Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

Shift motor

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Shift motor

2014-01-30, 21:42

no le musisz sie położyć żeby chociaż sprawdzić połączenia elektr.
co masz na myśli?
ja go już dzisiaj 3 razy wykręcałem więc daje rady :) (a garaże w sezonie zimowym wszystkie zawalone robotą)

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Shift motor

2014-01-30, 21:56

co masz na myśli?
czy nie dostaje jakiegos głupiego sygnalu do zmiany ;-) bo brązowy nie ma tu nic do rzeczy ;-) coś sie chrzani tylko co ? shift czy sterownik lub jakaś durna kostka czego ci życze ;-)

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Shift motor

2014-01-30, 22:02

a u mnie właśnie brązowy to robił :-P ,jeździłem sobie na D,tylko na tylnym napędzie-przełącznik ustawiony na 2wd (prawdziwe samochody tak mają :-D ),a tak naprawdę reduktor był w trybie 4x4 low,przedni napęd nie działał i nie działał czujnik prędkości w związku z tym miałem tylko pierwszy bieg :-/ ,po zmianie przełącznika problemu nie ma.
I co wy na to :shock: :?:
tel. 606414212

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Shift motor

2014-01-30, 22:09

karolb863, myślałem o Twoim pomyśle ale ty masz OHV i całkiem inne podłączenie BWM bo masz dodatkowy + i takie tam a ja na BWM mam tylko otwarty/zamknięty obieg... bez większej filozofii...
czy nie dostaje jakiegos głupiego sygnalu do zmiany
dostaje ale dlaczego? i dlaczego gdy włączam wsteczny? dokładniej to jest tak że włączam wsteczny, chwila zamysłu jak by się chciał ślizgnąć i już jest 4x4L... może to zima coś zmajstrowała? (dodam tylko że klasycznie juz ten przekaźnik za radiem cyka kilka razy informując o błędzie shiftmotorka tudzież napędów)

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Shift motor

2014-01-30, 22:14

może to zima coś zmajstrowała?
raczej na to bym stawiał na moje oko to gdzieś masa spietruszyla ;-) można by to porównać do braku masy w tylnej lampie ;-) włączasz światła mijania nie świeci , kierunek też nie a wciskasz stop i z kierunkiem miga wszystko ;-) :-D

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Shift motor

2014-01-30, 22:21

to żeś sobie porównanie znalazł ;P mi tu auto się samo przypomina o jeździe w teren a nie światełkami mryga ;D jak na razie nie wiem jak to obadać... (brak koncepcji)

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Shift motor

2014-01-30, 22:41

bo widzisz dawno błota nie widziało to sie dopomina ! :-P :-D krzywde mu robisz a jak by tak tobie zabrać żone ( to akurat może ci podejść ) ;-) :-D i piwko, nie alkohol jaki lubisz ! to co ! ? :-D zaczoł byś sie domagać ba nawet może byś se wyprodukował :-D :-D więc co sie dziwisz różowemu :-P :-D

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Shift motor

2014-01-30, 22:57

więc co sie dziwisz różowemu
jak się tak dalej będzie zachowywał to go na róż psiknę ;) no i gdzie mam go zabrać jak wszędzie zmarznięte... ale od niedzieli ma być już lepiej ;)

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: Shift motor

2014-01-31, 11:17

no niestety powiem szczerze ze ja bym tak optymistycznei nie obstawial jakiegoś drobnego elektrycznego błędu... mimo ze juz 3 razy rozkręcałem reduktor to i tak jakoś ciężko mi sobie wyobrazić przyczynę załączaniu LOW przy wrzuceniu wstecznego... jednak pamiętajcie Panowie że aby normalnie załączyć LOW to musi być dźwignia na N, hamulec wciśnięty, więc zakładając że wrzucając wsteczny trzymasz nogę na hamulcu to musiałby paść czujnik położenia tej wajchy od biegów oraz sam przełącznik napędów...
ale ja dla mnie resetx, to napisałeś ciut za mało informacji; sprawdź czy LOW zapina Ci sie "samo" czy dopiero jak ruszysz. Jeśli "samo" to wina elektryki, jeżeli po ruszeniu to mechanika i będziesz musiał zrzucić reduktor i zobaczyć co w nim się porobiło (najprędzej widelec się złamał).
Na pocieszenie powiem Ci że mechanika była by łatwiejsza ale niestety nie sądze zeby tak było gdyż mało prawdopodobne żeby zębatka sama się przesuwała (ja miałem złamany widelec i się nie przesuwała)
Wnioskuje więc ze czeka Cię spora przeprawa z szukaniem po kabelkach...

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Shift motor

2014-01-31, 11:21

A nie da się zdjąć shifta i podwiesić aby móc zaobserwować czy sam shift przestawia sobie tarczki? Bo dla mnie to elektrycznie jest on przestawiany zwarciem jakimś albo błędem kompa.
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: Shift motor

2014-01-31, 11:24

no dokłądnie tak by trzeba to sprawdzić.. odkręcić shifta, włączyć wsteczny i zobaczyć czy się przestawił...

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Shift motor

2014-01-31, 14:25

i tak też zrobię jak piszecie :) przywrócę reduktor w pozycje 4x4H shift bezpiecznie podwieszę i zobaczymy czy przy cofaniu reduktor sam przełączy na low czy może shift się przekręci (ale to za jakiś czas się pod auto rzucę) :) Jeśli to shift to chyba go wywale jak już pisałem wcześniej ;D

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Shift motor

2014-01-31, 14:51

Przełączanie mechaniczne na pewno było by lepsze i mniej awaryjne ale nie mogę sobie wyobrazić jak to wykonać.
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Shift motor

2014-01-31, 14:54

Przełączanie mechaniczne na pewno było by lepsze i mniej awaryjne ale nie mogę sobie wyobrazić jak to wykonać.
dawałem w offroadzie chyba kiedyś linka do wątku :) - wyprowadzasz wajchę plus system wodzików do przestawiania i tadam :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Shift motor

2014-01-31, 14:54

decania, jest na pewno na amerykańskim forum linka w pancerzu i coś tam (nie pamiętam dokładnie) i u nas też ktoś już linki podsyłał... muszę poszukać :)

Wróć do „WARSZTAT”