znać jakie efekty.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: [fotomanual] SOHC odbudowa silnika i wymiana rozrządu

2013-10-22, 09:53

Skoro i tak już czeka mnie zabawa i dłubanie, to zrobię dzisiaj doświadczenie naukowe :D

Stary blok założę na stojak, wsadzę tłoki i założę wał. Ustawię go w pozycji TDC na pierwszym cylindrze. To samo zrobię ze złożonym ciągle silnikiem w aucie z otwartymi pokrywami. Sprawdzę na starym bloku TDC na tłokach 1-2-3 równocześnie sprawdzając ustawienie krzywek na silniku w aucie. Potem w kilku pozycjach bliskich TDC.

Szkoda, że nie mam jakiejś starej głowicy z zaworami, to można by zrobić pełne zobrazowanie :P z pokazaniem cykli zaworów i tłoków.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Mirek358
Posty: 786
Rejestracja: 2008-05-22, 11:49
Lokalizacja: Bytom

Re: [fotomanual] SOHC odbudowa silnika i wymiana rozrządu

2013-10-22, 19:04

Kolejność pracy silnika.To podstawa,następnie zaczynasz od pierwszego cylindra na którym jest początek suwu pracy.Na następnym w kolejności pracy silnika powinien być otwarty zawór ssący lub się zamykać.Do tej pory walczyłem z cztero cylindrowymi.A V 6,ma częściej cykle pracy niż 4cyl ,co 90 stopni.W V 6 co 60 stopni.Ale znasz położenie zaworów które ssące a które wydechowe.Powinieneś to ogarnąć.Powodzenia.Oczywiście kręcisz wałem korbowym 60 stopni i patrzysz na zawory w kolejności pracy silnika,na tym cylindrze powinny być zamknięte oba,a na następnym w kolejności pracy powinien być otwarty ssący.I tak do 6 tego cylindra.Proste?Najprościej zapamiętaj jak są ustawione zawory podczas sprawdzania cykli,pierwszego cylindra oba zamknięte a następnego cylindra w kolejności pracy.W cztero cylindrowym następny w kolejności pracy ma oba otwarte,czyli wydech się zamyka a ssący się otwiera,zobaczysz to po krzywkach na wałku rozrządu.Oczywiście w 6 cio cylindrowym może być ciut inaczej.Ale tak jak jest na pierwszym i następnym w kolejności pracy tak ma być na wszystkich.Powodzenia.
Ostatnio zmieniony 2013-10-22, 20:14 przez Mirek358, łącznie zmieniany 2 razy.
Mirek
kom:502670032

SławekR
Posty: 162
Rejestracja: 2009-01-25, 21:50
Lokalizacja: nieporęt i okolice

Re: [fotomanual] SOHC odbudowa silnika i wymiana rozrządu

2013-10-22, 22:23

Radku a którą głowice chcesz :-D

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: [fotomanual] SOHC odbudowa silnika i wymiana rozrządu

2013-10-23, 09:07

No to chyba mamy jednak kolizję - przy pierwszym cyklu 180st drugi i trzeci cylinder spotykają nie zamknięty jeszcze zawór... przynajmniej tak to mniej więcej wychodzi z tej mojej symulacji:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mJqy-HcCA4U[/youtube]

Najpierw jest ujęcie od przodu, potem zrobiłem też z góry.

w takim wypadku napewno obrywają zawory, czy coś jeszcze ? uszczelniacze też szlag trafia od wygiętego zaworu ?
Ostatnio zmieniony 2013-10-23, 09:35 przez Rad-T, łącznie zmieniany 2 razy.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: [fotomanual] SOHC odbudowa silnika i wymiana rozrządu

2013-10-23, 10:23

Raczej tylko zawór, bo wygina się w komorze spalania a uszczelniacz jest po drugiej stronie głowicy
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: [fotomanual] SOHC odbudowa silnika i wymiana rozrządu

2013-10-23, 11:40

a może czymś takim wjechać przez świecę ? :)

Obrazek

i obejrzeć :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: [fotomanual] SOHC odbudowa silnika i wymiana rozrządu

2013-10-23, 16:13

mozesz spróbować :-) ale raczej ujęcie na tłok ;-) bo zawór zawsze zostawia na nim swoje piętno :lol: a weź pożycz od kogoś sprzętu do pomiaru ciśniena na cylindrach i obróć wałek , zrób pomiar i straty będa znane ;-)
Ostatnio zmieniony 2013-10-23, 17:43 przez Kojot, łącznie zmieniany 1 raz.

Mirek358
Posty: 786
Rejestracja: 2008-05-22, 11:49
Lokalizacja: Bytom

Re: [fotomanual] SOHC odbudowa silnika i wymiana rozrządu

2013-10-23, 17:38

Jak dobrze zrozumiałem.Zawory ustawione w suwie sprężania na pierwszym?Jeśli tak to wałek rozrządu obrócony o 180 st.Jak kręcisz wałem następuje ssanie. A nie wydech.Sprawdzisz tak,Praca,Wydech,Ssanie,Sprężanie.Najlepiej zacząć od ssania i obserwować jakie zawory i kiedy się otwierają.Powodzenia.
Ostatnio zmieniony 2013-10-23, 20:51 przez Mirek358, łącznie zmieniany 1 raz.
Mirek
kom:502670032

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: [fotomanual] SOHC odbudowa silnika i wymiana rozrządu

2013-11-01, 14:24

święto... a zatem można coś podłubać przy silniku :D

niestety teraz to moje jedyne chwile, kiedy mogę coś podziałać. Przestawiłem dzisiaj wałek rozrządu w prawidłową pozycję (chyba prawidłową, ale skoro tamta była zła, to ta musi być dobra :D )

Tłoki i wał główny ustawione w pozycji 1 cylinder TDC, oznaczenie na kole pasowym na pozycji "0".

Wałek po stronie kierowcy:

Obrazek

wałek po stronie pasażera - czyli ten który przestawiałem:

Obrazek

special tools, których użyłem, żeby rozkręcić rozrząd i ponownie go ustawić, a to wszystko na silniku w samochodzie :D

nasadka 19, obrobiona kątówką żeby dało się na nią wsadzić klucz oczkowy.
żółta rura gazowa, do nasadzania na klucz oczkowy do odkręcania i dociągania śruby od tylnej kasety rozrządu.
tradycyjnie mój zestaw do blokowania wałka i ustawiania rozrządu,
oraz duży klucz 36 do kręcenia wałkiem rozrządu, gdy był już odłączony od zębatki napędzającej.

Obrazek

obrobiona nasadka z kluczem oczkowym wchodzą na wcisk pomiędzy grodź, a zębatkę od łańcucha i dzięki temu daje się to zrobić wszystko z silnikiem w komorze :)

Teraz muszę pomierzyć kompresję, ale brak narzędzia mnie zatrzymał w miejscu :( może coś jutro kupię, widziałem fajne zestawy już po 65 zeta z wkręcanymi końcówkami i elastycznym wężem, bo taki dociskany sztywny to nie ma opcji dojść w naszych silnikach.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Wróć do „ROZRZĄD SOHC”