Qudłaty co to piłeśPanowie przestańmy w końcu motać samych siebie< że ASB w I i w II albo EXIII nie mają reduktora bo to nie jest prawdą! bo jak niby ma być przekazywany napęd na przód? że co niby sama ASB to robi w dziwny sposób?
 IIIka ma reduktor, ale IIka nie - ma centralny mechanizm różnicowy i stały napęd.
 IIIka ma reduktor, ale IIka nie - ma centralny mechanizm różnicowy i stały napęd. na desce niema żadnych przełączników od napędów.
 na desce niema żadnych przełączników od napędów. to sie nazywa skrzynia rozdzielcza
  to sie nazywa skrzynia rozdzielcza   
  
 MirEx68
 MirEx68
						
					
 jacek4
 jacek4
						
					 
 więc skrzynia rozdzielcza i reduktor to w sumie jeden piesSkrzynia rozdzielcza - mechanizm służący do przekazywania mocy z silnika do dwóch (lub więcej) osi napędowych, stosowany w samochodach terenowych oraz innych samochodach z napędem na wszystkie koła. W przypadku samochodów terenowych skrzynia ta niemal zawsze pełni także rolę dodatkowej skrzyni biegów udostępniającej dodatkowy zestaw przełożeń do jazdy terenowej - z mniejszą prędkością ale większym momentem obrotowym na kołach, taki przypadek to skrzynia rozdzielczo-redukcyjna, potocznie zwana także reduktorem.
Wejście skrzyni rozdzielczej połączone jest z wyjściem zwykłej skrzyni biegów, obydwie skrzynie zazwyczaj są do siebie bezpośrednio przymocowane (a nawet zintegrowane w jednej obudowie), ale mogą też być zupełnie oddzielne - połączone są wtedy krótkim wałem napędowym.
W samochodach terenowych skrzynia rozdzielcza zazwyczaj wyposażona jest w dźwignię umożliwiającą kierowcy wybór pomiędzy napędem na jedną oś (typowo tylną) a napędem na obie osie, ta sama dźwignia może też służyć do włączania/wyłączania przełożeń terenowych. Istnieją także skrzynie realizujące stały napęd na obie osie, aby możliwe było korzystanie z takiego napędu na drogach utwardzonych skrzynia taka musi posiadać centralny (międzyosiowy) mechanizm różnicowy, w samochodach terenowych takie skrzynie umożliwiają włączenie/wyłączenie blokady swojego mechanizmu różnicowego.
 ale ja się nie znam
 ale ja się nie znam 

Na mocy zyskujemy dokładnie 0 a tak na prawdę tracimy. Zyskujemy na momencie obrotowym na kolach. Tak gwoli ścisłości.... a reduktor redukuje przełożenie - kosztem zmniejszenia obrotów zyskujemy na mocy... \].