Witam,
Podczas jazdy na trasie wyskakuje migająca ikonka OD, błąd jaki odczytałem to: P0741 czyli: Torque Converter Clutch Circuit Performance or Stuck Off. Jest to mój pierwszy automat i zauważyłem, że w samochodzie nie działa blokada konwertera. Przeczytałem to w tym temacie: http://www.explorerforum.com/forums/sho ... p?t=150124 . "Lack of TCC lockup will usually show up as higher than expected RPMS." Konwerter zostały wymieniony na na zregenerowany, problem dale występuje, a pół roku temu wymieniony został olej, nie wiem niestety jakim sposobem (czy dynamicznie) i jest czyściutki. Przy 100 km/h powinienem mieć 2000 obrotów po zblokowaniu konwertera, ja natomiast mam 2,5 tys, albo więcej (przy jeździe ze stałą prędkością jest to 2,5 tys). Czyli blokada nie działa. Skrzynia wrzuca 5 bieg, bo po wciśnięciu blokady OD skrzyni zbija bieg do czwórki. Kontrolka z reguły zaczyna migać przy zwalnianiu, około 80-90 km/h. Załącza się czasami po 5-10 km w trasie, a czasami po 40. Nie wiem czy nie zależy to od dziur w nawierzchni. Zauważyłem, że ostatnio zaczął się blokować konwerter, np dziś na trasie rzeczywiście miałem 2000 przy 100 km/h. Była równiutka droga. Potem złapał gdzieś błąd i już to się nie powtórzyło. Nie zblokował konwertera.
Domniemam, że to problem elektryczny. Teraz pytania, czy do skrzyni wchodzi tylko jedna wtyczka elektryczna? Czy to może wina selenoida? Czy jeszcze coś innego?! Chciałem w niedalekim czasie jechać na urlop, w dalszą trasę, ale spalanie mnie trochę niepokoi.
Czekam na jakieś propozycje, na co zwrócić uwagę, co zrobić, co przeglądnąć. Za wszystkie sugestię będę wdzięczny.
Pozdrawiam