Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

4x4 Auto megaproblem

2013-09-17, 19:58

No dobra Panowie, Wy tu o pługach i innych wynalazkach a tu poważny problem został na zimę, ale do rzeczy:

Mój kuter po załączeniu 4x4 Auto jedzie normalnie jakieś do 50km/h a potem zaczynają mu migać te low i 4x4, komp pokazuje "błąd napędu 4x4"

Jedzie oczywiście na wprost, bo jak mu skręcę koła na maxa to zaczynają drzeć trawę i dają taki opór, że silnik nie jest w stanie uciągnąć i kuter stoi w miejscu, jak lekko skręcę to słychać świsty i rzężenia coś jakby koła tarły w nadkolach ale to tak bardzotarły :)

Stan zblokowania utrzymuje się nawet po zgaszeniu silnika, pamiętam jak na początku posiadania nie moglim go wypchnąć z garażu w sześciu, bo ktoś wcześniej siedział w kabinie i sobie pstryknął 4x4.

Jako że nie mogę spalić jakoś efektywnie gumy na suchym tym słabiakiem to mam pytania dwa: Czy podane objawy są objawami zapiętego na stałe 4x4 zamiast auto? Jeżeli tak to jak krok po kroku znaleźć winowajcę? Co rwać? szitmotor? Na razie wyjąłem i wyczyściłem te dwa czujniki ze skrzyni obrotów wału, były upyziane opiłkami ale po wyczyszczeniu nic się nie zmieniło. Wymienić reduktor? Skoczyć z mostu? HELP! :)
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: 4x4 Auto megaproblem

2013-09-17, 20:04

tak... to są objawy na stałe zapiętego 4x4... tylko dziwne że jak kontrolki pokazują błąd, to nie odcina prądu z elektromagnesu, tylko dalej go dopina...
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 4x4 Auto megaproblem

2013-09-17, 20:04

a weź go na kobyły postaw i "pojeździj" to zobaczysz czy Ci przód pędzi, ale wygląda że masz permanentnie dopięty. To 95 to ta dziwna przejściówka ? Aha shifta oglądałeś ? Może tarczka się odkleiła i jakoś dziwnie styka stąd cuda wianki z zapinaniem przodu pomimo błędu na kompie.
Ostatnio zmieniony 2013-09-17, 20:06 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: 4x4 Auto megaproblem

2013-09-17, 20:06

założenie pstryczka wyleczy wszystkie problemy z napędami...
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 4x4 Auto megaproblem

2013-09-17, 20:07

Pstryczek nie rozwiąże problemu auto :) a lepiej mieć wszystko sprawne i pstryczek, niż pstryczkiem rozwiązywać obejście problemu :P
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: 4x4 Auto megaproblem

2013-09-17, 20:09

problemy z auto mogą okazać się bardzo kosztowne :-) pewnie że lepiej jak wszystko działa... :-)
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: 4x4 Auto megaproblem

2013-09-17, 20:11

no dobra, o pstryczku czytałem, ale jak go założę to wyleczy miganie pow 50? czy zimą będę jeździł wolniej ;)

jak pokazuje błąd to nie odpowiem, czy przestaje dopinać czy nie przestaje, bo tego po prostu nie sprawdziłem :oops: sprawdzę, rozpędzę się, złapię błąd i zobaczę czy dalej nie chce skręcać

kobyłki też przemyślę jak pojadę na warsztat, to będzie pewność wtedy czy to 4x4 działa w ogóle

szita wyjmowałem do czyszczenia czujników ale nie rozbebeszałem tego niebieskiego, zrobię mu sekcję jak dopadnę do kanału...
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: 4x4 Auto megaproblem

2013-09-17, 20:16

migania nie wyleczy... będziesz miał stałe 4x4 nawet jak sterownik napędów będzie generował błąd...
przełączając z 2wd na 4wd auto podciśnienie zapnie wolnobiżkę i nawet jak sterownik przestanie działać Ty pstryczkiem dajesz na elektromagnes 12V i masz stałe 4x4
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 4x4 Auto megaproblem

2013-09-17, 20:16

a jak z rozmiarem opon ? :roll: wszystkie takie same ? ;P może przód bardziej zużyty (duuużo bardziej) jak tył ?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: 4x4 Auto megaproblem

2013-09-17, 20:17

opony zima wszystkie 4 takie same, stopien zużycia bym rzekł jednakowy

a może ta wolnobieżka jest chora bo mi olej z prawej półosi wykapuje?
Ostatnio zmieniony 2013-09-17, 20:22 przez Speedo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: 4x4 Auto megaproblem

2013-09-18, 09:11

To jaką ty masz opcje na przełączniku 2x4, 4x4 auto i 4x4 low (ja tak miałem w swoim 95)?
To czy wolnobieżka jest zapięta przez cały czas czy nie to za wiele nie zmienia, po prostu się kręci wał lub nie.
Ja swoim złomem gumę paliłem na 2x4 bez problemu, przy 4x4 auto już było gorzej.
Ostatnio zmieniony 2013-09-18, 09:15 przez Adrian, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: 4x4 Auto megaproblem

2013-09-18, 09:19

a weź go na kobyły postaw i "pojeździj" to zobaczysz czy Ci przód pędzi, ale wygląda że masz permanentnie dopięty.
Jakbyś sprawdzał to na auto też się oczywiście kręcą, ale różni się to tym od zapiętego 4x4, charakterystycznym cyklicznym stukiem dopinanego sprzęgła. U mnie blokada zdechnieta więc wystarcza podniesienie jednej strony auta.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Janutek1983
Posty: 4
Rejestracja: 2013-10-29, 20:23
Lokalizacja: Wejherowo

Re: 4x4 Auto megaproblem

2013-10-29, 20:36

Witam wszystkich.
Pozdrawiam ;)

Janutek1983
Posty: 4
Rejestracja: 2013-10-29, 20:23
Lokalizacja: Wejherowo

Re: 4x4 Auto megaproblem

2013-10-29, 20:39

jestem nowym forumowiczem.
Mam taki problem...posiadam exa 93r...
Przy zapięciu przedniego napędu 4x4 przy skręcaniu w lewo czy w prawo blokuje koła i strzela coś...o co chodzi?Pomożecie??
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: 4x4 Auto megaproblem

2013-10-29, 20:45

Przy zapięciu przedniego napędu 4x4 przy skręcaniu w lewo czy w prawo blokuje koła i strzela coś...o co chodzi?Pomożecie??
jeżeli robisz to na twardej nawierzchni (nie śliskiej typu błoto piach) to normalne :) a jeżeli na śliskiej to coś jest nie tak :)

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”